Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I kveld testes 200mg B6 for å se om jeg husker drømmer bedre :)

+ går på noe opioider legen ga som funker meget bra med WILD, now combined let's see what happens!

Hjelpar vitamin på drømming?

Og fekk du prøvd fleire av plantane? :p

 

Vitamin B6 hjelper i alle fall på drømming :)

husker ikke helt hva det gjør men det tar på et hvis del i skapelsen av Serotonin.

Drømte forøvrig mer i natt, var på jakt etter pepsi max i en kino hvor de spilte en rævva film, men det var ikke mer pepsi max igjen :(

Huska ikke voldsomt mye men husker svært lite av drømmene mine om dagen grunnet søvnproblemer så det var en stor nok oppgradering :)

 

quote, wiki:

At least one preliminary study has found that this vitamin may increase dream vividness or the ability to recall dreams.[23] It is thought that this effect may be due to the role this vitamin plays in the conversion of tryptophan to serotonin.[23]

Det stemmer også forøvrig med folks erfaring.

Er også noen som sier B12 hjelper men har kun lest et par forumposter om det så ville ikke satsa på det.

 

mer info:

http://www.dreamviews.com/wiki/Vitamin-B6

 

Nei har ikke prøvd flere av plantene enda, tar det når jeg kommer hjem til Norge igjen :)

Lenke til kommentar

Det aukar serotonin-nivået? Er ikkje det som er det motsatte hormonet av melatonin, mao: det får deg til å våkna?

Korleis får du tak i det?

Ja, indirekte, det brukes i prosessen som skaper serotonin, som gjøres senere om til melatonin.

Nei ble ikke noe særlig våken av det, en av sideeffektene er døsighet. Serotonin hjelper deg med å sove, lave serotoninnivå fører til depresjon/insomnia som følge tror jeg.

 

Du får det på apotek/helsebutikker

Lenke til kommentar

Forøvrig vil jeg også nevne mtp Vit. B6 at man må ikke ta for mye på en kveld eller bruke det over lang tid. Tror det er 500mg og opp som anses som skadelig eller eks 100+mg hver dag over mange uker/måneder. Tar en alt for mye får en midlertidige nerveskader som gir nummenhet og en kan visstnok få konstant trøtthet over en stund om en tar en ekstrem dose, eks 1g/2g.

Lenke til kommentar

Vel vitaminer og L-tryptophan etc er stoffer kroppen din trenger og du kan få i deg i gjennom mat, så det lener du deg på uansett.

+ de fleste gjør ikke drømmene dine enklere å huske, men ekstremt klare, sterke og fargerike på et vis som ikke forekommer uten :)

Klart det forekommer uten, når du får god nok recall som egentlig ikke er vanskelig via en drømmedagbok. Eneste som er problematisk med det er at det kan være vanskelig å få seg til å skrive tidlig om morgenen, men det går på disiplin.

Lenke til kommentar

Ok folkens, nå er det endelig ferie, og husker drømmene mine sånn nogenlunde og føler jeg må klare LD denne uka mens det er ferie! Så idag skal jeg begynne med mitt 1.ordentlige forsøk..

 

Hvilken metode burde jeg bruke? Hvilken vil funke mest sannsynlig osvosv kan noen svare kjaaapt! ;D

Lenke til kommentar

Vel vitaminer og L-tryptophan etc er stoffer kroppen din trenger og du kan få i deg i gjennom mat, så det lener du deg på uansett.

+ de fleste gjør ikke drømmene dine enklere å huske, men ekstremt klare, sterke og fargerike på et vis som ikke forekommer uten :)

Klart det forekommer uten, når du får god nok recall som egentlig ikke er vanskelig via en drømmedagbok. Eneste som er problematisk med det er at det kan være vanskelig å få seg til å skrive tidlig om morgenen, men det går på disiplin.

Har ikke opplevd lignende uten, og det virker ikke som du har prøvd så da vet du ikke noe om det :p

Lenke til kommentar

Vel vitaminer og L-tryptophan etc er stoffer kroppen din trenger og du kan få i deg i gjennom mat, så det lener du deg på uansett.

+ de fleste gjør ikke drømmene dine enklere å huske, men ekstremt klare, sterke og fargerike på et vis som ikke forekommer uten :)

Klart det forekommer uten, når du får god nok recall som egentlig ikke er vanskelig via en drømmedagbok. Eneste som er problematisk med det er at det kan være vanskelig å få seg til å skrive tidlig om morgenen, men det går på disiplin.

Har ikke opplevd lignende uten, og det virker ikke som du har prøvd så da vet du ikke noe om det :p

Vet bare at drømmene mine er like ekte som om det skulle vært det virkelige liv, så ser ikke helt hvordan det skulle bli bedre. Har prøvd å spise endel peanøttsmør da, som visstnok i følge denne tråden skulle hjelpe. Kan ikke si jeg merket mye forskjell. I tillegg har jeg gått på B12 vitaminer og melatonin som heller ikke gav merkbar forskjell.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Vel vitaminer og L-tryptophan etc er stoffer kroppen din trenger og du kan få i deg i gjennom mat, så det lener du deg på uansett.

+ de fleste gjør ikke drømmene dine enklere å huske, men ekstremt klare, sterke og fargerike på et vis som ikke forekommer uten :)

Klart det forekommer uten, når du får god nok recall som egentlig ikke er vanskelig via en drømmedagbok. Eneste som er problematisk med det er at det kan være vanskelig å få seg til å skrive tidlig om morgenen, men det går på disiplin.

Har ikke opplevd lignende uten, og det virker ikke som du har prøvd så da vet du ikke noe om det :p

Vet bare at drømmene mine er like ekte som om det skulle vært det virkelige liv, så ser ikke helt hvordan det skulle bli bedre. Har prøvd å spise endel peanøttsmør da, som visstnok i følge denne tråden skulle hjelpe. Kan ikke si jeg merket mye forskjell. I tillegg har jeg gått på B12 vitaminer og melatonin som heller ikke gav merkbar forskjell.

Jeg snakket ikke om vitaminer og melatonin, jeg snakket om plantene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...