thomas82 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Heisann.. Vi (to studenter) har et lite prosjekt på gang der vi skal eksportere noke data fra SPSS(statistikk-sak) til XML, og kanskje videre inn i en db. Då har eg ett lite spørsmål; Er det mulig å kjøre spørringer mot XML fil(er)? Har sett at php har mange funksjoner for XML... Problemet er at dataene fra SPSS er ganske store, så dersom vi skal "stoppe" på XML(se nr.1 under) må det være mulig å hente ut deler av dataene. Har sett litt på http://www.w3.org/XML/Query, men skjønner meg ikkje på d. . Har(hadde) relativt god peiling på PHP, men ikkje PHP sammen med XML.. Er det slik at en i PHP må lage en "parser", og at det einaste som er mulig med PHP er å få XML fila ut pent og pyntelig? Eller er det mulig å lage ett slags dynamisk grensesnitt?--> Har PHP mulighet for å kjøre spørringer mot XML? To alternative løsninger: 1. SPSS -> XML ->WWW-grensesnitt 2. SPSS -> XML -> Database -> WWW-grensesnitt Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Fant en eldre post om PHP og XML, og der fant eg ett php-script(html) som viser data fra ei XML-fil. Kode:(utdrag) <?php /** * Et eksempel på hvordan håndtere AO Organization XML * * @author Alexander Ludvig Holm * @modified 2004/01/11 */ // Organization XML fila $xmlfile = "http://www.anarchy-online.com/org/stats/d/2/name/1251331/basicstats.xml"; //$xmlfile = "ao-basicstats.xml"; // Laster ned XML som en streng $xmldata = file_get_contents($xmlfile); Er det ikkje slik at siste linja vil laste inn heile XML-fila i minnet på serveren? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 hva sier manualen til det mon tro? Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 hva sier manualen til det mon tro? Venta jo på den.... E jo lov å spørre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå