Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde å bli klar over meg selv i en drøm inatt igjen... det er helt utrolig hvor ekte det er....

Jeg sa til meg selv, "nå drømmer jeg", deretter prøvde jeg å åpne vinduet, for å prøve å fly osv, som folk snakker om, men jeg fikk det ikke opp. Deretter så virket alt så virkelig at jeg trodde jeg faktisk var våken, noe som førte til at jeg ikke giddet å konsentrere meg mere, og mistet fokus..

Så jeg har nå offisielt blitt lurt av en lucid drøm :|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inne i huset så var det en sjakt med en trapp i, en slik trapp som var i en sjakt i en salt gruve i Polen ett sted.

Der var jeg. :green:

Det ver ganske gjennomført den hugginga i de gruvene. Var litt av noen kunst verk. Var egentlig ganske åleit å værra der.

Lenke til kommentar
Inne i huset så var det en sjakt med en trapp i, en slik trapp som var i en sjakt i en salt gruve i Polen ett sted.

Der var jeg. :green:

Det ver ganske gjennomført den hugginga i de gruvene. Var litt av noen kunst verk. Var egentlig ganske åleit å værra der.

Jo, det var en ganske fin plass.

Ble litt kaldt helt nede i gruvene da.

Men fin tur. :)

Likte da jeg gikk nedover trappene i den gangen som du beskriver, den ganske langt nedover, ja. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har av og til slike drømmer. Jeg har også en tendens til å våkne så fort jeg innser at det er en drøm. Har jeg først våknet kan jeg tenke på drømmen, men ikke kontrollere deg igjen. Da blir det fantasi, ikke drøm.

Ting jeg har drømt om i "lucid mode":

*Damer, og spennende aktiviteter man kan gjøre med dem.

*At jeg er eier av en T610 (og alltid har vært det, jeg vet, sic!)

*At jeg kan labbe rundt på steder, og jeg går dit jeg vil, selv om jeg aldri har vært der før. Virtual Reality greier, nesten.

*At jeg kan sveve når jeg faller forover på en spesiell måte

Andre drømmer som har gått igjen:

*At jeg befinner meg i en dårlig belyst, perfekt kubisk lukket boks, der et sirkulært hull tangerer alle fire sideveggene, om noen tar den. Jeg står på en "rest" av gulvet, et hjørne, og må komme meg til et anna hjørne. Jeg hopper, men det jeg lander på er av moll-aktig konsistens, jeg sklir og faller nedi hullet. Jeg faller, og faller, og faller og.... så våkner jeg.

*Da jeg var mindre pleide jeg å drømme om at det var brann i leiligheten vi bodde i da, og at jeg ikke kunne komme meg ut. Nabojenta var der også, og vi var redde. Vi gjemte oss i heisen. Det var ikke noe sjakktrekk.

*Jeg er i et stort bygg, også dette perfekt kubisk. Det er opplyst, og det er glasstak og mye vinduer i veggene. Det er ingen kanter noe sted, bare glatte overflater. Jeg befinner meg øverst i et hjørne, og må ned. Ned fra taket henger det store, rektangulære glassplater, svært dårlig festet. De ligger parallellt med gulv og tak, og fungerer som små "øyer" i lufta. Jeg må ned. Jeg forsøke å komme meg ned ved å klatre på disse, det er ingen andre måer. Alt er av glass, og veldig lealaust, nesten som i en veske. Det er sinnsykt vanskelig å komme seg ned, og somoftest får jeg kalde føtter og vil opp igjen, fordi det er for vanskelgi å komme ned. Glassplatene brekker hvis jeg står på dem, jeg må ligge og åle meg nedover. Forsøk det når glassplatene balanserer som på en knivsegg.... Og det er feanmeg langt ned. Ikke litt langt, men laaangt. Omtrent som når du er oppstemt i et badeland der det er drithøyt under taket, og står ved toppen av den største sklia. Vuggingen du får når du har stor fart i svingene og vet at du må skjerpe sansene. Du vet at hvis du hadde vært i toppen av taket, vil du ikke falle ned.

bfisk

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Svarte! Jeg forsto at jeg bare drømte i natt også. Fikk fram noen sikkelige nice kvinns. BANG, jeg vokna. Søren å iriterende. Skjer hele tia, vokner bare. Samma hva jeg gjør etter jeg skjønner at det er en drøm så vokner jeg

Har begynt å skjønne oftere at det bare er drom nå da, muligens frammskritt. Det kipe er at jeg vokner vær gang. Sover nesten dårliger nå, grunnet at jeg vokner og da ligger jeg å irriterer meg over at jeg vokna.

Lenke til kommentar
Svarte! Jeg forsto at jeg bare drømte i natt også. Fikk fram noen sikkelige nice kvinns. BANG, jeg vokna. Søren å iriterende. Skjer hele tia, vokner bare. Samma hva jeg gjør etter jeg skjønner at det er en drøm så vokner jeg

Har begynt å skjønne oftere at det bare er drom nå da, muligens frammskritt. Det kipe er at jeg vokner vær gang. Sover nesten dårliger nå, grunnet at jeg vokner og da ligger jeg å irriterer meg over at jeg vokna.

Hvordan får du til LD?

Lenke til kommentar

Hvordan får du til LD?

Får det ikke til ordentlig, jeg bare vokner hele tia. Men jeg har begynt å få det oftere nå, men hvet ikke hvorfor. Kanskje er det forde jeg har begynt å tenke mer på det å få sånn LD, ellers er det drømme dagboka jeg skriver som gir slike utslag... ikke vet jeg. Går litt opp og ned. Kan være en natt jeg vokner mange ganger av at jeg har skjønt at det er en drøm, og andre er det ingen. Men det dkjer mer en før.

Litt synd at jeg vokner hele tia da.

Lenke til kommentar
Får det ikke til ordentlig, jeg bare vokner hele tia. Men jeg har begynt å få det oftere nå, men hvet ikke hvorfor. Kanskje er det forde jeg har begynt å tenke mer på det å få sånn LD, ellers er det drømme dagboka jeg skriver som gir slike utslag... ikke vet jeg. Går litt opp og ned. Kan være en natt jeg vokner mange ganger av at jeg har skjønt at det er en drøm, og andre er det ingen. Men det dkjer mer en før.

Men klarer du å styre drømmene dine da?

Og velger du selv hva du vil drømme om?

Lenke til kommentar

Men klarer du å styre drømmene dine da?

Og velger du selv hva du vil drømme om?

Klarer det de gangenne jeg innser at det er en drøm, men jeg vokner etter ca. 20 sec da. Det er sykelig iriterende. Må lære meg på ett vis å ikke vokne.

Lenke til kommentar

Hvis du merker at drømmen begynner å fade ut, så finnes det måter å få fokus igjen på. 'Proffene' sier at du kan prøve å spinne rundt din egen akse, altså snurr rundt eller noe sånt...

Er vel litt vanskelig å huske det i en drøm men... :p

Lenke til kommentar

11. mars klokken 05.00-06.00 EN LUCID DREAM! JAAAAAAAA! :D

Jeg var ikke noe særlig trøtt når jeg la meg, tenkte jeg skulle meditere for å la tiden gå. Jeg var sånn halvveis i søvne, halvveis våken. Jeg drømte at jeg våkner sammen med Daniel på shell

bensinstasjon i byn, han vekket meg, og slo meg med en ball for å kødde. Jeg kjente dette faktisk gjorde vondt, og jeg ble svimmel og omtåket når han slo. Det var som om jeg ikke hadde våknet helt

enda. Jeg satte med ned i noen sekunder og følte meg bra igjen, jeg reiste meg opp, og merket at alt gikk i slow-motion, omtrent akkurat like tregt som bullet-time i Max Payne med muligens en liten

anelse tregere. Jeg var helt bevisst, og hadde full kontroll over drømmen, men jeg trodde jeg var våken.. Trodde at jeg opplevde alt som sakte film pga tidligere meditasjon. Når jeg tenkte over

hvorfor jeg plutselig var i byn våknet jeg..

Men før dette rakk jeg å løpe i sakte film i en gate, det gikk ett og ett halvt sekund mellom hver gang en fot var borti bakken når jeg sprintet, og jeg hørte folk snakke rundtom men i sakte film.

Jeg tenkte at siden dette gikk i sakte film måtte det være enkelt å hypre (noe jeg aldri tør eller klarer å gjøre utenfor madrasser), jeg løper til en vegg, hopper imot den, løper to skritt oppover

den og tar sats på andre skrittet og utfører en nesten perfekt wallflip med skru. Jeg husker jeg kom sinnsykt høyt opp, det var langt å falle ned, jeg landet på bena men mistet balansen i

landingen. Daniel syntes det var helt sykt og tøft, når jeg skulle til å forklare hva som skjedde (fortsatt var alt i sakte film) tenkte jeg at jeg måtte ta en reality test (aldri gjort det før) og

sjekke om jeg drømte eller ikke. Men da våknet jeg.

Fantastisk gøy drøm, uten vil desidert den gøyeste (og korteste og ensten) jeg har hatt hittil. 100% ekte føltes den, og så var det lattis enkelt å hypre.

Jeg kan ikke huske at jeg sovnet, husker det mere som en dyp meditasjon, men jeg husker jeg våknet svakt når moren min gikk til jobb før jeg fikk lucid dream.

Helt ufattelig gøy drøm, jeg skrev den akkurat i drømme-logg-boka mi så jeg paster bare ifra der. Hvis det er noen som er ekspert på slike drømmer, prøv å drøm i slow-motion! Helt ufattelig kult! :D

Edit, jeg husker jeg diskuterte ivrig om Max Payne på IRC før jeg køyet, følgelig gikk Max Payne også litt innom tankene før jeg sovnet, det var sikkert derfor lucid drømmen var i slow motion :D

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

gratulerer pycnopodia!!!

må være gøy det der. har enda ikke hatt en LD, som jeg nå blir plaget vettet av. men har nå i hvertfall teorien på plass. når du tenker: er dette en drøm??? ta en VT(virkelighets test). er det en drøm, så TA DET MED RO. har god tid til å leke, men må ikke stresse.

lurer på hva jeg skal gjøre i en LD...

kanskje se på the big bang...

eller få tak i noen lekre babes...

eller kanskje leke rambo...

og så må jeg se de små grønne menn...

og leke med magi...

eller møte gud...

eller bli gud...

kanskje skyte verdens verste fiender(les: bush, saddam, bill gates osv)

eller plage daffy duck, med snurre sprett som idé-mekkeren

eller møte linkin park, og få preview av deres neste sang...

hva vil du gjøre???????

kom med ideer da. vil ha noe å gjøre i de 25 årene(les: ca 5-10 år med drømming) jeg sover i livet....

edir: tyrkleif....

Endret av Kimius
Lenke til kommentar

man får vel håpe at man ikk blir løpende fra en stor kule da, måtte jo være kjedelig i en slim drøm.

noe jeg generelt har problemer med og gjøre i en drøm er og gjøre rting jeg ikke har gjort i virkligheten, ettersom jeg ikke veit hvordan det er, fks sprenge seg selv.

hadde en drøm med consol. :blush: prøvde og hoppe høyere en de som var ette meg, men de får altid tak i føttene, argh

Lenke til kommentar

Wow, dette høres veldig intressangt ut!

Dette skal jeg nok prøve snart ja..

Før jeg begynner med tipsene er det noe jeg lurer på..

-Hvis man blir bra til å kontrollere LD, kan man da legge seg og vite at man ikke skal ha en LD.Altså, går det an og kontrollere å ikke ha en LD i det hele tatt?

-Er det noen som har hatt LD som angrer på at de lærte seg det?

Dette er jo faktisk ganske sykt da..

sykt DIGG, hvis man får det til.

Lenke til kommentar
Før jeg begynner med tipsene er det noe jeg lurer på..

-Hvis man blir bra til å kontrollere LD, kan man da legge seg og vite at man ikke skal ha en LD.Altså, går det an og kontrollere å ikke ha en LD i det hele tatt?

-Er det noen som har hatt LD som angrer på at de lærte seg det?

Dette er jo faktisk ganske sykt da..

sykt DIGG, hvis man får det til.

Noen eksperter kan velge når de skal ha en Lucid dream, men ikke ved å legge seg for å sove.. de går mer i en hypnosetilstand... Du kan nok ikke velge å verken ha, eller ikke ha en LD når du sover... men hvis du får en LD så er det null problem å vekke seg selv.

Jeg har aldri hørt om noen som har LD og angrer seg på at de lærte det... Tvert imot, så har jeg hørt om folk som vil sove mye mer for de elsker LD.

Det er ganske sykt ja, som jeg sa i en tidligere post så var en LD hos meg så ekte at jeg trodde jeg hadde stått opp... Ekkel, men tøft :p

Lenke til kommentar

I natt, eller mer nøyaktig til morgen i dag. Da fikk jeg en sånn LD.

Jeg vokna, så la jeg meg til å sove igjen, mens jeg kunn tenikte på at når jeg åpner øya så er jeg i en drøm.

Jeg kjørte rundt på en hundeslede sak, men den hadde reinsdyr forran som kunne fly. Jeg råna rundt i nabolaget i syklig stor fart. Jeg tenkte lenge at dette var en drøm, jeg var bevist på hvordan jeg styrte den sleda, og det var sykelig ekte.

Når jeg stoppa for å skifte handling så blei jeg litt for oppspillt, gleda meg slik til det neste jeg skulle gjøre. Jeg følte at alt begynte å misste fokus, det blei ikke så virkelig mer. Jeg huska å spinne. Jeg spant og spant. Når jeg trudde jeg hadde spinni nokk så stoppa jeg. Jeg hadde neppe spinni nokk rundt i sirkel. For når jeg stoppa så blei alt sakte men sikkert mere udetaljert igjen. Jeg vokna, men jeg sto å tenkte på drømmen mens jeg vokna. Var ikke no pause en gang mellom drøm og tanke. Gikk rett over. Enda hvor mye jeg tenkte på det så klarte jeg ikke sovne å komme inn i den drømmen igjen. Var ikke trøtt lenger.

Jeg var så nære. Hadde jeg bare ikke blitt så oppspillt når jeg hadde tenkt til å styre drømen over mot noe annet.

Er ett must å lære seg LD, jeg gir ikke opp. Sover vel ca. 20 år av livet. Det må utnyttas. Kan jo ikke kaste bort så mye tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...