Gå til innhold

Sony Cyber-shot DSC-P32 vs. Sony Cyber-shot DSC-P5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TAkker for svar... Har funnet sammenligninger jeg også, men det jeg helst vil ha er hva dere som har peiling på alt det som står i sammenligningen, eller dere som har testet en eller begge av dem, kunne gitt deres meninger eller forklaringer på hovedforskjellene :yes:

Det ville jeg vært meget takknemlig for, samt for andre svar også selvfølgelig :)

edit: Det siste jeg også gjerne vil vite, er hvilken du ville valgt av disse i forhold til forskjeller og pris ;)

PS: Skjønner jeg virker litt "krevende", men vil bare føle at jeg har gjort det beste kjøpet av de to, og ikke angre seinere :)

Endret av Packard Bell
Lenke til kommentar

Jeg har et P52 og må si meg på alle måter godt fornøyd med. Har nesten ikke opplevd et bilde hvor autofokus har sviktet. Bildene er uvanlig skarpe til den prisklassen og være, uten at det dermed er påtagelig mye mer støy enn i kamera med mer støyreduksjon på bekosting av skarphet. Kjøpte først et Canon A300 som jeg returnerete. P52 har så avgjort bedre egenskaper i dårlig lys.

Lenke til kommentar

Njaa... tenkte å bruke maks 2000,- først... vel vel... muligens kan jeg nok greie litt over 2000,-

Men ellers er det vel ikke noe som helst som er dårligere på P52 enn P32?

Altså: P52 er på en måte en "forbedret" versjon av P32? Eller er det minst en ting som er bedre på P32 i forhold til P52?

Må si jeg ble litt fristet på P72 nå jah... mulig jeg går for den...

Men da har vel P72 alt det som både P32 og P52 har?

Hva med bildekvalitet? Hvilken er best i forhold til prisene av disse tre Sony'ene? Er det verdt å betale mer og kjøpe P72 f.eks. istedenfor P52?

Og zoomen, er det stor forskjell på alle tre?

Takker mye for svarene som har kommet, og forhåpentligvis de som kommer :thumbup:

Lenke til kommentar
Men ellers er det vel ikke noe som helst som er dårligere på P52 enn P32?

de er nesten identiske med tanke på specs, p52 har 2x zoom, p32 har ikke zoom.

Men da har vel P72 alt det som både P32 og P52 har?

ja

Hva med bildekvalitet? Hvilken er best i forhold til prisene av disse tre Sony'ene?
det må du nesten se tester på og bedømme av bildene selv
Er det verdt å betale mer og kjøpe P72 f.eks. istedenfor P52?

Og zoomen, er det stor forskjell på alle tre?

ja, og Vi vil imidlertid generelt anbefale at man kjøper et kamera med minst 3x optisk zoom

har du ikke hastverk og du er hypp på sony, kommer det en ny P serie i april/mai . Jeg har i dag canon powershot a60, men sikler etter p73

:dribble:

http://www.dpreview.com/articles/pma2004/Sony/

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Ja så litt på bilder av Sony P73 nå på nettet, og det er faktisk slike "design" jeg liker... Og den er jo 4,1 megapixel kamera...

Den fristet med hardt må jeg si; P73 :thumbup:

Men har du noen viss aning på eventuell pris på denne i Norge? Faktisk så har jeg også merket at kameraer kan være mye billigere i utlandet, men da blir det vel litt vanskelig med garanti o.l?

Her koster den $300 - litt under 2150,- Nkr, og det er billig :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...