cyberho Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 uansett , noe såpass stort må prøves ut Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 OMG! Ja det må prøves. Har mye jeg har lyst til å prøve Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 har ikke opplevd en LD enda, men har vært nær noen ganger når jeg tenker på drømmer jeg husker. Min verste drøm er desidert den da jeg er i et gammelt hus, føler at noe er etter meg, det er helt svart bak meg, jeg prøver å løpe i en lang korridor med masse dører, og et vindu helt i enden. Men av en eller annen grunn greier jeg ikke å løpe, sitter fast på en måte. Ikke helt, men beveget meg veldig sakte. Fortsatt noe etter meg, tilslutt våknet jeg med et pang da det tar meg, og lå HELT stiv i senga å kaldsvettet. Turte ikke røre meg i det hele tatt. Foten lå utfor dyna, jeg turte ikke å ta den inn. Var helt stiv. Lå vel slik en 4-5 minutter, husker ikke helt, det virket som om tiden sto stille rett etter jeg våknet. Det verste er at hver gang jeg tenker på den, får jeg tårer i øynene. Sikkert fordi det er min største frykt at dette skjer. Lenke til kommentar
MillaC Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei. Dette er noe jeg får ofte. Har også hatt noen ut av kroppen opplevelser (som egentlig var veldig skremmende) samtidig som en lucid dream. Sist var for et par dager siden. Teknikken jeg bruker er at jeg konsentrerer meg veldig på at jeg skal forstå når jeg sovner, idet jeg krysser linja begynner jeg å høre høye lyder, som om noe kastes rett ved ørene mine og jeg kan kjenne vind og det føles som om kroppen spinner rundt. Det er da det er viktig å IKKE tenke på noe annet enn det du skal oppnå. Så kommer jeg over i det man kaller lucid, jeg vet jeg kan våkne når jeg vil, men etterhvert glir jeg dypere og dypere inn. En måte å finne ut dette på er at du fortsatt befinner deg i rommet. Prøv å se gjennom øyelokkene. Så kan du tenke ut hvor du vil dra, hva du vil gjøre etc. De første gangene var dette veldig ekkelt, og jeg var kjemperedd, klarte ikke å komme ut av drømmen. Men etterhvert går dette bedre, det er bare å vite at det ikke er farlig. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Husker en gang jeg drømte noe ala LD, det sto sikkert noe med 20 nydelige damer foran meg. Jeg hadde full frihet og kontroll over hva jeg kunne gjøre...resten finner dere vel ut selv... Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 En ting angående dette , er vel at det går an å inbille seg at du har hatt / har akkurat nå en LD , det kan jo rett å slett være at du gjør akkurat hva du hadde gjort hvis det var realistisk og dermed bestemmer man ikke lenger , da må man vel huske/prøve å gjøre noe man IKKE liker.. noen som skjønte noe av hva jeg mente? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 pronoob, Jeg tror jeg skjønte men. Poenget er at du vet det er en drøm, og du styrer den, og det føles av og til mere ekte enn virkeligheten selv.. Det er derfor det er så gøy Alt du av ulike årsaker ikke kan gjøre i virkeligheten kan du gjøre i drømmen. MillaC, Metoden din skal testes inatt =) Lenke til kommentar
MillaC Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg prøver omtrent hver natt, men plutselig så våkner jeg neste morgen Jeg er nok ikke konsentrert nok Men det er verdt det når det funker da!!!! Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg prøver omtrent hver natt, men plutselig så våkner jeg neste morgen Burde ikke du våkne hver morgen da? Lenke til kommentar
MillaC Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Nei, noen ganger hender det jeg sover til langt på dag Ha ha ha Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hadde noen merkelig drøm en natt for ett parr netter siden. Til bake til drømmen. Jeg drømte en kul drøm. Jeg var på jakt etter noen skurker. Dette foregikk i et fantasy land. Magi og masse rart. Etter en lang jakt så fant jeg den jeg jakta etter. Mine følgesvender døde, og i det jeg fikk en dolk inn i hjerte så vokna jeg, trudde jeg. Jeg vokna opp i en ny drøm. Her var alt virkelig, skjedde ingen ting overnaturlig. Skjedde ting som normalt ikke ville skjedd, men det var ikke unaturlig sån direkte. Etter vert, mens jeg var i ett selskap så stakk en fyr en dolk i meg igjen. Jeg vokna igjen trudde jeg, men nei. Dette fortsatte skremmende mange ganger. Tils slutt så skjønte jeg før jeg døde at dette var veldig merkelig. Jeg forsto at jeg hele tia døde og vokna opp og trudde at det var en døm. Jeg skjønte da at jeg drømta alt dette. Da begynte alt å miste fokus etter litt. Jeg hadde nokk blitt litt for opphissa av tanken på å gjøre hva en jeg ville igjen. Så vokna jeg. Samme natt. Jeg drømte at noen timer hele tia gjentokk seg. Det var ekkelt det. Alt skjedde omigje og omigjen. Jeg blei nesten gal. Jeg skjønte ikke at det var en drøm da. Jeg vokna pluttselig brott opp da, hadde blitt for stressa av den drømmen tenker jeg. Lenke til kommentar
RAM Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Var mye innpå dette med lucid dreaming før men fant aldri den boken som forteller kordan man kan få til lucid drømmer. Hva er tittelen og/eller ISBN- nummeret til boken? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg er ofte klar over at jeg drømmer, og når det skjer, våkner jeg sjelden med en gang. Men jeg får aldri ordentlig kontroll over drømmen, og den synes sjelden å være særlig virkelig. Jeg har full kontroll over meg selv, kan fly osv., men vanligvis skjer ikke ting helt som jeg vil de skal skje, og så mister drømmen fokus og blir bare uklare fragmenter. Det skjedde første gang da jeg var liten. Drømmen var fredelig, men da jeg oppdaget at jeg drømte, virket det litt meningsløst. Jeg var veldig livsglad den tiden, og fant ut at jeg hadde lyst til å våkne. Så våknet jeg, litt overrasket. I de senere år har jeg opplevd å drømme at jeg våkner. Jeg ble ganske forvirret et øyeblikk da jeg så våknet på ordentlig og befant meg på et helt annet sted. Likevel, det vanligste er at jeg ikke husker noe klart av det jeg har drømt (eller ikke drømt) når jeg våkner. Slik er det vel for det fleste. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 He he... ser for meg at dette kunne skape STORE problemer dersom man drømte slik hver bidige natt. Åssen skulle man skille mellom drøm og virkelighet? Skilt på amerikanske skyskrapere: "If you can fly, that means you are dreaming. Before jumping off any buildings, try to fly first. If you can't fly - don't jump!" HAHA knall Jeg kunne faktisk styre drømmene mine av og til før, men nå så hukser jeg aldri drømmene mine så jeg vet ikke hvem som hadde kontrollen Men det som er mest irriterende i hele den lille verden er når en blir vekt under en bra drøm for eksempel en sensuell en og serlig hvis den som vekker deg drar av deg dyna mens du ligger på ryggen Lenke til kommentar
GSM Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hadde en slags LD natt til i dag. Hadde sett Sinbad Sjøfareren (tegnefilmen) før jeg la meg. Jeg var Sindbad og hadde blitt fanget. Og begynte etterhvert å skjønne at noe ikke stemte da jeg ikke klarte å komme meg fri slik sindbad alltid gjør. Så jeg tenkte at jeg drømte. Så skulle jeg inn for å bli henrettet. fikk panikk og prøvd å konsentrere meg om å våkne da jeg ikke hadde videre lyst til å "ta kvelden" selv om jeg viste at det var en drøm. Men det funket ikke og jeg ble halshugd . da våknet jeg. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har vel vært inne i nesten LD flere ganger.Drømmene er veldig realistiske, men jeg får aldri gjenomført det jeg vil. Det blir stoppet på en eller annen måte. Hjelper det å dagdrømme mye for å få til LD? Blir ikke lLD farlig hvis du blir proff? Du klarer nesten ikke å sjelne mellom virklighet og drøm. Du vil til bake til LD verdenen hele tiden, så den virkelige verdenen blir kjedelig. Lenke til kommentar
MillaC Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 LD er ikke farlig, hvis du noengang er i tvil om du drømmer, så er det som regel en drøm. Du tenker jo ikke i våken tilstand ''er jeg våken eller drømmer jeg'' Det sies at hallusinogener er en måte å fremkalle LD, men det kan bli farlig. LSD og andre narkotiske stoffer som påvirker nervesystemet kommer jo alltid til å skade deg på en eller annen måte, og jeg vil ikke si det er en bra kombinasjon hvis man vil prøve hvor langt man kan komme i en LD. Meditasjon og yoga er bra måter å få kontroll på kroppen og sinnet sitt, selv om jeg ikke har konsentrasjon nok til det, får jeg til LD ganske ofte. Tror ikke man blir så påvirket av LD at man får vanskeligheter med å skildne mellom fantasi og virkelighet. Med unntak hvis man tar narkotika som kan forstyrre eller påvirke hjernen eller psyken til å tro at du befinner deg i en drømmeverden.. Vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt jeg... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hallo. Nybegynner her, noen som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan få LD? Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 ld4all.com der finner du mange tips om ld greier. bare sjekk forumet så finner du tonnevis... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Artige drømmer dere har gitt! Jeg har LD ofte. Tror jeg var 16-17 når jeg klarte å kontrollere dem. Har hatt mange utrolige øyeblikk i slike drømmer. Men jeg tenkte jeg skulle fortelle om den særeste... Den var faktisk så spesiell at jeg snakka med en foreleser på høyskolen jeg gikk på om den. Hun kunne mye om drømmer.. kommer tilbake til hva hun sa etterpå. Men først, drømmen: Ok, en liten ting til før jeg begynner å dele min galskap med dere: Jeg har en slags "tannfobi", altså jeg er livredd for å miste tenner, eller ødelegge dem på noen måte.. dette er litt viktig i drømmen. dere skjønner etterpå... Drømmen begynte med at jeg sto på badet mitt og barberte meg. Plutselig begynte jeg å blø fra munnen. Fikk litt panikk og gapte for å se. Der, langt inne og oppe i ganen vokste det frem to lange og tynne flak av noen tenner... Det blødde sinnsykt. Jeg klarte å trekke dem ut, men to nye og enda styggere tenner vokste ut igjen... da våknet jeg svett og jævlig. Jeg gjorde som jeg alltid gjør når jeg drømmer om tenner. atlså gikk på badet og sjekket at alt var i orden. det var det. Så jeg gikk og la meg igjen. Jeg sovnet raskt og drømmen begynte på nytt. akkurat som forrige gang. Men, da jeg kom til at jeg skulle dra dem ut, slo det meg at dette var helt likt det jeg drømte forrige gang... så jeg ble stående å se på meg selv i speilet. Jeg sa til meg selv at jeg bare drømte igjen, og at det hadde vært tøft med noen skikkelige hoggtenner. og jammen vokste de frem også. det blinket faktisk i dem når jeg snudde meg i lyset for å se. nydelige detaljer. Så tenkte jeg at nå var det slutt på at jeg skulle ha disse tanndrømmene. Jeg bestemte meg for å avlegge "drømmemannen" min en liten visitt. (det er han som produserer drømmene mine og sender dem til meg) Jeg visste ikke helt hvor han befant seg, men tenkte at han sikkert ikke befamt seg i drømmen. sikkert et annet sted. Så jeg lot det gro ut noen slags klør oppe på hendene mine (litt wolverine-fakter, hehe) og med dem laget jeg et hull i "virkeligheten". Når hullet var stort nok, klatret jeg igjennom. Og der satt han, drømmemannen min, i et stort rom med rød belysning. en slags demonlignende fyr. rommet var dekket av massevis av små og store rørledninger som en slags hvit væske rant i. Jeg tenkte at det sikkert er drømmestoffet og hastet videre inn mot han. Han ser opp og blir fryktelig forskrekket når han ser meg, og sier at jeg overhode ikke skal befinne meg der. Jeg har ingen rettigheter der. Men jeg er fast bestemt på å gjøre slutt på drømmene mine, så jeg blir stående. Jeg prøver å diskutere med han, men det nytter ikke. han går til angrep på meg og sier at jeg skal være rolig. Han skal ikke skade meg, bare vekke meg, slik at jeg forlater hans plass. Men jeg gåt til motangrep, og klarer til slutt å ta livet av han. Men før han dør sier han at nå som han er borte vil jeg aldri klare å drømme noe igjen. Og uten drømmer er et menneske ingenting, sier han. Det var virkelig ikke meningen å drepe han, tenker jeg. Plutselig rives jeg ut av drømmen og våkner. jeg hadde utrolig vondt i hodet etterpå. Etter den drømmen drømte jeg ikke på nesten to uker... Men da jeg plutselig en natt begynte å drømme igjen skjønte jeg at tng var som de skulle igjen. rett og slett fordi drømmen begynte med at det ringte på døra mi. Når jeg åpnet sto det en demonlignende type der. han lignet drømmemannen... Han introduserte seg (husker ikke navnet nå, men husket det en stund) og sa han var nevøen til min forrige drømmemann. Og at jeg var heldig som hadde fått tildelt en ny drømmedistributør. Kun de med en skjebne å oppfylle var priviligerte til det. Han ville ikke si noe mer, bortsett fra at han skulle være grei mot meg. Ingen flere tanndrømmer... Og det var det... jada, bare kall meg syk... jeg nevnte som sagt denne drømmen til min gamle foreleser, og ble ikke mindre skremt av det hun sa: slike historier har blitt fortalt før, sa hun. Og det jeg hadde fortalt var faktisk veldig likt de andre. Hun lurte på om jeg tullet med henne, men det gjorde jeg ikke. Jeg hadde aldri hørt om noe slikt før. Hun synes jeg var heldig som hadde møtt den andre siden så tidlig i livet. de få som møtte dem gjorde det stort sett rett før de døde... Jeg var veldig i tvil om jeg skulle dele denne historien med dere, men jeg tenkte nå "what the hell". Om dere dømmer jeg sinnsyk og en madman, spiller det ingen rolle uansett. Jeg synes nå i ettertid at jeg har vært heldig som har opplevd det... Hvis det er noe i det min gamle foreleser fortalte da... Men jeg tror på det. Som jeg har sagt i en annen post også: Jeg tror på det mystiske, fordi verden ville blitt kjedelig hvis jeg ikke trodde på det. og takk for at dere gadd å lese innlegget mitt... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå