Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har et par spørsmål ang lucid dream. (WILD).

Når folk kommer i paralyse fasen, så sier de at de "avslutter". Hvordan kan du avslutte en paralyse?

Og for å få kroppen til å sovne men ikke "hode"(slikt at du kommer i paralysen), da sier de at du må ligge 100% i ro, og slappe helt av. Skal jeg bare våkne etter 4-5 timer, gå på do, drikke noe etc.. og deretter legge meg. Og når jeg skal legge meg må jeg ligge helt i ro, og ikke røre en muskel? Hvor lang tid kan det hende det tar før jeg opplever en såkalt "paralyse"? Kan jeg avslutte paralysen når jeg vil?

Kjenner jeg også muskelen som holder igjen øyelokket slikt at jeg kan åpne øynene og vokne når jeg vil? Eller kan det hende at jeg får en "false-awaking", og fortsatt sover helv om jeg har "åpnet øynene"?

Kan noen forklare meg dette? :-)

Endret av _X_
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg tror mange her har en liten misforståelse for hva lucid dreaming (LD) egentlig er. Selve definisjonen av LD har ikke noe å gjøre med å kontrollere drømmen, det er mye simplere. LD betyr å vite at du drømmer, mens du drømmer. Bare for å ha avklart det.

Hver natt når man drømmer i REM perioden, blir den fysiske kroppen paralysert (sleep paralysis) for å hindre at den utspiller drømmen. Noen ganger når man våkner fra en REM periode, våkner hjernen før kroppen. Siden kroppen er paralysert i REM perioden, vil den da også være paralysert når hjernen våkner før kroppen. Paralysen vil gå over etter en kort stund, det kan variere fra få sekunder til et par minutter. Videre når jeg snakker om sleep paralysis, kommer jeg til å mene den typen der kroppen våkner senere enn hjernen, og ikke den man er i når man drømmer,

Sleep paralysis (SP) og LD har noe å gjøre med hverandre, men ikke så mye som mange tror. Mange tror at for å oppnå en LD (spesielt ved bruk av WILD), må man gjennom SP, det er feil. Grunnen til at så mange feiler, er at de prøver å oppnå SP, for så å gå inn i en LD. Det går fint an, men det er mye vanskeligere (med mindre du våkner fra en drøm i SP).

For å øke sjansene for å gjennomføre en WILD med suksess, er det riktig at man bør gjøre det etter noen timer med søvn. Når du våkner midt på natta, bestem deg for å gjøre en WILD. Klarer du å opprettholde bevissthet, vil du på et punkt begynne å se farger og former som beveger seg og danner bilder, det kalles hypnagogic imagery (HI). Nå vil du kanskje kjenne at du mister forbindelsen til din fysiske kropp etter at det føles som kroppen blir tyngre, og synker ned i senga. Nå er det viktig å holde seg bevisst, ellers havner du i en drøm helt uvitende om at det faktisk er en drøm. Holder du deg ved bevissthet vil du se at formene og fargene blir til objektive ting, og en drøm skapes foran deg.

Har et par spørsmål ang lucid dream. (WILD).

Når folk kommer i paralyse fasen, så sier de at de "avslutter". Hvordan kan du avslutte en paralyse?

Og for å få kroppen til å sovne men ikke "hode"(slikt at du kommer i paralysen), da sier de at du må ligge 100% i ro, og slappe helt av. Skal jeg bare våkne etter 4-5 timer, gå på do, drikke noe etc.. og deretter legge meg. Og når jeg skal legge meg må jeg ligge helt i ro, og ikke røre en muskel? Hvor lang tid kan det hende det tar før jeg opplever en såkalt "paralyse"? Kan jeg avslutte paralysen når jeg vil?

Kjenner jeg også muskelen som holder igjen øyelokket slikt at jeg kan åpne øynene og vokne når jeg vil? Eller kan det hende at jeg får en "false-awaking", og fortsatt sover helv om jeg har "åpnet øynene"?

Kan noen forklare meg dette? :-)

Jeg har vel fått med det meste av spørsmålene dine, men jeg kan legge til at hvis du ligger for lenge mens du prøver å få til en WILD, kan det ende med insomnia. Jeg vil si at 10 minutter er maks, går du ikke inn en lucid drøm på denne tiden burde du prøve en annen gang. Jo mer bevisst du holder deg, jo vanskeligere er det å sovne. Mitt problem er at jeg ofte mister bevisstheten og faller rett inn i en ikke-lucid drøm.

Som jeg nevnte lengre opp, vil det på et punkt kjennes som du mister forbindelsen til din fysiske kropp, det er fordi du gjør det, og øynene vil du ikke kunne åpne med mindre du våkner. En false awakening er et veldig vanlig fenomen som skjer når man utfører WILD, derfor kan det være lurt å utføre en reality check (RC).

Håper dette var gode nok svar til det du lurte på, og ikke nøl med å spørre om det er noe mer du lurer på :)

Lenke til kommentar

Det beste er jo de våte drømmene da, er så deilig å drømme at du tar ho nydelige struttende asiateren mens du bare kjører på bakfra i doggystyle og til slutt så kommer du :love:

Hvordan er det å "komme" i en Lucid Dream? Hvordan føles det? Og hvordan føles sex i en LD?

Lenke til kommentar

Hvordan er det å "komme" i en Lucid Dream? Hvordan føles det? Og hvordan føles sex i en LD?

Antar at med å "komme" mener du orgasme.

Det å komme i en LD er overraskende nok veldig likt som i virkeligheten, selv har jeg gjort det mange ganger! En drøm skiller seg ut ifra de andre, orgasmen i denne LD'n var bedre enn jeg noen gang har opplevd, både våken og i drømmeland. Skal ærlig innrømme at jeg var livredd for at jeg hadde kommet fysisk også, men bokseren var tørr :green:

Selve sex delen føles også veldig (om ikke helt) lik som i virkeligheten. Den eneste ulempen med å ha sex i en LD, er at det er veldig vanskelig å holde seg i drømmen, altså å ikke våkne (spesielt når man kommer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...