plex- Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hadde en heller laber søndag så jeg tenkte å teste ut TV2 sin webtv tjeneste. Når en kjører bredbåndstesten så finner den ut hvilken bredbåndsleverandør jeg har og opplyser meg om at min leverandør har avtale om x antall kb overføring (fikk 600 på chello og 1500 på telenor). Nå har jeg 1Mbit linje og lurer veldig på hvordan min bredbåndsleverandør kan gjøre at jeg ikke kan utnytte mest mulig av denne linja? Kan ikke påstå jeg så noe hos TV2 når jeg betalte der at jeg vil bli begrenset av avtaler de har med bredbåndsleverandørene. Jeg betaler Chello for en bredbåndstjenste og TV2 for en webtv tjeneste - har de da "lov" å lage egne avtaler om slikt uten å opplyse meg om dette på forhånd? - Lurer litt på å sende en mail til dem og høre, men håpet å få litt meninger her fra forumet først. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvorfor skal ikke det være lov? Ser ikke problemet. Vet ikke helt hvordan server-systemet for dette funker, men ville jo nesten tippe at det sitter distribusjonsservere rundt om kring i de forskjellige nettene som TV2 har spesiell avtale med. Evt. satt opp dedikerte kanaler fra f.eks. Telenor sitt nett til TV2 sin server. Noen som vet nøyaktig? Krever en del av linjer og ressurser hvis 1.5Mbit/s skal serves tilfeldig rundt om kring på det "åpne" nettet, hvor man også har mye mindre kontroll på tjenestekvaliteten. Selv synes jeg TV2 sin distribusjon funker mye bedre enn NRK. På fredags-kvelder og under Team Antonsen så var det til tider håpløst å få annet enn slide-show fra NRK. Lenke til kommentar
gecko Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Nå har jeg 1Mbit linje og lurer veldig på hvordan min bredbåndsleverandør kan gjøre at jeg ikke kan utnytte mest mulig av denne linja? Kan ikke påstå jeg så noe hos TV2 når jeg betalte der at jeg vil bli begrenset av avtaler de har med bredbåndsleverandørene. Det er ikke sånn at din bredbåndsleverandør begrenser hva TV2 kan levere deg. Det er mer at andre leverandører har inngått avtale med TV2 om høyere hastighet for sine kunder (med de kostnader til dedikerte linjer og dedikerte servere det medfører), mens din leverandør har ikke gjort det. 600 Kb/s er tilgjengelig for alle, andre hastigheter er spesifikke for enkeltleverandører med spesialavtale med TV2. Se forøvrig denne artikkelen: http://www.digi.no/php/art.php?id=97633&f=katnav Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 TV2 krever jo at du tester tjenesten før du kjøper den, så da er det vel egentlig ditt problem... Tv2 har avtale med BKK om 1500kbit, men når jeg tester å se værmeldingen (det eneste som er gratis?) får jeg bare 600kbit. Er vi nødt å betale for å få den beste kvaliteten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå