Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drømmene mine er ytterste tilfeldige med setting og ting som skjer i fra drøm til drøm så tror ikke jeg kunne merket noe av det. Og hva mener du med farger? Snakker vi som unaturlige farger som i en slags syretrip (ikke noe negativt angrep her, prøver bare å få et bilde av hva du mener)? Eller rett og slett villere konsepter og settinger i drømmen sånn at de sterke fargene vil ha en logisk forklaring? Er bare nysgjerrig her nå altså, ikke ute etter å ta deg på noen måte. :)

Lenke til kommentar

Ja f.eks, sterkere farger som rus i bevisst tilstand, Xhosa er f.eks kjent for å gi profetiske drømmer men en kan også få helt ville drømmer, du kan lese om alle sammen på www.erowid.org og se folks erfaringer :) Det meste det gjorde for meg var å få meg til å tro jeg var på skolen en hel ekstra dag og satt i klasserommet med usynlige lærere og elever i 6 ekstra timer, + kompisen min som prøvde det hadde en sææær drøm når han prøvde hvor han som nevnt tidligere slo ned jesus.

 

Les rapportene på erowid, er mange rimelig interessante der :)

Lenke til kommentar

Lest fler steder at WILD funker dårlig på kveldstid pga visse nivåer av stoffer i kroppen som ikke er gunstig på dette tidspunktet. Prøvde allikevel WILD noen helger på rad, men kommer kun til det nivået der jeg blir paralysert og lys begynner å vandre under øyenlokkene.

 

Er det virkelig så vanskelig å få til WILD på kvelden?

Endret av pepperkaken
Lenke til kommentar

WILD er egentlig ikke en teknikk som skal utføres når man legger seg. Man skal gjøre det i de sene nattetimene fordi man går rett til REM søvn. Anbefalte måten er vel å sette en alarm, man må prøve seg litt fram for å treffe rem søvnen så godt som mulig. Helst 5-6 timer etter man har sovnet. Så skal man være oppe i 15 min hvor man gjør noe for å holde seg våken før man prøver på teknikken.

 

Har fått det til selv en gang. Er en opplevelse helt for seg selv. Etter at det var en intens kribling i hele kroppen ble jeg dratt ut av sengen, ut vinduet og nedover gaten. Her reiste jeg meg opp og var i drømmen. Veldig individuelt hva som skjer da. Det jeg har hørt som er normalt er at man synker igjennom sengen. :)

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Hmm.. Føler den siden du sendte til meg var fryktelig rotete. Fant ingenting om Xhosa hvertfall. Og hvor ville man fått tak i dette. Hvilke stoffer inneholder de som påvirker drømmer?

 

Er bare å trykke på "search" og søke. Men ser nå at det ikke er mye om xhosa der, og du må søke på Silene capensis :)

http://www.erowid.org/experiences/exp.cgi?A=Search&S1=0&S2=-1&S3=-1&C1=-1&S4=-1&GenderSelect=-1&Context=-1&DoseMethodID=-1&Title=&AuthorSearch=&A1=-1&Lang=&Group=-1&Str=silene+capensis&Intensity=&I2=

Men du kan finne en del på Dreamviews og diverse andre sider også :)

 

Men er et Calea Zacatechichi(mexican dream-herb)-velv der: http://www.erowid.org/plants/calea_zacatechichi/calea_zacatechichi.shtml

der er det 95 rapporter i velvet :)

 

+ vet det er et coleus-velv og et Mugwort(burot)-velv :)

 

Uhm, er en hel haug med sider som selger det:

eks www.azarius.net, www.iamshaman.com og mange andre.

 

Vet ikke hvilke stoffer alle inneholder, men Burot inneholder thujone, man tror coleus fungerer ved et stoff likt salvorin A, etter det jeg kan se vet man ikke hva i calea som fungerer, og xhosa husker jeg ikke hva inneholder, men er rimelig sikker på at det er kjent :)

 

Uansett er det ikke bieffekter ved dem etter massevis av bruk av masse personer over tid, bortsett fra Burot, da Thujone er giftig i høye doser og jeg vet ikke hvordan det er over lang tid. Visstnok er Xhosa best fungerende over 90 dagers bruk, da stoffmengden bygges opp i kroppen.

 

Ligger en del info om de ulike på Dreamviews under dream aids-forumet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå føler jeg ting begynner å løsne for meg. Hadde 4 bevisste drømmer i natt. Husker dessverre lite av dem, da de var ganske tidlig på natten. 2 i fra WILD og 2 i fra DILD. WILD er egentlig ikke så vanskelig nå som jeg har fått det til et par ganger. Ble overrasket over meg selv i drømmen at jeg greide innse at jeg drømte ut i fra småting. Awesome!

 

Anbefalt link som hjalp meg med WILD.

 

http://www.dreamviews.com/f79/mind-awake-body-asleep-sleep-paralysis-induction-tutorial-42271/

 

Edit: Lydbok anbefales som et hjelpemiddel for å holde hodet våken mens kroppen er stille. Ellers så kan du ved hvert pustedrag tenke "1, jeg drømmer" "2, jeg drømmer" osv. Da holder du hjernen aktiv ved å fokusere på telling i tillegg til at du kan prøve å få til en slags rytme med pustingen og når du sier setningen.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Har ved flere tilfeller funnet ut at jeg har drømt fordi jeg ikke klarer å bevege meg. Drømmer ofte at jeg ligger i senga med øynene åpen, og prøver å sende ut sterke signaler til kroppen for å bevege meg, men såklart skjer ingenting. Sikker på at jeg drømmer da sengen står på en annen plass enn der den egentlig står.

 

http://www.dreamviews.com/f79/mind-awake-body-asleep-sleep-paralysis-induction-tutorial-42271/

 

Utrolig opplevelse, skjedde etter 40 minutter. Følelsen av at kroppen forsvant, kjente jeg mistet følelsen i ansiktet og mistet kontroll på åndedrettet (prøvde å roe den ned, pustet så tungt, så vekket nok kroppen).

 

Hadde forøvrig en fil der jeg telte 1-99 på repeat.

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har noen prøvd hvit lotus/lilje som hjelp til å få beviste drømmer? Hvit lotus/lilje er forøvrig den vanlige vannlilja som vokser overalt i Norge...

 

Den gjør deg søvnig og gir deg CEVs(hallusinasjoner bak lukkede øyne) og virker dermed ideell ved forsøk på en WILD. Dette er da kun ved oralt inntak, den er forøvrig mye sterkere og kan til og med gi OEVs(hallusinasjoner med øynene åpne) ved store inntak dersom man lar den ligge i vin(rød) i en uke eller så.

 

Tenkte å eksperimentere med dette når vannliljene, som er overalt, begynner å blomstre, men lurer bare på hvorvidt noen her har prøvd det? :)

 

Har prøvd å google men finner bare "has been used to induce dreaming" uten videre info...

 

Hvit vannlilje - http://en.wikipedia.org/wiki/Nymphaea_alba

- http://www.miljolare.no/data/ut/art/?lang=no&or_id=81

Lenke til kommentar

Har hatt to drømmer men jeg vet ikke om det var lucid dreaming, jeg klarte ikke å skille mellom virkelighet og uvirkelighet. Den første drømmen så måtte jeg spørre min mor om det som skjedde om drømmen (da vi hadde gjort den tingen før, men ikke samme utfall).

 

Isåfall om dette er lucid dreaming hvordan kan jeg vite at jeg ikke drømmer? Jeg blir ærlig skrekkslagen, dette pga at jeg klarer ikke å skille mellom virkelighet og drøm, leste litt her i stad og det stod om at klokker så rare ut og finne ut om vi snurrer rundt vår egen akse.

 

1. Hvorfor er klokken rarere? husker vi ikke denne fra virkeligheten?

 

2. Hvorfor kan vi teste om vi snurrer rundt vår egen akse, vill ikke vi også vite dette i drømmen?

Endret av sindre_sniper
Lenke til kommentar

Bruk reality checks. For eksempel kan du se på hånden din om du har mer enn 5 fingre eller om fingrene er sammensmeltet, eller så kan du bruke min favoritt som går ut på at du klyper deg i nesen, slikt at den blir blokkert, kan du fremdeles puste igjennom den drømmer du. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...