Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Går på melatonin selv, skjønner ikke hvorfor det ikke er påbudt for alle med søvnproblemer.. Noe som jeg har fått erfart gir deg ekstremt merkelige drømmer, er å legge seg mens man er dritings. Jeg får ekstremt absurde drømmer som jeg husker ekstremt godt veldig lenge. Forresten, igår natt så ble jeg under drømmen usikker på om det var en drøm eller ikke, men ble ikke lucid. Tips til hvordan jeg kan bli "helt sikker"? Har skjedd 2-3 ganger før også. Har ikke fått begynt med drømmedagbook pga litt dårlig hukommelse både før og etter sover, og litt bytting av hjem osv. Endret 24. september 2010 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Om du har mareritt i en lucid dream, så må du konfrontere dette! Det er vanligvis en person eller en skapning som er etter deg, og å konfrontere denne skal utrydde marerittet for godt eller føre til at personen/skapningen blir god. Det er også populært å spørre marerittet om å få en gave, da folk ofte har fått fantastiske og symbolske gjenstander av det. Forresten, igår natt så ble jeg under drømmen usikker på om det var en drøm eller ikke, men ble ikke lucid. Tips til hvordan jeg kan bli "helt sikker"? Har skjedd 2-3 ganger før også. Har ikke fått begynt med drømmedagbook pga litt dårlig hukommelse både før og etter sover, og litt bytting av hjem osv. Reality checks (RC) er tingen. Du kan f.eks. telle fingre eller holde for nesen og samtidig prøve å puste gjennom den. Det finnes uttalige mange slike sjekker. Her er en fin liste samt litt info om RCs. Endret 24. september 2010 av Sondre Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Går på melatonin selv, skjønner ikke hvorfor det ikke er påbudt for alle med søvnproblemer.. Noe som jeg har fått erfart gir deg ekstremt merkelige drømmer, er å legge seg mens man er dritings. Jeg får ekstremt absurde drømmer som jeg husker ekstremt godt veldig lenge. Forresten, igår natt så ble jeg under drømmen usikker på om det var en drøm eller ikke, men ble ikke lucid. Tips til hvordan jeg kan bli "helt sikker"? Har skjedd 2-3 ganger før også. Har ikke fått begynt med drømmedagbook pga litt dårlig hukommelse både før og etter sover, og litt bytting av hjem osv. Sender bare en link da jeg ikke orker å skrive så mye akkurat nå og det er mer utfyllende der. http://www.dreamviews.com/wiki/Reality-Check-Tutorial Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg hadde selvsagt ikke tilgang på drømmedagboka akkurat den dagen jeg klarer å huske minst to drømmer. Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 I natt hadde jeg er veldig klar og "nesten" bevist drøm. Var så mye rart som skjedde, kan nesten kalle den et slags Stealth oppdrag i Call of Duty, med litt bazookar og atombiler og gjemming osv osv! Var veldig moro med en sånn drøm ihvertfall! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Er alltid kult med slike drømmer. Men tenk hvor awesome det hadde vært om du var bevisst Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fleire enn meg som legg merke til at det er lettare å huska drømmane når ein er veldig avslappa? Hadde ei helg på ei hytta, og eg huske endå alle drømmane, i motsetning til i vekene, då skal det meir til. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 De siste dagene har jeg hatt ganske klare drømmer der jeg har husket en del detaljer når jeg våknet opp, men jeg har bare ikke gidder å skrive dem ned og de er nå 99% slettet fra hukommelsen. Uff. Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Ja, jeg husker også bedre vis jeg er avslappet og ikke en småstressa med litt seine kvelder i hverdagen Endret 27. september 2010 av CThomassen Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Drømte her om dagen at jeg drømte lucid... ganske rar følelse; jeg gjør tester og slikt en gjør i LD(hvertfall som jeg har lest her ), men samtidig kan jeg ikke styre det selv. Endret 27. september 2010 av liiland Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Klarte endelig litt LD. Merket jeg at jeg holdt på å vokne, og prøvde bevist å gni hendene sammen, og så kunne jeg liksom gå fritt i drømmen, men uheldighvis våknet jeg helt etter en liten stund. Veldig artig opplevelse. Lenke til kommentar
Julian666 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har begynt å huske drømmene mine nå, og skriver de ned når jeg husker de, men hva faen skal jeg med det når de er nedskrevet? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg så et par sider tilbake at en nevnte å holde seg for nesen og prøve å puste gjennom den som RC, det er den jeg bruker mest. En annen jeg vil tipse folk som tester forskjellige RC er å lukke øynene og se om du fortsatt kan se, nøyaktig samme konsept, men det fungerer ikke alltid/for alle (du kan få falsk negativ). Selv har jeg aldri fått falsk negativ for å lukke øynene og se, som jeg kan huske i alle fall. Et tips jeg vil gi om man våker under en LD er å ikke bevege seg i senga, men ta noen dype pust mens man forestiller seg at man faller gjennom madrassen ned i et annet rom. Funker ofte for meg, lettest når våkner og ligger på magen. Jeg har forresten hatt noen fete LD der jeg har gått igjennom vegger og gulv i det siste Men det er en stund siden jeg har flydd sist. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Jeg har begynt å huske drømmene mine nå, og skriver de ned når jeg husker de, men hva faen skal jeg med det når de er nedskrevet? Det at du skriver dem ned fører til at du husker dem bedre og bedre etter tid. Du kan også lese tilbake på det du har skrevet for å se om du finner kjennetegn som går igjen i drømmene dine. Dette hjelper på luciditet, da kjennetegn som kun oppstår i drømmer ofte fører til bevissthet. Endret 5. oktober 2010 av Sondre Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Gaah. I de siste bevisste drømmene mine har jeg hatt problemer med at jeg ikke kommer meg ut av rommet mitt. Føles ut som om jeg veier 400 kilo. Har prøvd å slappe helt av og ta det rolig og å bruke all kraft jeg har. Fikk forslag om å spørre en person i drømmen om hjelp. Om jeg greier å få noen inn på rommet kan det hjelpe. Hvis ikke kan jeg prøve å lage en slags drikke som skal virke som motkur. Tror det hele bare handler om å ha en plan som skal løse problemet. Noen forslag? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Forslag: tenk som Neo i the Matrix ble fortalt av Morpheus og oraklet De fysiske lovene gjelder ikke og det er ditt eget sinn som setter begrensningene. "there is no spoon" Dette var konseptet jeg brukte for å fly, spawne objekter, og gå gjennom vegger/gulv. Jeg har ennå ikke mestret teleportering, men klarer å få samme effekten ved å gå gjennom vegger (for det meste, det er ikke alltid jeg kommer dit jeg vil ) Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Skal gi det et forsøk om de andre feiler. Hadde vært awesome om den der fungerte^^ Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Om du ikke har lagt deg ennå, se disse tre før du legger deg: http://www.youtube.com/watch?v=j82GKTgVDkw (morpheus vs neo) (jump program)EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=LIeaib6GHQk (hos oraklet, there is no spoon) EDIT2: ps. Er det noen av dere andre her som har det veldig mye lettere for å spawne objekter enn personer? Jeg klarer omtrent alltid å spawne selv komplekse objekter, men personer går ikke mer enn kanskje 30-50% av tiden, og det er ikke alltid det blir riktig person eller at de ser ut/oppfører seg riktig. Endret 5. oktober 2010 av GullLars Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det hender ofte jeg drømmer og nærmest bestemmer hva jeg gjør, men ofte innen et bestemt tema. Jeg gjør dette ofte når jeg halvsover, f.eks like før jeg våkner helt, før jeg sovner eller bare halvsover ellers. Blir dette noe av det samme? Husker aldri hva jeg drømmer ellers, så det kan jeg ikke si så mye om. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Om du ikke har lagt deg ennå, se disse tre før du legger deg: http://www.youtube.c...h?v=j82GKTgVDkw (morpheus vs neo) (jump program)EDIT: http://www.youtube.c...h?v=LIeaib6GHQk (hos oraklet, there is no spoon) EDIT2: ps. Er det noen av dere andre her som har det veldig mye lettere for å spawne objekter enn personer? Jeg klarer omtrent alltid å spawne selv komplekse objekter, men personer går ikke mer enn kanskje 30-50% av tiden, og det er ikke alltid det blir riktig person eller at de ser ut/oppfører seg riktig. Jeg får aldrig til og spawne perosner eller folk. Men gjendsatnder har jeg fått til. Hadde en lucid i natt, prøvde og spawne noen folk til og ha med meg i bilen jeg drev og fløy, men ingen kom Har klart og spawne rulleskøyter på meg selv og spawne hull i bakken i en annen drøm. Endret 11. oktober 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå