Gå til innhold

IBM Thinkpad t40p/t41p vs Tundra 1557X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lol@TCPA Bullshit......

TCPA er først og fremst laget for fremtidig beskyttelse mot piratkopiering.

og hvis du bruker dette som begrunnelse for å ikke kjøpe maskinen, ja da kommer nok du nå til å kjøpe din siste datamaskin.

Hva tror du kommer til å skje videre da? At kun Thinkpad T-serien har TCPA brikke?

Stop TCPA er utrolig latterlig å si, for det vil jo si at du omfavner piratkopiering, og underbygger årsaken til at denne teknologien faktisk kommer til å komme og overleve. om ikke som TCPA, så som noe annet som kanskje vil omfatte standardformater som tilpasses teknologien.

jeg sier bare en ting til slutt...

vil du drive undergrunnsvirksomhet for å stoppe sikkerhet og rettighetsbeskyttelse, så bør du drive det som undergrunn, og ikke på åpne forumer..... det underbygger bare ALT som går for strengere sikring av produktene......

drekk mer øl....... :thumbs:

Lenke til kommentar
Eg vil berre bemerka at IBM ThinkPad-maskinar har innebygd TCPA-brikke. På grunn av det, er han for meg heilt uaktuell når eg skal kjøpa bærbar PC, og eg skulle ønska at andre også tenkte det same...

Eg er ikkje interessert i å starta nok ein diskusjon om TCPA/Palladium, men vil oppfordra alle som er interesserte i å lesa meir om det til å søka både her i forumet, og i Google. I tillegg er TCPA/Palladium FAQ og sida i signaturen min godt lesestoff.

jasså? dette er vel det samme som å si "Ja jeg driver med fildeling og deler ut hele mp3 samlingen min til alle"

Jeg mener denne brikken kan samenlignes med låsen på en safe. Pirat virksomhet koster industrien mange miliarder årlig, er godt å se at noen hardware produsenter endelig har kommet til det steget at de implentererer slike brikker.

Det å boikotte IBM for dette blir for dumt! Da må du boikotte HP og Compaq også. vet at det er flere prosusenter som planlegger å implentere slike brikker. Dette er et samarbeid mellom de største produsentene som nok blir fremtidens sikkerhet mot virus og piratvirksomhet.

Dette er et steg i riktig retning i den digitale utviklingen. fremtiden er IP nett, men dersom dette skal kunne fungere må de Digitale innholds levrandørene selfølgelig ha lås på "døra"

Dersom du hadde vært butikk eier, ville du latt døra stå åpen? og samtidig boikottet alle de andre butikkene bare fordi de har lås på døren??

til topic... :roll:

Ibm t40p er en fantastisk maskin, den har alt du kan ønske deg av en laptop.

* Rask harddisk

* Gigabit ethernet

* behagelig tastatur

* Veldig bra skermkort, 70 fps på unreal turnament

* er like tynn som min nokia 7250 :)

* Stabil

* IBMs Accsess software

* Titanramme med gummi belegg (tåler mye juling)

*+++

Har bare klart å finne en negativ ting om den, den mangeler Firewire... gudene vet hvorfor!! :scared:

Den er dyr, men dette er pcindustriens Jaguar!

Endret av argasteDJ
Lenke til kommentar

Skal selv kjøpe bærbar, og er helt klart villig til å betale mer for en IBM. Grunnen? Jeg lånte en gammel IBM thinkPad PII for 1-2 år siden så både så ut og oppførte seg som en klin ny maskin. I tillegg har de, i følge meg, den eneste musen som fungerer på bærbare pcer. Ikke pekeplate!! :-)

Hvor kan en privatperson/student få tak i feks. T41p billigst?

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med de som hevder at piratkopiering ødelegger den tekniske utvikling, dette er bare propaganda fra aktører som driver svært lønnsom drift som fortsatt ønsker å bygge hus til 700 mill (kanskje et litt ekstremt tilfelle, men dere skjønner vel tegninga). Den ulovlige virksomheten har fått aktørene til å være mer beredt, gi ut filmer bare måneder etter de har vært på kino, cd-er og pc spill har sunket i pris de siste årene, og produsentene tjener fortsatt gode penger. Hvorfor skal en egentlig ikke få lov til å dele sanger med vennene sine, jeg synes det er helt naturlig (et synspunkt som det norske rettsvesen også støtter) Men, ja, dette skulle vel egentlig ikke bli en slik diskusjon...

Lenke til kommentar

Hei,

la meg utdype dette rundt IBMs Security Chip litt....

Denne chipen sitter loddet fast i hovedkortet, og må faktisk aktiveres av bruker før den kan nyttes til noe som helst. Det er med andre ord ingen fare for at denne brikken skal kunne "ta" over maskinen eller stanse noen form for aktivitet på denne.

Ved installasjon av brikken vil det etableres en nøkkel (private key) som lagres chipens EEPROM

Brikken vil fungere med programvare som kan hentes vederlagsfritt fra web -> Client Security Solution. Denne vil kunne brukes til å kryptere den ordinære Windows-logon; dvs. at man legger en HW-kryptert "passphrase" som trigger det underliggende Windows-passordet. Dette vil gjøre maskinen sikker mot bruk i tilfeller der man har forlagt maskinen.

ESS kan også brukes til å kryptere gitte foldere, slik at informasjonen som lagres i disse blir maskinavhengige (krypert i 2048 bits via IBM Security Chip)

ESS nyttes ikke til å kryptere hele harddisken.

Jeg vil ikke anbefale andre enn erfarne brukere å nytte denne funksjonaliteten.

For mer info se: http://www.pc.ibm.com/us/think/thinkvantag...h/security.html

Vennlig hilsen

Øystein Norstrøm

ProductManager IBM Thinkpad

Lenke til kommentar
Skal selv kjøpe bærbar, og er helt klart villig til å betale mer for en IBM. Grunnen? Jeg lånte en gammel IBM thinkPad PII for 1-2 år siden så både så ut og oppførte seg som en klin ny maskin. I tillegg har de, i følge meg, den eneste musen som fungerer på bærbare pcer. Ikke pekeplate!! :-)

Nye IBM leveres stort sett med både pekeplate og stick, så du kan velge hva du liker best. Det er vel den beste løsingen, passer alle (bortsett fra gamerne som _må_ ha ekstern mus da) :)

Lenke til kommentar

Det Norstrøm skrev her forstod jeg ikke så mye av(noe tilsier meg at jeg ikker blant de erfarne brukerne foreløpig), men dette avsnittet:

"Denne chipen sitter loddet fast i hovedkortet, og må faktisk aktiveres av bruker før den kan nyttes til noe som helst. Det er med andre ord ingen fare for at denne brikken skal kunne "ta" over maskinen eller stanse noen form for aktivitet på denne."

gjorde vel at jeg føler meg trygg til å gå til anskaffelse av IBM.

Ellers hyggelig at IBM kommer inn her og retter opp misforståelser !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...