Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som SUGER med drømmedagbok er at jeg ikke orker i det hele tatt å begynne å skrive eller noe sånt klokken 6 på morningen. Sliter med å holde øynene åpne og ikke svime av. Kun i helger jeg kan skrive. Og det holder ikke.

Tving deg selv, evt skriv ned stikkord og skriv det ned etterpå.

Men det beste er absolutt at du tvinger deg selv til en rutine.

Lenke til kommentar

Har opplevd noe veldig merkelig i det siste, og jeg aner ikke med sikkerhet hva det kan være.

 

Det har seg slik at litt før idet jeg sover, så merker jeg en ubehagelig følelse at jeg begynner å sveve langt over kroppen min. Liksom jeg skulle hatt en sjel som beveget seg ut av den. Riktignok tror jeg ikke at vi har en sjel; men jeg prøver å holde tilbake før jeg svever ut av kroppen. Det er ekstremt realistisk, og for å forhindre det må jeg faktisk reise meg opp. Da forsvinner det.

 

Har skjedd to ganger nå, er det noen som kan ha aning hva det kommer av? Lurer på hva som skjer om jeg ikke forebygger svevingen, men forsetter på den. Det er ekstremt realistisk.

 

Er det dette som kalles astral projection? Burde jeg kanskje ikke stritte imot?

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Har opplevd noe veldig merkelig i det siste, og jeg aner ikke med sikkerhet hva det kan være.

 

Det har seg slik at litt før idet jeg sover, så merker jeg en ubehagelig følelse at jeg begynner å sveve langt over kroppen min. Liksom jeg skulle hatt en sjel som beveget seg ut av den. Riktignok tror jeg ikke at vi har en sjel; men jeg prøver å holde tilbake før jeg svever ut av kroppen. Det er ekstremt realistisk, og for å forhindre det må jeg faktisk reise meg opp. Da forsvinner det.

 

Har skjedd to ganger nå, er det noen som kan ha aning hva det kommer av? Lurer på hva som skjer om jeg ikke forebygger svevingen, men forsetter på den. Det er ekstremt realistisk.

 

Er det dette som kalles astral projection? Burde jeg kanskje ikke stritte imot?

Dette er begynnelsen på en søvnparalyse som er helt uskadelig. Alle har det mens de sover. Fortsetter du så vil du nok bare sovne, eller begynne å hallusinere om du holder hjernen våken. Resten av kroppen vil være lammet og det kan virke skremmende om du ikke vet hva det er. Det kan også brukes til og forme en drøm som du vil bli bevisst i.

Lenke til kommentar

Dette er begynnelsen på en søvnparalyse som er helt uskadelig. Alle har det mens de sover. Fortsetter du så vil du nok bare sovne, eller begynne å hallusinere om du holder hjernen våken. Resten av kroppen vil være lammet og det kan virke skremmende om du ikke vet hva det er. Det kan også brukes til og forme en drøm som du vil bli bevisst i.

OK, takk! :) Kan dette brukes til LD? Hvis jeg holder hjernen bevisst, vil jeg da ha større sjanse for å komme inn i en LD? Vet du det?

Lenke til kommentar
Er det dette som kalles astral projection? Burde jeg kanskje ikke stritte imot?

Det høres veldig ut som astral projection ja, som er en type out-of-body experience (OBE). Slike OBEs er faktisk sinnsykt kule da de forbindes med både sjeler, nær-døden opplevelser og parallelle univers! Det sies at sjelen din forlatter kroppen og entrer den spirituelle verden. Astral projection er selvfølgelig helt ufarlig og jeg anbefaler derfor at du ikke stritter i mot neste gang, for det kan vise seg å bli litt av en opplevelse!

Lenke til kommentar

Nice, hjertelig. :thumbup: Da tester jeg det ut.

Men start å skrive en drømmedagbok først! Egentlig skal man huske minst en drøm per natt før man begynner med slikt.

Ein er vel ikkje nødt til å skriva drømmedagbok? Ser ut som du verkeleg terpe på detta.

Det hjelper vanvittig. Vet ikke hvor ofte hver enkelte her husker drømmene sine, men man burde huske minst en hver natt og helst 2. Og da mener jeg at man husker de resten av dagen og lengere, noe som er noe annet enn å huske de før man pusser tennene. Det er praktisk da man kan lete etter typiske drømmetegn i drømmene sine som kan gjøre det lettere å bli bevisst. For min del blir jeg alltid bevisst da jeg merker at deler av kroppen er paralysert eller at det er 2 versjoner av bikkja mi rundt meg. Noe som har skjedd en del ganger. I tillegg så er det ikke noe poeng med bevisste drømmer når man ikke kan huske dem.

Lenke til kommentar

De 2 siste dagene har jeg nesten ikke husket noe fra drømmene, så dette er vanskelig.

Har lite erfaring når man ikke husker noenting, men har hørt mange gi det rådet at man bare skal skrive ned det man føler. Eller om man har en sang på hjernen da man våkner, hva som helst. Det forteller hjernen din at du vil huske mer av drømmene dine.

Lenke til kommentar

Har lite erfaring når man ikke husker noenting, men har hørt mange gi det rådet at man bare skal skrive ned det man føler. Eller om man har en sang på hjernen da man våkner, hva som helst. Det forteller hjernen din at du vil huske mer av drømmene dine.

 

Skal prøve det. Problemet tror jeg har med at jeg har litt problemer med å sove, og ikke får den søvnkvaliteten som trengs for en skikkelig drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...