Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Men hva blir definasjon på mareritt og drømmer man kan styre da?

 

Det var en drøm og det er jeg %100 sikker på, om det var lucid dreaming vet jeg ikke helt, men noe var det i hvertfall. Det minte også veldig på mange av drømmene jeg hadde når jeg var rundt 8-12 år gammel da jeg alltid bar på en gameboy i drømmene mine og trykte på en knapp og bam var jeg på et helt annet sted der jeg både kunne fly og gjøre allverdens ting. Engang så såg jeg britney spears synge en sang på et stort kjøpesenter i nærheten av her jeg bor (ikke spør hvorfor jeg drømte om det, jeg vet ikke), men uansett.. og dette med mobilen kan jeg heller ikke forklare, om jeg dog ikke fillet med mobben før jeg satt meg ned i sengen igjen, noe jeg ikke kan huske. Men kan ha skjedd...

 

Uansett var det spesielt og merkelig..

 

Visste du inne i drømmen at det var en drøm?

Kunne du styre deg selv..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk til lucid dreamimg for første gang for noen dager siden! Jeg drev og telte armbåndene mine av og til om dagen, og når jeg la meg, tenkte jeg at det var skikkelig viktig å sjekke armbåndene neste gang jeg åpner øynene. Så i drømmen sjekka jeg armbåndene, og jeg hadde for mange av dem, og skjønte at jeg drømte.

Var fett, og våkna ikke med en gang slik mange andre sier de gjør. Turte ikke helt å gjøre noe særlig da. Prøvde å fly litt, men turte ikke å gjøre noe annet sprell (tenk om det var virkelig :p)

Lenke til kommentar

@Knife: Hvis du var klar over at du drømte i drømmen, så var det en lucid dream. Så enkelt er det. Man kan ha forskjellige nivåer av "klarhet" og realisme i både lucide og non-lucide drømmer, men så lenge du ikke vet at du drømmer så er du heller ikke lucid.

Lenke til kommentar

Fin tråd dette, spennende tema. :) har selv aldri fått til lucid dreaming, men har prøvd.

 

blir det for offtopic hvis jeg spør hvordan drømmene deres er til vanlig? Husker jeg spurte venna mine for en god stund siden, og de kunne alle styre drømmene i det minste litt. Jeg har aldri fått til å styre i det hele tatt. selv når jeg har skjønt det var en drøm, og prøvd å gå andre veien - blir jeg slukt alle andre veier enn der jeg prøver å gå. jævlig kjipt :tease:

Lenke til kommentar

Jeg prøvde i natt. eneste er at den beviste søvnen, hvis man kan kalle det det, funker fjell på meg. Sovner på flekken.

Det er dog svært få drømmer jeg kan kjenne meg igjen i, og langt mindre "eie"...

 

Tydeligvis føler jeg det er normalt å løpe rundt og sjekke opp alle slags jenter, uavhengig om de er mine beste venninner eller totalt randoms. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg drømmer aldri jeg :(

 

Å joda, det gjør du. Alle drømmer, du bare husker det ikke. Fokuser på å huske drømmene dine, skriv drømmedagbok der du noterer ned selv det minstre lille flimmer av en drøm, og du vil bli mye, mye bedre på å huske dem.

 

Hm, veldig skeptisk til at jeg faktisk drømmer. Har kanskje én drøm i måneden. Sover generelt VELDIG dårlig. Er alltid trøtt, og sliter med å stå opp for å komme meg på skolen. Tror ikke kroppen min kommer inn i REM-syklusen, der du faktisk sover tungt. Og om jeg ikke tar feil, er det vel også når kroppen er inne i denne syklusen at du drømmer?

Kunne vært interresant å føre en drømmedagbok og se om det hadde funket!

Lenke til kommentar

Trur jeg har hatt lucid dreaming flere ganger, men det er ofte bare noen minutter før jeg våkner :thumbdown:

Har en gang vært så virkelig at jeg måtte løpe ut rett etter jeg våkna for å sjekke om jeg virkelig hadde drømt. Drømte at jeg gikk tur i fjellet i en lang tid før jeg kom ned i dalen rett ved huset mitt. Ble plutselig overrasket av at det begynte å snø. Kunne kjenne den svake, kalde vinden og snøfnugg mot huden og jeg kjente gåsehuden på armene da jeg strøk hånden over. Sprang hjem til et tomt hus og satt meg ned for å se på TV. Deretter våknet jeg. :ohmy:

Lenke til kommentar

Du drømmer, du husker bare ikke drømmene. Alle drømmer. Jeg anbefaler en drømmedagbok på det sterkeste. :)

 

Skal prøve :)

 

Har begynt å skrive stikkord etter hver natt nå. Husket både drømmen i forrigårs og i går! Hadde til og med flere drømmer i går. Skal fortsette med dette :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...