Gå til innhold

nei. slangen satt ikke i nipleren:(

j--

Anbefalte innlegg

Jeg var på LAN i helga, og når jeg kom hjem startet jeg maskina. Da jeg kom inn i windows fikk jeg en feilmelding, og pixlene begynte å vandre :scared: rundt på skjermen.. så kom det farge flekker på skjermen, og 2 sekunder etterpå kom det "blue screen"... Så jeg dro ut kontakten og åpnet pcen. Der så jeg at det dryppet i fra vannkjølingsslangen. :cry: vannet lå oppå grafik-kortet og fløyt. :cry:

btw, jeg har waterchill på cpu og gpu. grafikkortet er en asus gf4 ti 4200.

-Er det noen sjangs for at skjermkortet lever?

-Har jeg noen rett til å få byttet det? (kjøpt for 11 mnd sia)

-hvis ikke, har dere noen forslag på grafikkort som er gode til 1500,- -> 1700,- (jeg kommer til å overklokke det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var på LAN i helga, og når jeg kom hjem startet jeg maskina. Da jeg kom inn i windows fikk jeg en feilmelding, og pixlene begynte å vandre :scared: rundt på skjermen.. så kom det farge flekker på skjermen, og 2 sekunder etterpå kom det "blue screen"... Så jeg dro ut kontakten og åpnet pcen. Der så jeg at det dryppet i fra vannkjølingsslangen. :cry: vannet lå oppå grafik-kortet og fløyt. :cry:

btw, jeg har waterchill på cpu og gpu. grafikkortet er en asus gf4 ti 4200.

-Er det noen sjangs for at skjermkortet lever?

-Har jeg noen rett til å få byttet det? (kjøpt for 11 mnd sia)

-hvis ikke, har dere noen forslag på grafikkort som er gode til 1500,- -> 1700,- (jeg kommer til å overklokke det)

Hvis du har montert opp vannkjølinga selv så tviler jeg sterkt på at du får noen grafikk kort tilbake.("jammen, mener du å si at grafikkkort ikke tåler vann?! Det var jo skikkelig møkkete" selv denne tviler jeg på vil fungere :p)

Lenke til kommentar

Hos meg dryppet det vann fra cpu-blokken og ned på skjermkortet. Skjermbildet ble fucket, og jeg tok ut skjermkortet. Vasket det med isopropanol, tørket det og prøvde igjen. Men det virket fortsatt ikke.

Men etter 4 dagers tørke virket det (etter jeg hadde kjøpt nytt :p) :thumbup: Men sjekk at det ikke er noen svimerker på det, en venn av meg gjorde akkurat det samme med sitt Sapphire 9700pro :thumbdown:

Edit: Ja, jeg anbefaler ATI 9600XT. Billig og kan overklokkes :thumbup:

Edit 2: Er du skikkelig sleip, kan du tørke skjermkortet og late som ingenting har skjedd. Si til selgeren at det bare plutselig sluttet å virke, og at du ikke aner hva som er feilen ;)

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med mitt Asus Ti4200 her i vinter, bare med cola! Jeg var så dum at jeg ikke skrudde av strømmen så kortet sa takk og farvel. IKKE prøv å skru på datamaskinen før du har fjernet væske som kan lage kortslutning/overledning!

Anbefaler å vaske kortet i rent vann, kjøp f.eks. batterivann på Biltema el. bensinstasjon. Eller destillert vann fra apotek. Legg det i bløt en stund (1/2 time f.eks.) og skyll det grundig. Tørk det deretter over natta foran en vifteovn el.l. (stekeovnen på lav temp.?).

Elektronikkrens på sprayboks fra Biltema (50kr) kan også anbefales for å drive ut vann før du tørker kortet. Men vær oppmerksom på at denne er svært brennbar!

timtowtdi

Lenke til kommentar

Har klart å søle vann m/ kjøleveske på mitt TI4200 og ved bruk var det helt ubruklig bare masse artifacst..

Tok og spylte det godt med isopropanol( trykk kanne) og lot det tørka til dagen etter..

Funka meget bra begge gangene..

Men nå fikk jeg bare et par dråper ned på kortet...

Det fine med isopropanol er at det driver ut vannet og fordamper kjapt..

Spylte det med ca 1/2 liter...

TaZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...