Gå til innhold

Gamle, gode minner fra Amiga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Kjetil Lura skrev (2002-05-30 00:50):

[les inlegget bedre boy,snakker om amiga her ikke til pc,amiga som kun har diskettstasjon så om du har 10 st ativrus programmer til gamle amiga 500 så send en link til meg.

Hilsen Han Som Sover Kjetil



 

Tror nok det er du som bør lese bedre, for jeg snakker ikke om pc. Problemet er at alle virusprogrammene er på cd. Mulig jeg har noe som kan lures inn på diskett

Lenke til kommentar

Quote:


cd32 skrev (2002-05-30 01:42):

Quote:


sant men den var en du hadde på ut siden ikke intern,stemmer ikke de da eller tar eg feil

Kjetil


 

Stemmer.. A500 har ikke intern HD eller plass til dette.. uten noe seriøs case-modding da!
:grin:

 

Min A1200 hadde plass til en 2.5" HD internt..

 

Husker for noen år tilbake en akselrator til A500 som skulle inn maskinen. Du måtte ta ut cpu'en og sette akselratoren i cpu-sokkelen. Da fikk du en 030, så mye 72-pins simm du hadde råd til og det samme gjaldt en 2.5" hd. Alt inni maskinen!

Lenke til kommentar

Quote:


Husker for noen år tilbake en akselrator til A500 som skulle inn maskinen. Du måtte ta ut cpu'en og sette akselratoren i cpu-sokkelen. Da fikk du en 030, så mye 72-pins simm du hadde råd til og det samme gjaldt en 2.5" hd. Alt inni maskinen!


 

Hmm... bøyer meg i støvet. Var ikke gamle karen da jeg hadde min A500, skrudde aldri på den. Min A1200 derimot fikk gjennomgå.. hadde jo betalt den selv :smile: byttet HD og satte in tilleggskort o.l.

Lenke til kommentar

Linux på amiga er vel litt smør på flesk..

så vidt jeg vet så er de to OSene temmelig like på noen punkter!!

 

det feteste kortet jeg noengang hadde på amiga var på a500 maskina.. noe som hette actionreplay eller instantreplay.. husker ikke helt! Men den kunne fryse deler av spillet sånn av det bare var en del av spillet som gikk vanlig! husker det var vanvittig morsomt i stunt car racer når jeg fraus bildet i et hopp og hjulene gikk som tullinger og jeg hoppa i 2km/t eller no sånt!

Lenke til kommentar

Action replay! Her bestandig ønska meg et slikt. Hørte rykter om at det også skulle komme til A1200, men det skjedde aldri.

 

Du kan få den til å pause et spill og save det! Genialt for spill uten saving, og hvorfor i *elvette kom aldri det til pc?!

 

Eller så så kunne du få den til hacke det meste, finne fram juksekoder i spil osv. osv.

Lenke til kommentar

Hva med

 

Bad lands

IK+

Another World

Flash Back

North & South

Body Blows

Street Fight

Bubble Bubble

Cabal

Dogs of War

Double Dragon 1 og 2

Desert Strike

Dune

Golden Axe

Hostages

Indiana Jones

Lost Patrol

Lotus Esprit 1 og 2,3

Mortal Kombat 1 og 2,3

Nucl War

Lemmings

Out Run

Turbo Out Run

Pinball Dreams

Persian Gulf

Platoon

PP Hammer

Push Over

Rainbow Island

Rick Dangerous

Robocop

R-Type

Shadow Warrior

Last ninjia 1 og 2,3 Remix

Space Harrier (He He)

Spy Who loved me

Stuntcar

Superfrog

MoonStone

Zool

 

Og Mange Mange Andre som jeg ikke orker å skrive mer.

Lenke til kommentar

for nokre år sida lånte eg ei A1200,den kunne ved å bruke Crossdisk, skrive til pc disketta,som kunne lesast på PC, overførte alle spela eg hadde til A500 på denne måten til PC, og har sida kunna spelt dei i emulatoren :smile: (Amigaen har klikka for lenge sida)

 

skal eg nemne rå Amiga spel, må det bli:

 

1.Civilization

2.Railroad Tycoon

3.Pirates

4.Cannon Fodder

5.Dune 2

 

egentlig ikkje i noka spes rekkefølge,men tørr ikkje tenke på kor mange tima eg brukte på Pirates

 

[ Denne Melding var redigert av: kosh på 2002-06-03 14:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


zoneman skrev (2002-06-03 15:33):

ah Ja husker spesielt pirates og Beneth a steel sky det siste var favorit spillet mitt etter monkey serien (å hvor jeg husker å bytte disket gang etter gang, hadde ikke hd på amiga 500 min å ble litt misunelig på en kamerat som hadde 600 med hd.)



 

Hei. Har CD32 versjonen av Beneath a Steel Sky med sampla prating :smile: Fikk den brent hos en kompis. Tar ca. en time å installere på hd :/

 

MI 2 og Indiana Jones 4 var begge på 11 disketter *grøss* Ikke artig å sitte der uten hd nei

Lenke til kommentar

ohoh å indiana jones: fate of atlantis seff ja ahh KONGE spill, det lages bare ikke slike spill lengere. Kanskje det er fordi jeg har vokst opp men jeg synes liksom ikke at noen spill klarer å gi meg den samme gamle stemningen. særlig siste versjon av monkey islan nei takk til 3d sier nå jeg. Ikke det at jeg er i mot 3d men med måte.

Lenke til kommentar

Aaaah nå snakker vi om gode gamle dager. :grin: Jeg har fortsatt en overklokka Amiga 500 (Ikkenoe akselerator kort her i gården, den er overklokka det good old fashioned way, lodde litt her og lodde litt der. hehe) og en vanlig Amiga 500 hjemme i skapet. Jeg hadde også en 1200 som blei bygd inn i tower med cd-rom, 2.4Gb harddisk, 68040-25 akseleratorkort, OG 32Mb minne. Den rocka!!

De fleste spillene jeg digga har blitt nevnt, men jeg er litt overrasket over at ingen har nevnt Last Ninja da.

Gud hvor jeg angrer på at jeg solgte 1200'n min for noen år siden. :grin: Men jeg får fikse strømforsyningen til en av 500'ene, og se om jeg kan finne noen joysticker så er det jo bare å spille på de.

Jo forresten, Captive og Knightmare var to sinnsykt fete rollespill. Også var det et annet som het umm Black Crypt tror jeg. Og ikke minst, de gode gamle AD&D spillene. Både gold box spillene og Eye of the Beholder 1 og 2 (3'ern kom aldri på Amiga) :sad:

Lenke til kommentar

Ja husker eg kjøpte meg amiga 500+ med ufattelig mykje utstyr for tilsammen 13000,- i '92. Det var ufattelig sterke på den tiden ja..... Kompisane mine dreiv og knota med 286/386.....

 

Seier berre:

 

It came from the desert....

Wings....

For ikkje å snakka om alle tsr spela...

Spelte faktisk Pool of Darkness og Eye of the beholder 2 i sommar. Amigaen min er faktisk oppe og går enno.......

 

Brukte og fantastisk mykje tid med Moonstone...

 

Kvifor har ingen nevnt dei supre Sierra on line spela? Brukte vanvittig tid på Heroes quest 1 og 2, police quest, space quest.. Og ikkje minst; alles venn mr Larry Laffer... Nokre som hugsar gode gamle alt-x trikset for å komme forbi alderssperra? ::-)

 

Fantastisk drikkespel: Speedball 2 eller Shadow of the beast 1 & 2..... Det var tider...

 

Trur eg til sammen hadde 5 tac2 joysticks på amigen og min gamle commodore 64.......

 

Men må innrømme at eg har det ganske fett med Morrowind no og da....

 

_________________

A7M266/bios 1007

Tbird 1400@1600

1*512 ddr 2100 cl 2.5

Gainw.gf3 239@550

Sb live 5.1player

2*60gb ide IBM 7200 ata100

plexwriter 24/10/40A

LG 16*DVD

3com nic

Chieftec fulltower m 6*80mm papst

Win XP-pro

 

[ Denne Melding var redigert av: galdurah på 2002-06-05 20:13 ]

Lenke til kommentar

Hehe....

 

det her var skikkelig nostalgi å lese.

Nå må jeg nesten hente opp maskina fra kjellern igjen. Men det finnes vel masse modulatorer og sånn gjør det ikke?

 

Har aldri fått det til å funke!

 

Forresten...har brukt litt tid på disse også:

 

New Zealand Story

Fire Power

Beach Volley

Hybris

 

 

Go'e gamle amiga'n !!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...