Mazeking Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Tok T-banen fra byen seint hjem en dag og kom i snakk med noen folk som dreiv å bare PC'er inn og ut av bygget mellom majorstua t-banenstasjon og sørkedalsveien ("porten" man går igjennom når man skal til fra collosseum kino og tbanen) Disse folka dreiv å rigga i stand en ny spillehall/internettcafé som med navn IT Palasset. Han karen jeg snakket med sa at de vil ha mellom 30 og 40 PC'er og kom til å arrangere konkurranser der folk kunne vinne premier og greier. Blir vel noe ala BoomTown i danmark får vi håpe... http://cafe.boomtown.net/da_dk/cafe/cafe.v...905;cafe=aarhus Er det noen her som har litt mer kjennskap til konseptet og har en link til en webside eller noe om IT Palasset? Priser osv? MazeKing Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Trasket innom It palasset i går og snakket med en svenske som var der. Det hele virket meget proft. Han snakket om innmelding til 200 som inkluderte x-antall grtis timer. I starten vil det koste 19 kroner pr time å spille der. Etterhvert vil prisen på opp til 30 kroner. De hadde fette PC'er og stoler til 8 laken pr stykk smat fete headphones! De har vistnok registert en webside it-palasset.no som ikke er operativ ennå. De hadde profiler til hver enkelt bruker liggende på servere slik at samme hvor man logget seg på ville man få opp sine egne konfigfiler og tuninger. Høres fett ut! De åpner vistnok ikke før om en uke eller 2 så vidt jeg forstod. Skal poste noe her så fort jeg ser tegn på aktivitet. MazeKing Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Høres veldig artig ut! Får ta meg en tur innom neste gang jeg er i hovedstaden. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Er det den man ser når man står på T-Banen?? Står Lan-spill og internett tror jeg.. Lenke til kommentar
oRacLe Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) den cafen blir nok helt ok, men de hakke peil på gameing i det hele tatt..desctop pc'er osv. de hakke linjeavtale en gang. Colosseum spillsenter like ved, i middelthunsgate 21..dette er den beste nettcafen i norge, med 100mbit under installasjon nå..pinger 0.1 til nix'en..det laveste som fins(sitter rett på fiberingen), knallpc'er, stort lokale, salg av utstyr og linje fra bluecom..som da også er sponsor. Dette er cafen som har alt du trenger, og har de det ikke, skaffer de det til deg personlig...dette inkluderer alt i spill, utstyr og privatlinje hjemme. Det er rart ikke flere vet om denne cafen..men den er jo designet hovedsaklig for den seriøse hard core gamern med 100% prestasjon i siktet. Alle på toppnivået i norge vt om cafen vaffal. gl hf:) den ligger 1 minutt unna t-banen. Endret 18. mars 2004 av calle Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) den cafen blir nok helt ok, men de hakke peil på gameing i det hele tatt..desctop pc'er osv. de hakke linjeavtale en gang. Colosseum spillsenter like ved, i middelthunsgate 21..dette er den beste nettcafen i norge, med 100mbit under installasjon nå..pinger 0.1 til nix'en..det laveste som fins(sitter rett på fiberingen), knallpc'er, stort lokale, salg av utstyr og linje fra bluecom..som da også er sponsor.Dette er cafen som har alt du trenger, og har de det ikke, skaffer de det til deg personlig...dette inkluderer alt i spill, utstyr og privatlinje hjemme. Det er rart ikke flere vet om denne cafen..men den er jo designet hovedsaklig for den seriøse hard core gamern med 100% prestasjon i siktet. Alle på toppnivået i norge vt om cafen vaffal. gl hf:) den ligger 1 minutt unna t-banen. Har du noe link til denne spillcafeen? Så vidt jeg vet så ligger det vel også en spillcafe rett tundt hjørnet ved spiderman. Kanskje det hadde vært en ide å laget en oversikt over forskjellige spillcafer i de store byene med rating? Noen som har noe mer å meddele om andre spillcafeer? MazeKing Endret 20. mars 2004 av Mazeking Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Fant dem via google her: http://www.spillsenter.net MazeKing Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Er det den man ser når man står på T-Banen?? Står Lan-spill og internett tror jeg.. Yes opp trappa i andre etasje der ja! MazeKing Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 den cafen blir nok helt ok, men de hakke peil på gameing i det hele tatt..desctop pc'er osv. de hakke linjeavtale en gang. Colosseum spillsenter like ved, i middelthunsgate 21..dette er den beste nettcafen i norge, med 100mbit under installasjon nå..pinger 0.1 til nix'en..det laveste som fins(sitter rett på fiberingen), knallpc'er, stort lokale, salg av utstyr og linje fra bluecom..som da også er sponsor.Dette er cafen som har alt du trenger, og har de det ikke, skaffer de det til deg personlig...dette inkluderer alt i spill, utstyr og privatlinje hjemme. Det er rart ikke flere vet om denne cafen..men den er jo designet hovedsaklig for den seriøse hard core gamern med 100% prestasjon i siktet. Alle på toppnivået i norge vt om cafen vaffal. gl hf:) den ligger 1 minutt unna t-banen. Kan ikke lure på om du faktisk har noe med den kafeén å gjøre? 5 poster, 2 av dem til å promote denne kafeén, og en til å anbefalle MX300 og MX310 som nettkafeén bruker fremfor MX500/510/700/900 Virker som det er noe rart... Lenke til kommentar
NiCo.No Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jo da, tror det. Han kaller seg ihvertfall det samme som en som jobber der: Calle. Men CSS er et dritbra sted! dra dit masse spill og bra internett. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 ser jo ut som en rønne hvis det er der jeg tror det er, blir vel litt mange spillsentre der når colluseum spillsenter er der fra før Lenke til kommentar
Serno Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tok T-banen fra byen seint hjem en dag og kom i snakk med noen folk som dreiv å bare PC'er inn og ut av bygget mellom majorstua t-banenstasjon og sørkedalsveien ("porten" man går igjennom når man skal til fra collosseum kino og tbanen) Disse folka dreiv å rigga i stand en ny spillehall/internettcafé som med navn IT Palasset. Han karen jeg snakket med sa at de vil ha mellom 30 og 40 PC'er og kom til å arrangere konkurranser der folk kunne vinne premier og greier. Blir vel noe ala BoomTown i danmark får vi håpe... http://cafe.boomtown.net/da_dk/cafe/cafe.v...905;cafe=aarhus Er det noen her som har litt mer kjennskap til konseptet og har en link til en webside eller noe om IT Palasset? Priser osv? MazeKing Håper det ikke er noe ala BoomTown i Danmark, eneste grunnen til at BoomTown overlever er pga at de er eid av TDC, Danmarks største ISP... BoomTown har jo ikke akkurat fått på seg så veldig bra rykte. Men men, hjelper seg vel etterhvert... Savner nettcafeer med litt kreativitet bak.. Lenke til kommentar
ghost1000370 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg var inom der igår og bleiv medlem med en gang. se info på www-it-palasset.no Feteste i byn kontra colloseum el cyberzone. Rent, hygglig atmosfære, Aircondition, solobrus 2,8Mhz, 1Gb ram, 128MB grafikk kort osv Di får Internet på Onsdag 14/4. Ikke noe krangel med inlogg. Personlig config spares og jeg har mitt eget brukernavn og løsenord. Tanker på penger og resterende beløp lagres til neste gang jeg kommer på besøk. Anbefales......... Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 den cafen blir nok helt ok, men de hakke peil på gameing i det hele tatt..desctop pc'er osv. de hakke linjeavtale en gang. Colosseum spillsenter like ved, i middelthunsgate 21.. blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah rant rant rant rant rant rant omfg stopitallready er da vel litt uprofft å kommentere konkurrenter slik, særlig når det er .ganske. opplagt at du er samme Calle som jobber på Colosseum. Er selv medlem hos IT-Palasset... gjør meg ingenting at det er desktop maskiner; de funker knall i alle de spill jeg spiller selv. De to svenskene som jobber der er også veldig behjelpelige og serviceinnstilte. Selvfølgelig er det ikke alt som helt i boks der borte når det gjelder rent teknisk, men ikke glemt at de fremdeles er helt i oppstartsfasen ennå, og jeg har stor tro på at dette vil bli ett OK sted å tilbringe kveldene når man er sugen på litt fragging. En annen sak er at det virker som om disse gutta som driver det er hypp på å holde det RENT og RYDDIG der, både når det gjelder skitt og møkk, men også når det gjelder klientellet.... har da vært på diverse andre spillkaféer her i Oslo (uten å nevne navn!) som til tider ser og lukter HELT FOR JÆVLI... matsmuler, klissete gugge på bordene, fjortisser som sitter og roper og skriker, mus og keyboard som får juling, dårlig luft osv Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Hva går det i av spill det på IT-palasset? Er det mye folk der en vanlig kveld? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 inett linja har mye å si, hvordan blir den på IT-palasset.. pr. dags dato vil nok spillsenter ha best.. fiber en en fin ting som calle sier(ja han jobber der). er det no fart i pc'n på it-pallasset da? hvordan folk henger der? Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) inett linja har mye å si, hvordan blir den på IT-palasset.. pr. dags dato vil nok spillsenter ha best.. fiber en en fin ting som calle sier(ja han jobber der). er det no fart i pc'n på it-pallasset da? hvordan folk henger der? Er ikke helt sikker, men tror de har xDSL 2Mbps som en midlertidig løsning frem til de får optisk... de prater mye om at de får optisk linje i nær fremtid, men jeg er ikke sikker på når dette er. Er stadig vekk og spiller der selv, og har som regel under 10ms i ping til de fleste (seriøse) serverene her i Oslo/Norge; det samme jeg får her hjemme med mitt NGT abonnement. PCene de har der funker knall synes jeg, ihvertfall i BF1942 som igrunnen er det eneste jeg spiller. Pratet litt med noen andre som har vært der, og de var ganske fornøyde med PCene de også. Hva går det i av spill det på IT-palasset? Er det mye folk der en vanlig kveld? Virker som om det er CS, BF1942DC, Warcraft, Starcraft det går mest i... er i det minste det jeg har sett folk spiller der... men det er absolutt mest av CS og BF1942DC. Alle gangene jeg har vært der så har det vært fra 3 personer og oppover. Er ganske nystartet, så det er vel ikke så mange som kjenner til stedet ennå. Det er for det meste eldre ungdom (studenter) eller godt voksne. Særlig på dagtid er det for det meste eldre folk som kommer for å surfe, emaile o.l. ... og før jeg får spørsmål om det: Nei jeg jobber ikke der Jeg er bare litt ivrig på å gi stedet en sjanse da jeg synes det er flott sted for "oss over 20". ...forresten... websiten deres er blitt oppdatert med diverse info og bilder av stedet... http://www.it-palasset.no Endret 20. april 2004 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 den cafen blir nok helt ok, men de hakke peil på gameing i det hele tatt..desctop pc'er osv. de hakke linjeavtale en gang. Colosseum spillsenter like ved, i middelthunsgate 21..dette er den beste nettcafen i norge, med 100mbit under installasjon nå..pinger 0.1 til nix'en..det laveste som fins(sitter rett på fiberingen), knallpc'er, stort lokale, salg av utstyr og linje fra bluecom..som da også er sponsor.Dette er cafen som har alt du trenger, og har de det ikke, skaffer de det til deg personlig...dette inkluderer alt i spill, utstyr og privatlinje hjemme. Det er rart ikke flere vet om denne cafen..men den er jo designet hovedsaklig for den seriøse hard core gamern med 100% prestasjon i siktet. Alle på toppnivået i norge vt om cafen vaffal. gl hf:) den ligger 1 minutt unna t-banen. At css får seg fiber er vel det største sprøytet jeg har hørt på lenge, var der seinest i forgje uke og da var det en vis "calle" som ropte noe ala "FAEN!!! 300MS! BattleField FOLK KAN DERE SPILLE I LAN ELLER?" så de har nok ikke fått denne fiberen ennda, ei heller ser jeg for meg at inntektene er så høye at de har råd til fiber, dessuten ligger lokasjonen så vidt jeg er bekjent utafor den berømte "fiber ringen" i oslo sentrum Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg kan fastslå det calle sier.. vel.. veit ikke om dem har fiber ennå. men det er bestilt Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 inett linja har mye å si, hvordan blir den på IT-palasset.. pr. dags dato vil nok spillsenter ha best.. fiber en en fin ting som calle sier(ja han jobber der). er det no fart i pc'n på it-pallasset da? hvordan folk henger der? Er ikke helt sikker, men tror de har xDSL 2Mbps som en midlertidig løsning frem til de får optisk... de prater mye om at de får optisk linje i nær fremtid, men jeg er ikke sikker på når dette er. Er stadig vekk og spiller der selv, og har som regel under 10ms i ping til de fleste (seriøse) serverene her i Oslo/Norge; det samme jeg får her hjemme med mitt NGT abonnement. PCene de har der funker knall synes jeg, ihvertfall i BF1942 som igrunnen er det eneste jeg spiller. Pratet litt med noen andre som har vært der, og de var ganske fornøyde med PCene de også. Hva går det i av spill det på IT-palasset? Er det mye folk der en vanlig kveld? Virker som om det er CS, BF1942DC, Warcraft, Starcraft det går mest i... er i det minste det jeg har sett folk spiller der... men det er absolutt mest av CS og BF1942DC. Alle gangene jeg har vært der så har det vært fra 3 personer og oppover. Er ganske nystartet, så det er vel ikke så mange som kjenner til stedet ennå. Det er for det meste eldre ungdom (studenter) eller godt voksne. Særlig på dagtid er det for det meste eldre folk som kommer for å surfe, emaile o.l. ... og før jeg får spørsmål om det: Nei jeg jobber ikke der Jeg er bare litt ivrig på å gi stedet en sjanse da jeg synes det er flott sted for "oss over 20". ...forresten... websiten deres er blitt oppdatert med diverse info og bilder av stedet... http://www.it-palasset.no Har de joysticker der? Fett hvis man skal fly i BF1942. Testa joystick for første gan i går og det var kjempeforskjell i forhold til tastatur synes nå jeg... Simen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå