Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Artige drømmer dere har gitt!

....

og takk for at dere gadd å lese innlegget mitt... :blush:

Veldig tøft. Hvorfor opplever ikke jeg slike ting? Jeg drømmer bare om folk som går oppå hodet mitt og synger nasjonalsangen.. Jeg har utelukkende drømmer som virker helt normale når jeg drømmer dem, men som virker helt skakke når jeg våkner opp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[OT] Uff, nå kom jeg på en drøm jeg hadde svært ofte da jeg var "liten"..

Jeg brukte ofte å drømme om slike svarte tagger rundt meg. Alt var dystert, mørkt og tørt... Det var liksom bare vondt, men umulig å komme seg ut av. Ofte prøvde jeg å tenke på andre ting, men jeg kom meg aldri helt ut av denne drømmen.. Det tok meg år å glemme den, men det er like klart i dag,. Det er bare det at jeg ikke drømmer det lengre..

Noen som vil tolke :p

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på drømmetolkning, så har jeg en gjenganger som jeg hadde når jeg var liten:

Jeg ble alltid forfulgt av en fyr, noe ala det i "Streken" på barne-TV (var det Streken det het?), i en labyrint. Alt annet (enn meg, mannen og labyrinten) var svart. Jeg kom alltid til en blindvei, og seg sammen. Da stod fyren ovenfor meg og lo. Han gjorde ingenting annet enn å le. Deretter våknet jeg, alt ifra med en gang til tilsynelatende 10 minutter.

Har denne en mystisk, sublim melding? Jeg så kanskje for mye på Barne-TV? ;)

Lenke til kommentar
Har mange ganer plutselig stoppet opp i en drøm og tenkt "Hmm, dette kan ikke være mulig, dette må være en drøm", så har jeg kunnet gjøre hva jeg selv ville, helt til jeg våknet opp max 30 sekunder senere. Dette skal gå an å forhindre, ved å spinne rundt din egen akse, men jeg er ikke sikker på om du må ha "trent" litt LD'ing først.

Hva mener du egentlig med å spinne rundt din egen akse? Bare snurre rundt, eller (går ut ifra at det var med personen i drømmen og ikke i senga du mente...)?

Hadde en LD for et par dager siden, men akkurat i det jeg ble bevist på at jeg drømte begynte jeg sakte å våkne! Merklig nok kom jeg på det du hadde skrevet om denne spinne tingen (som jeg leste flere uker før jeg fikk drømmen), så derfor prøvde jeg dette, men det funket ikke noe serlig! Bremset kanskje oppvåkningen litt, men ikke mye...

Noen råd?

Lenke til kommentar

En enkel måte å finne ut om man drømmer eller ikke er å legge inn reality checks i vanene dine... har du en klokke som kan pipe hver time, sett den på piping hver time, eller f.eks mobilen din...

Hver gang den piper, så stopper du opp og tenker "er dette virkelighet eller drømmer jeg?" Hvis du gjør dette lenge nok, til at det blir en vane, en hverdagslig ting å stoppe opp og tenke, vil også mobilen eller klokka pipe i drømmen, og du vil stoppe opp og tenke, og vips, du finner ut at du evnt. er i en drøm :p

Lenke til kommentar

I natt hadde jeg en hel hæv LD, og de varte bare lenger og lenger. Jeg vokna fortsat altfor fort da.

Grunnen til at jeg hadde så mange var at etter jeg sovna igjen så fortsatte jeg på samme drøm, bare litt spolt tilbake. Dermed så viste jeg at det var en drøm.

Jeg prøvde ikke på så mye spektakulært. Det kan grunnens med at drømen orginalt hadde noen snasene damer i seg, så andre ting sto høyere på lista en å drive med andre magiske og sprø ting. :yes:

Jeg må få til og holde meg i drømmen da, er så kipt og vokne fra det hele tia.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

jeg har begynt å ha bevisste drømmer nesten hver gang jeg drømmer jeg så jeg vet godt at jeg drømmer og at jeg kan gjøre hva jeg vil. (damer :evil:) er ganske fett. kan ofte kontrollere været og kan fly osv.

en ting jeg må dele med dere, har mange av dere og et merkelig slags rykk i kroppen mens du er i ferd med å sovne.? både jeg og broren min og mange andre tror jeg opplever det. jeg pleier nesten alltid å føle at jeg faller, enten bare faller ned på bakken mens jeg står, tryner på sykkel osv. er alltid det samme omtrent.

en annen merkelig ting jeg fant ut når jeg var liten og hadde kjipe drømmer \ mareritt, var at hvis jeg ikke likte drømmen og la meg til å sove i drømmen så pleide jeg ofte å våkne.. :ohmy:

og en annen ting, jeg er fascinert over hvor avansert hjernen må være for å skape en hel verden når man drømmer. har nok litt mer juice i seg enn en P4 3.4 EE ;)

en annen skummel drøm jeg hadde er den da jeg drømte at jeg våkna, på rommet mitt og alt virket normalt så spiste jeg frokost og lånte bilen til pappa og kjørte litt.. (jeg var 12-13 år..) når jeg våkna på ordentlig var jeg skikkelig forvirra. :ermm:

en ting jeg synes er veldig skremmende er en drøm jeg hadde for en 5-6 år siden jeg drømte jeg var på fest hos en kamerat, og når jeg skulle på do så kom ei jente borti venstre benet mitt med en røyk og det gjorde rimelig vondt. når jeg våkna så svidde det skikkelig akkurat der jeg drømte at hun kom borti med røyken.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Jeg har veldig ofte Lucid Dreams. Det som er kjedelig er at jeg mister "evnene" mine når jeg finner ut at jeg drømmer.

Jeg husker spesielt en gang at jeg kunne fly med sykkelen min (E.T.?). Når jeg fant ut at jeg drømte var det for sent, plutselig mistet jeg min evne til å fly og jeg syklet kun på bakken. Jeg prøvde forgjeves å fly rundt med sykkelen min, men klarte det aldri.

Lenke til kommentar
en ting jeg må dele med dere, har mange av dere og et merkelig slags rykk i kroppen mens du er i ferd med å sovne.?

Husker jeg ikke helt feil fra mine dager på grunnfag psykologi, så kommer dette nykket av at hjernen skrur av kontrollen over musklene...

Har også hatt noen LD, men våkner sakte opp, mens jeg utforsker... Tror jeg skal drive litt forskning på dette området, så om utdannelsen min går i dass(noen den ser ut til å gjøre) så har jeg noe å falle tilbake på :D er jo en fin virkelighetsflykt...

Lenke til kommentar

Dette har jeg lest om før, har vel prøvd litt før også, men ikke fått det til enda. Begynner fra og med i natt.

2mass: Det er helt vanlig, men noen personer merker det nesten aldri. Inkludert meg. Men, noen ganger får jeg det likevel, utrolig creepy, siden det er noe jeg bare opplever et par ganger i året. Da skvetter jeg som faen, og får ikke sove. :/

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

en ting jeg må dele med dere, har mange av dere og et merkelig slags rykk i kroppen mens du er i ferd med å sovne.? både jeg og broren min og mange andre tror jeg opplever det. jeg pleier nesten alltid å føle at jeg faller, enten bare faller ned på bakken mens jeg står, tryner på sykkel osv. er alltid det samme omtrent.

De fleste har hatt sånn, det er helt normalt. Gamle samfunnslæreren min fortalte at dette er tegn på at man vokser, derfor har man det oftere når man er barn. Selvom personer som er full utvokst også kan ha det da, bare ikke så ofte.

Jeg har veldig ofte Lucid Dreams. Det som er kjedelig er at jeg mister "evnene" mine når jeg finner ut at jeg drømmer.

Jeg husker spesielt en gang at jeg kunne fly med sykkelen min (E.T.?). Når jeg fant ut at jeg drømte var det for sent, plutselig mistet jeg min evne til å fly og jeg syklet kun på bakken. Jeg prøvde forgjeves å fly rundt med sykkelen min, men klarte det aldri.

You must empty your mind. :p

Noen ganger er det bare små, enkle ting som skal til. En kompis av meg hadde LD, han var i drømmen, men klarte ikke å gjøre noe (han ville fly). Så i drømmen stakk han ut og fyrte seg en røyk, så blåste han røyken ned i bakken, og rett som det var befant han seg ute i universet. Det er sprøtt.

De gangene jeg har hadd LD har jeg og måtte gjøre ting som "ativerer" evnene. Det kuleste jeg vet om, er å fly i drømmen (sex får jeg nok av irl :p), og jeg må som oftest løpe og hoppe fra en liten kant, osv. Sist kastet jeg meg ut fra et stup, og bare gav F... plutselig svevde jeg mellom skyene.

Bedre enn dop. :D

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...