smileyrl Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvilken prousent er best? Jeg har brukt maxtor lenge. Kjøper meg 2 Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM nå Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Ingen av de normale merkene (WD, Maxtor, Seagate, Samsung, Hitachi) utpeker seg spesielt som mye bedre eller dårligere enn de andre. Spørs hva du er ute etter, om støy er viktig, brukes til server oppgaver etc. Akkurat nå er det vel Hitachi som ligger lengst frem i løypa, men deres nyeste disker er vel ca. ett halvt år nyere på teknologisiden enn de andre. Men Seagate har også en ny 200GB disk med 2 100GB plater, som heller ikke skal være gal. Samsung er billige og raske. Vrient :-) Konkret behov og størrelse bestemmer hvilke modell man bør velge. Lenke til kommentar
smileyrl Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Ok, thx. Hvem bråker minst? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Seagate Barracude IV og V, men de selges ikke lengre... Akkurat nå kan jeg ikke si konkret, siden jeg ikke har hørt så mange av de aller siste. Har en Samsung 160GB S-ATA, og den er i hvertfall mindre støyende enn en Maxtor 250GB S-ATA og en WD 120GB 8MB ATA. De nye Seagate 7.7200 diskene er ikke fult så stillegående som de gamle, men skal ikke være så gale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå