Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Eneste jeg husker fra LD er fra mange år tilbake. Jeg var sikkert 7 - 8 år når dette forgikk.

Alt var svart hvitt, western stil akkurat som på svart hvit tv. Drømmen varte ikke lenge men drømte den kanskje et par år. Aldri noe likt, men jeg husker at jeg kunne velge hva jeg ville gjøre! Men det sluttet alltid med at jeg ble skutt og voknet i forskrekkelse og sovnet relatift kjapt igjen! Tenkte alltid på dette før jeg la meg, var nesten litt redd når jeg lå i sengen og så rett i køya over meg:D

Husker også når jeg gikk i 7'ene klasse. Pluteselig i en drøm drømte jeg om skolen, satt på pulten min i en helt vanlig time. Tenkte på båten min, ååå tenk så kult å kunne kjøre den nå a! tenkte jeg... Pluteselig var hele båten foran meg, satt meg oppi og begynte å kjøre rundt i klasse rommet, alle bare lo og jeg lo tilbake. Har sittet å tenkt over dette i etter tid, men desverre lenge siden jeg har drømt slik nå.

Endret av petter'n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker drømmen da jeg gikk rundt på flåklypa fjellet og pratet med solan og ludvig.

EDIT: Har noen ganger en drøm der Joe fra bonanza skyter meg i ansiktet med soft gun, og etter han har skutt meg bråvåkner jeg...

Endret av ewok
Lenke til kommentar

Jeg har det ikke særlig ofte, men sist gang jeg husker jeg hadde det, er vel et år siden eller noe. Jeg drømte at jeg var nede i en resepsjon på en skyskraper, så gikk jeg opp til et kontor i øverste etasje, og da først famt jeg ut at jeg var i en drøm, derfra ble bare villere og villere. hehe :innocent:

Lenke til kommentar

Den har sikkert blitt nevnt en hel del ganger, men for sikkerhets skyld tar jeg den med igjen: LD4ALL.com, en veldig bra side om Lucid Dreaming.

Jeg jobber med å få det til selv, men er for lat til å skrive drømmedagbok. Skal begynne denne uka, har funnet ut at når jeg bare konser nok på å tømme hodet mitt før jeg sovner og holder på den tanken at jeg skal huske alt jeg drømmer, så gjør jeg som oftest det :)

Endret av Tonberry
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg klarte deet etter en par måneder etter jeg hadde lest omm det...prøvde ikke på å fremkalle det, men det bare ble slik...

Jeg bestemte at jeg skulle være på mit rom hos pappa, og 2 digge damer i rød e bikinier skulle tafse på hverandre...da jeg så på kom mamma opp ved min side...dette hadde jeg ikke bestemt, men det bare ble slik :p

så datt jeg ut, tror jeg.

Lenke til kommentar

vet ikke om det er nevnte eller ikke men det finnes lovelige urter som hjelper deg med og huske drømmer , og å skjerpe bevistheten under drømmestadiet , hvor di finner disse husker jeg ikke :p

og det med og føre logg med en gang du våkner er viktig for og trene deg til og huske drømmer og for og kunne skjerpe bevistheten din i drømme fasen , for det er det som er viktig , og komme til "bevishet" under drømming

Lenke til kommentar
Må bare spørre, kanskje dette er spurt om før, men hva er forskjellen mellom OOBE(Out of body experiences) og Lucid dreaming?

I en OOBE ser man den ekte verden, man kan se seg selv i senga å slike ting som virkelig skjer.....trur det va slikt, leste om det for en stund siden.

Lenke til kommentar

Har drømt mange ganger at jeg faller fra store høyder og tenker at nå dør jeg, men så treffer jeg bakken, lander fint på beina uten noen skader og da skjønner jeg at jeg drømmer, men sekundet etterpå våkner jeg, av som f.eks at vekkeklokka ringer, kjipt.

Edit: Husker også de fleste drømmer jeg har, eller værtfall de drømmene som jeg finner kule, pleier også å drømme drømmer omigjen veldig ofte.

Var f.eks en gang av en rar grunn kjørte jeg skateboard rundt i et boretslag, med en hund løpende ved siden av meg, men i dette boretslaget var det en mann som ikke likte meg så godt, så var gang jeg kjørte forbi han på skateboardet ble han rasende å kom løpende etter meg, etter som jeg så at han tok innpå så fant jeg ut at jeg kunne gjøre som jeg ville og i det sekundet jeg skjønte det tenkte jeg med en gang "jeg kan ikke la han ta meg" og plutselig begynte jeg å skate i super fart, ja akkurat som man ser supermann løpe på tven, men ikke så alt for lenge etter det så stopper drømmen.

Dette er da en typisk drøm jeg har drømt om igjen, er heller ikke av den aller kuleste drømmen men...

Tror dette blir litt OT, men værtfall det har med drømming å gjøre, så tenkte jeg kunne stille spørsmålet her.

Før jul engang tror jeg dette skjedde, jeg satt oppe på seint på natt å snakka i VT med noen fra Battlefield Vietnam(klanen min, i den tiden jeg spilte) tror kl ble sånn ca 3-4 før jeg la meg, var veldig trøtt, men uansett jeg la meg ned og lukte øynen og sånn ca i halvt våken og halvt i søvne tilstand hørte jeg en form for latter(hørtes ut som ei heks, ja ikke le :p)jeg våknet og var veldig redd(ikke vet jeg hvorfor)hørte etter om det kom fra noe sted men neida alt var helt stille, ikke en lyd å høre, så ja jeg tenkte ikke noe over det å la meg til å sove.

Men så kommer det merkelig, neste dag, så skulle jeg legge meg og igjen i sånn halvt sovende og halvt våken tilstand så hørte jeg akkurat det samme igjen, våknet å hørte etter men alt var like stille som kvelden før, jeg var jo litt redd kan du si, siden jeg ikke har opplevd noe lignende som dette før, men tenkte ikke stort mer over det, så tenkte kansje noen av dere her har noe svar på hva dette var/er? skjenner at adrenalinet øker litt når jeg sitter å skriver dette her for må innrømme at når dette skjedde så ble jeg litt skremt.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde en ekkel/rar opplevelse i dag tidlig, som jeg vil dele med dere. Kanskje ikke så enkelt å forklare, meg jeg prøver. Har aldri hatt lucid dreams før, og det var forsåvidt ikke dette heller, isåfall ikke lenge.

Jeg sov, og hadde en drøm. En ganske bisarr drøm og, det virket bare for merkelig for at det kunne være virkelighet. Dette er noe jeg gjør ofte, så jeg pleier å skjønne at det er en drøm, og våkner opp. Det var ikke tilfellet denne gangen. Jeg forsto at dette var en drøm, men istedenfor å våkne kom jeg til å huske det jeg hadde lest i denne tråden. Jeg ville ikke våkne opp, så jeg spant rundt min egen akse. Det funket faktisk, jeg våknet ikke med en gang. Men så skjedde det som var creepy. Av en eller annen grunn (Husk at jeg sov) bestemte jeg meg for å åpne øynene mine. Det fungerte faktisk! Jeg drømte samtidig som jeg hadde øynene mine åpne. Plutselig kjente jeg en sinnsyk "rystelse" rundt hoftene og i hodet. Gudene vet hva det var. Jeg våknet med en gang og hoppet opp av sengen.

Vet egentlig ikke hva jeg skal si til det, men det var en utrolig rar opplevelse. Var også veldig merkelig at jeg føler at jeg allerede har skrivd dette her før, men det var i drømmen min. Jeg satt faktisk å snakket om hva som hadde skjedd, i drømmen min. :0

Lenke til kommentar

Du mener drømmer der du bestemmer alt selv, og husker det etterpå?

Det har skjedd med meg et par ganger. ganske morsomt. men alikevell om jeg bestemmte alt, så skjedde det ting som jeg ikke ville skulle skje.

err. jeg har drømt at jeg har våkna før :p det var creapy. også våkna jeg en gang til. jeg bare WTF? O_O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...