Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Hadde min første LD i natt! :D

 

Drømte som vanlig og hadde et fugle perspektiv av 2 oljetankere som gikk inn i hverandre eller noe rart, og tenkte som at dette var helt vanlig med 2 olje tankere som smelter inn i hverandre: "Nå skal jeg prøve å sove å få LD!" og så plutselig var jeg i rommet som jeg sover i og står oppreist i senga.

Så var jeg ikke sikker om jeg drømte eller ikke men merka, at jeg kunne dra meg ut av LD'en vis jeg ville, men det ville jeg ikke, så prøvde jeg å fly, men datt rett ned i senga igjen. Prøvde en gang til og klarte da å sveve rundt i rommet. Så ringte det på soveroms døren og jeg hadde tenkt å fly gjennom døra å se hvem det var. Men så hører jeg kjæresten i den ekte verden som trasker mot døren og kommer inn i rommet på ekte, og da klarte jeg ikke holde meg i søvne lenger.

 

Hehe, ja var kort, men moro! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som vet hva jeg kan gjøre hvis man har inni ei drøm hvor man allerede er i en drøm.. men som føles ut som om det er virkelighet og at den drømmen man har i drømmen er bare ei drøm? For i det siste så har jeg veldig mye drømmer i en drøm der jeg føler at den er real men som egentlig er bare ei drøm?

 

Altså for å gjøre det litt enkeler

 

Virkligheten -> Drøm1(hvor jeg her trodde at det dette virkligheten pga jeg lå i sengen på rommet mitt(-> Drøm2.. Her fikk jeg LD

men etter å ha våknet opp fra LD'n så våknet jeg opp i drøm1 s0m jeg da tr0dde var virkligheten.. deretter så ikke det ikke lange tiden før jeg våknet opp der jeg forsto at jeg hadde drømt ei drøm i en drøm.

Lenke til kommentar

Laffe du hadde en false awakening. Du forventer rett og slett at du skal våkne opp, og derfor spiller hjernen deg et puss ved å simulere en "våkningssekvens".

 

Det du kan trene på er å utføre en reality check hver gang du våkner om morningen, så hvis du får en false awakening så vil du gjøre en reality check og være tilbake i din lucid drøm.

Lenke til kommentar

Men du drømmer faktisk ikke "i drømmen", Inception-style. Når du tror du drømmer i drømmen skifter drømmen din simpelten setting, på samme måte som at man kan ha flere forskjellige drømmer pr. natt, som finner sted i forskjellige settinger. Altså, du går fra å drømme om flodhester til å drømme om kameler, du drømmer ikke og kameler "inni" flodhestdrømmen.

Lenke til kommentar

 

Det er jo liksom det greia er da, å kontrollere drømmene dine.

 

Ja, men liksom før jeg sovner..

 

"Jeg vil drømme om at jeg får møte Jeremy Clarkson" f.eks :)

Nei, lucid dreaming er å være klar over at du drømmer, og kunne styre drømmene dine mens du sover. Det er ikke altid det går å styre drømmene, og det finnes grader av kontroll.

Jeg husker ikke så ofte det jeg drømmer, men av det jeg husker er jeg lucid ganske ofte, og har da ofte veldig god kontroll.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg vil bare informere om at det finnes nettsted eller egne forum når det angår LDing. Nå har jeg bare skum lest gjennom noen få poster så jeg vet ikke om dette er blitt nevnt før, men her er to veldig gode:

Den internasjonale: http://www.ld4all.com

Den norske: http://www.ldnorge.org

 

Jeg vil anbefale alle som er interessert å ta en titt innom, spesielt om du er nybegynner. På disse nettsteden står alt du trenger å vite om lucid drømming og teknikker for å fremkalle dem. I tillegg er forumet fullt av dyktige folk som er glad i å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Knallgodt forum med en stor brukermasse og mange gode guider av både "ansatte" og brukere som er godkjent av "ansatte". Også et kult drømmedagboksystem og task of the month og task of the year som er kult for de som har kontroll nok til å bli med på noe. Lurer man på noe og spør på forumet får man svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...