Mandible Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Mulig det er omtalt tidligere, men fant ikke noe ved å søke... Mitt ønske: Jeg vil lage en side (med PHP) hvor jeg kan sende ut epost til flere mottakere, og hvor jeg selv kan bestemme avsender. Siden ligger på en domeneshop-server (100MB), og grunnen til at jeg trenger dette er at mail-programmet til domeneshop har dårlig støtte for "massemail". Jeg er webansvarlig i en forening, og vil gjøre det lett for de mindre datakyndige i styret å sende ut fellespost til medlemmene. Jeg har klart å lage en side som sender mail til hvem jeg vil, men problemet er at avsenderen blir <enellerannenserver>@domeneshop.no. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 som fjerde argument til mail() kommandoen kan du legge inn såkalte MIME headers. det er disse som definerer bl.a avsender. nesten øverst i manualen står det hvordan dette gjøres: http://no2.php.net/manual/en/function.mail.php med en såkalt From: header. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå