Gå til innhold

Blåskjerm xp

huztla

Anbefalte innlegg

Hey! Har fått et merkelig problem... For ca 1 mnd siden kjøpte jeg meg ny pc!

Hovedkort : nf7-s V2

Ram : 2x twinmos 256 3700

Prosessor : barton 2500

Nå til problemet! Når jeg satt i RAM så satt jeg de i slot 1&2 uvitende om at de ikke kjører dual der. Maskinen kjørte fjellstøtt uten en eneste kræsj på 3200 hastighet. Men igår så fant jeg ut at for å få dual på ramen måtte jeg bytte slotter, dvs 1-3 eller 2-3, så dette gjorde jeg.

Det som skjedde da var at jeg får blåskjermer i hytt og pine.... Får en sånn dumper fysisk minne sak. Etter utallige forsøk byttet jeg om RAM til slot 1&2 igjen og nå funker det som bare det igjen....

Noen som vet hva det kan være som forårsaker kræsjen når jeg kjører i dual på RAM `en??

MVH Rikard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står rammen til default i bios? Med raske rambrikker kan det bli litt krøll, særlig med hensyn på timings(?) i dual. Prøv å sette minnet synkront med FSB (1:1) og sett timings til trygge verdier. Hvis du er redd blåskjerm, kan du gjøre dette _før_ du bytter plass på brikkene igjen. For øvrig anbefales det å sette i minnebrikker i rekkefølge: slot 3 , 2, 1. (altså 3 og 2 hvis du har 2 brikker)

Hvis du har overklokket minnet, kan det selvsagt være årsaken også.

Lenke til kommentar

Prøv noe av det Da Gauss sier..

Ellers kan du jo gjøre dette hvis du kommer inn i Windows noen ganger:

Deaktiver skjermdumping... Dette gjøres gjennom 'Egenskaper' på 'Min Datamaskin' gå til taben 'Avansert', Trykk på ' Oppstart og gjenoppretting'.. I 'Skriv feilsøkingsinformasjon' setter du den med "Drop-down-menyen' til '(ingen)'... Dette skulle gjøre at du ikke får blåskjermen med skjermdumping ihvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...