petterg Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Maskina har stått over helga og kompilert. Idag stod følgende feilmelding: Error: sys-libs/glibc-2.3.2-r9 failed. Function src_compile, Line 497, Exitcode 2 (no error message) Den har ikke fortsatt med kompilering av andre ting etter dette. Noen idee til hva feilen kan skyldes? Burde jeg bare prøve en gang til, eller er det noe jeg burde gjøre først? Kan det tenkes at det på et eller annet tidspunkt kan ha vært et brudd i nettforbindelsen, slik at nedlasting av kode har feilet? Har aldri hatt med gentoo å gjøre før. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Post linjene før de du postet, det er oftest der man finner feilen. Ta gjerne med en 20-30 linjer. Hvis du ikke har dem tilgjengelig lenger, ville jeg prøvd på nytt, og postet dem hvis feilen gjentar seg. Hvis nettforbindelsen er ustabil, kan du prøve emerge -f system Da lastes alle kildefilene ned. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Dessuten kjoerer gentoo md5sum paa filene foer den pakker ut, saa det hoertes rart ut. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Leste på gentoo-forumet at det hjalp for noen med FEATURES="-sandbox" emerge glibc Kanskje det hjelper for deg? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg så over de alle linjene som var tilgjengelige, ingenting som tydet på feil før de jeg postet. Har dem desverre ikke tilgjengelig lenger. Hvor settes den FEATURES variabelen? Takker for rask respons. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Er mest sannsynlig en av despsene som ikke er helt kompis. Hvis du hadde pastet litt mer enn bare slutten hadde jeg kanskje sett hva som er feil. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Hvor settes den FEATURES variabelen? Du kan sette den i /etc/make.conf, men det er _ikke_ å anbefale, da sandbox er en god ting. Prøv bare å skrive det jeg skrev! Det burde fungere. Endret 1. mars 2004 av anderlin Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Den står å jobber nå - blir spennende å se hvordan det har gått når jeg kommer tilbake i morra. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Jøss, tar det så lang tid? Må da være svæært irriternede når errors kommer... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Funka det. Takker og bukker. Denne maskina er en pentium-166mmx. Da tar ting gjerne litt tid. Det tar minst en time.(Den tida det gikk fra jeg starta kopilering til jeg dro.) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Funka det. Takker og bukker. Denne maskina er en pentium-166mmx. Da tar ting gjerne litt tid. Det tar minst en time.(Den tida det gikk fra jeg starta kopilering til jeg dro.) emerge distcc ccache http://ccache.samba.org/ http://distcc.samba.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå