Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå i natt prøvde jeg og tenke hardt på at dem skulle dukke opp i setene i bilen, med lukkede øyne. Sa det vell ut høyt og.

Mulig det er feil måte og gjøre det på.

 

Når jeg spawnet rulleskøytene i en annen drøm så gjore jeg det mye mer avslappet. Tenkte helt rolig at dem skulle dukke opp på bena mine, og da skjedde det.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Nå i natt prøvde jeg og tenke hardt på at dem skulle dukke opp i setene i bilen, med lukkede øyne. Sa det vell ut høyt og.

Mulig det er feil måte og gjøre det på.

 

Når jeg spawnet rulleskøytene i en annen drøm så gjore jeg det mye mer avslappet. Tenkte helt rolig at dem skulle dukke opp på bena mine, og da skjedde det.

Går mye ut på å forvente at de skal være der uten noen tvil, men det er visst ganske vanskelig å få dem til å plutselig komme fram i fra ingenting. Bedre å gå igjennom en dør eller rundt et hjørne og forvente at de er der. Når det kommer til gjenstander er det litt lettere. Der foretrekker jeg å gjøre det narutostyle, ved å ta den ene hånden min rundt den andre underarmen og slå ned i bakken så det kommer masse røyk og gjenstanden dukker opp. Prøvde det på en person og men hun ble litt ja, merkelig.

Lenke til kommentar

Hvordan pleier du å prøve å spawne dem?

Jeg vet ikke om det var ment til meg eller skogslik, men han har svart, og jeg kan godt også svare.

Jeg enten bare vil ha en ting, og så spawner den der jeg vil ha den (like naturlig som å bevege en del av kroppen), eller så gjør jeg håndbevegelser i lufta for å spawne objekter (de lager ofte en "popp" lyd når de spawner) og eventuelt sette de sammen, og så sette dem ned på bakken med håndbevegelser. I starten brukte jeg håndbevegelser, men etter hvert har jeg klart å spawne objektene uten å gjøre noe spesielt, like naturlig som å bevege meg (dette går ikke alltid, det varierer litt etter hvor god kontroll jeg får).

 

Nå i natt prøvde jeg og tenke hardt på at dem skulle dukke opp i setene i bilen, med lukkede øyne. Sa det vell ut høyt og.

Mulig det er feil måte og gjøre det på.

<...> Tenkte helt rolig at dem skulle dukke opp på bena mine, og da skjedde det.

Når du ikke klarer noe i en LD nytter det aldri å tenke hardt på det, da ender du ofte bare opp med å våkne. Du må heller bare slappe av og tenke som gutten sier til Neo i klippet på forgie side, bare innse at det ikke er virkelig, slapp av, og gjør det like naturlig som å bevege kroppen din. Å si ting ut høyt kan hjelpe, men jeg bruker aldri den metoden. Det hjelper kanskje mer om du inbilder deg at du er trollmann og skal gjøre ting med magi. For meg blir det alltid som Neo i The Matrix, eller som en spiller (med cheats, eller admin med RCON :cool: ) i et dataspill.

 

Nå i natt prøvde jeg og tenke hardt på at dem skulle dukke opp i setene i bilen, med lukkede øyne. Sa det vell ut høyt og.

Mulig det er feil måte og gjøre det på.

 

Når jeg spawnet rulleskøytene i en annen drøm så gjore jeg det mye mer avslappet. Tenkte helt rolig at dem skulle dukke opp på bena mine, og da skjedde det.

Går mye ut på å forvente at de skal være der uten noen tvil, men det er visst ganske vanskelig å få dem til å plutselig komme fram i fra ingenting. Bedre å gå igjennom en dør eller rundt et hjørne og forvente at de er der. Når det kommer til gjenstander er det litt lettere. Der foretrekker jeg å gjøre det narutostyle, ved å ta den ene hånden min rundt den andre underarmen og slå ned i bakken så det kommer masse røyk og gjenstanden dukker opp. Prøvde det på en person og men hun ble litt ja, merkelig.

Jeg lo høyt når du nevnte å spawne objekter naruto-style i LD :p Kanskje jeg må prøve om jeg klarer det på den måten?

HUN som du prøvde å spawne, var det tilfeldigvis Sakura, Ino, Hinata, eller Tsunade? :innocent:

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
.

Går mye ut på å forvente at de skal være der uten noen tvil, men det er visst ganske vanskelig å få dem til å plutselig komme fram i fra ingenting. Bedre å gå igjennom en dør eller rundt et hjørne og forvente at de er der. Når det kommer til gjenstander er det litt lettere. Der foretrekker jeg å gjøre det narutostyle, ved å ta den ene hånden min rundt den andre underarmen og slå ned i bakken så det kommer masse røyk og gjenstanden dukker opp. Prøvde det på en person og men hun ble litt ja, merkelig.

Jeg lo høyt når du nevnte å spawne objekter naruto-style i LD :p Kanskje jeg må prøve om jeg klarer det på den måten?

HUN som du prøvde å spawne, var det tilfeldigvis Sakura, Ino, Hinata, eller Tsunade? :innocent:

 

Det er faktisk dritgøy når man får til å gjøre det slik. Skal prøve ut litt forskjellige teknikker i fra Naruto når jeg får mer kontroll. Og det var hvertfall ikke Tsunade :whistle: .

Uansett, noe helt annet jeg kom på :tease: . Sex i drømmer. Ikke prøv det om du er nybegynner og ikke har fått til stabile drømmer. Det er så utrolig mange følelser og oppspilthet som skjer at du mest sannsynlig vil våkne. Uansett, hvorfor skal du bruke drømmene dine på noe som er mulig i virkeligheten?

Lenke til kommentar

Skogslik, du burde prøve WILD. Jeg hadde en i natt etter jeg var oppe en kort stund og var på do :)

Om du har problemer med at du blir stresset kan du kanskje trene litt på meditering og zen tankegang ;) Jeg har ikke hatt problemer med dette, men nå har jeg mange års trening fra gaming som jeg baserer en del av mine LD på, så jeg blir ikke (noe særlig) stressa selv om jeg er i en krig/kamp situasjon :)

Lenke til kommentar

Har hatt mine to første lucid dreamings i natt. Hugser ikke spesielt MYE fra selve drømmen, men hugser at jeg brukte realitychecken "blåse-i-nesen-trikset" for å finne ut om jeg drømte. Jammen klarte jeg å puste gjennom nesen, helt merkelig!

 

Klarte også delvis å fly/sveve. Jeg tror jeg anstrengte meg litt for mye, så jeg holdt på å våkne. Slappet av og sovnet igjen, flydde litt før jeg våknet igjen.

 

Åå, herlig å drømme! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er fint mulig, men det krever en del kontroll, og om det er målet ditt vil en drømmedagbok for å huske den typen drømmer du allerede har sansynligvis være en raskere og enklere løsning. Du drømmer om sånne ting hver natt uansett. Selv om du ikke blir lucid er drømmedagbok en fin måte for å ha mer glede av drømmer av alle typer, og kan også få de til å føles mer realistiske.

Lenke til kommentar

Bare en tanke fra meg:

 

LD høres veldig morsomt og interessant ut, men er det slik at dere slår av/på muligheten til å utføre LD? For hva om man har ganske dårlig fantasi, og lærer seg LD, og så står man der. Ikke en dritt å finne på. Da er det jo bedre å ha sine "naturlige" drømmer hvor den underbevisste fantasien (eller hva enn det er som spiller inn) lager drømmene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...