Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Går på melatonin selv, skjønner ikke hvorfor det ikke er påbudt for alle med søvnproblemer..

 

Noe som jeg har fått erfart gir deg ekstremt merkelige drømmer, er å legge seg mens man er dritings. Jeg får ekstremt absurde drømmer som jeg husker ekstremt godt veldig lenge.

 

Forresten, igår natt så ble jeg under drømmen usikker på om det var en drøm eller ikke, men ble ikke lucid. Tips til hvordan jeg kan bli "helt sikker"? Har skjedd 2-3 ganger før også. Har ikke fått begynt med drømmedagbook pga litt dårlig hukommelse både før og etter sover, og litt bytting av hjem osv.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har mareritt i en lucid dream, så må du konfrontere dette! Det er vanligvis en person eller en skapning som er etter deg, og å konfrontere denne skal utrydde marerittet for godt eller føre til at personen/skapningen blir god. Det er også populært å spørre marerittet om å få en gave, da folk ofte har fått fantastiske og symbolske gjenstander av det.

 

Forresten, igår natt så ble jeg under drømmen usikker på om det var en drøm eller ikke, men ble ikke lucid. Tips til hvordan jeg kan bli "helt sikker"? Har skjedd 2-3 ganger før også. Har ikke fått begynt med drømmedagbook pga litt dårlig hukommelse både før og etter sover, og litt bytting av hjem osv.

Reality checks (RC) er tingen. Du kan f.eks. telle fingre eller holde for nesen og samtidig prøve å puste gjennom den. Det finnes uttalige mange slike sjekker. Her er en fin liste samt litt info om RCs.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Går på melatonin selv, skjønner ikke hvorfor det ikke er påbudt for alle med søvnproblemer..

 

Noe som jeg har fått erfart gir deg ekstremt merkelige drømmer, er å legge seg mens man er dritings. Jeg får ekstremt absurde drømmer som jeg husker ekstremt godt veldig lenge.

 

Forresten, igår natt så ble jeg under drømmen usikker på om det var en drøm eller ikke, men ble ikke lucid. Tips til hvordan jeg kan bli "helt sikker"? Har skjedd 2-3 ganger før også. Har ikke fått begynt med drømmedagbook pga litt dårlig hukommelse både før og etter sover, og litt bytting av hjem osv.

Sender bare en link da jeg ikke orker å skrive så mye akkurat nå og det er mer utfyllende der.

 

http://www.dreamviews.com/wiki/Reality-Check-Tutorial

Lenke til kommentar

Jeg så et par sider tilbake at en nevnte å holde seg for nesen og prøve å puste gjennom den som RC, det er den jeg bruker mest. En annen jeg vil tipse folk som tester forskjellige RC er å lukke øynene og se om du fortsatt kan se, nøyaktig samme konsept, men det fungerer ikke alltid/for alle (du kan få falsk negativ). Selv har jeg aldri fått falsk negativ for å lukke øynene og se, som jeg kan huske i alle fall.

 

Et tips jeg vil gi om man våker under en LD er å ikke bevege seg i senga, men ta noen dype pust mens man forestiller seg at man faller gjennom madrassen ned i et annet rom. Funker ofte for meg, lettest når våkner og ligger på magen.

 

Jeg har forresten hatt noen fete LD der jeg har gått igjennom vegger og gulv i det siste :D Men det er en stund siden jeg har flydd sist.

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å huske drømmene mine nå, og skriver de ned når jeg husker de, men hva faen skal jeg med det når de er nedskrevet?

Det at du skriver dem ned fører til at du husker dem bedre og bedre etter tid. Du kan også lese tilbake på det du har skrevet for å se om du finner kjennetegn som går igjen i drømmene dine. Dette hjelper på luciditet, da kjennetegn som kun oppstår i drømmer ofte fører til bevissthet.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Gaah. I de siste bevisste drømmene mine har jeg hatt problemer med at jeg ikke kommer meg ut av rommet mitt. Føles ut som om jeg veier 400 kilo. Har prøvd å slappe helt av og ta det rolig og å bruke all kraft jeg har. Fikk forslag om å spørre en person i drømmen om hjelp. Om jeg greier å få noen inn på rommet kan det hjelpe. Hvis ikke kan jeg prøve å lage en slags drikke som skal virke som motkur. Tror det hele bare handler om å ha en plan som skal løse problemet. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Forslag: tenk som Neo i the Matrix ble fortalt av Morpheus og oraklet ;) De fysiske lovene gjelder ikke og det er ditt eget sinn som setter begrensningene. "there is no spoon"

Dette var konseptet jeg brukte for å fly, spawne objekter, og gå gjennom vegger/gulv. Jeg har ennå ikke mestret teleportering, men klarer å få samme effekten ved å gå gjennom vegger (for det meste, det er ikke alltid jeg kommer dit jeg vil :p)

Lenke til kommentar

Om du ikke har lagt deg ennå, se disse tre før du legger deg:

http://www.youtube.com/watch?v=j82GKTgVDkw (morpheus vs neo)

(jump program)

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=LIeaib6GHQk (hos oraklet, there is no spoon)

 

EDIT2: ps. Er det noen av dere andre her som har det veldig mye lettere for å spawne objekter enn personer? Jeg klarer omtrent alltid å spawne selv komplekse objekter, men personer går ikke mer enn kanskje 30-50% av tiden, og det er ikke alltid det blir riktig person eller at de ser ut/oppfører seg riktig.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Det hender ofte jeg drømmer og nærmest bestemmer hva jeg gjør, men ofte innen et bestemt tema. Jeg gjør dette ofte når jeg halvsover, f.eks like før jeg våkner helt, før jeg sovner eller bare halvsover ellers. Blir dette noe av det samme? Husker aldri hva jeg drømmer ellers, så det kan jeg ikke si så mye om.

Lenke til kommentar

Om du ikke har lagt deg ennå, se disse tre før du legger deg:

http://www.youtube.c...h?v=j82GKTgVDkw (morpheus vs neo)

(jump program)

EDIT: http://www.youtube.c...h?v=LIeaib6GHQk (hos oraklet, there is no spoon)

 

EDIT2: ps. Er det noen av dere andre her som har det veldig mye lettere for å spawne objekter enn personer? Jeg klarer omtrent alltid å spawne selv komplekse objekter, men personer går ikke mer enn kanskje 30-50% av tiden, og det er ikke alltid det blir riktig person eller at de ser ut/oppfører seg riktig.

 

Jeg får aldrig til og spawne perosner eller folk. Men gjendsatnder har jeg fått til.

 

Hadde en lucid i natt, prøvde og spawne noen folk til og ha med meg i bilen jeg drev og fløy, men ingen kom :p

 

Har klart og spawne rulleskøyter på meg selv og spawne hull i bakken i en annen drøm.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...