kloningen Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Haha øve mer på hollowfication! du ga meg mange gode ideer : ] Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Haha øve mer på hollowfication! du ga meg mange gode ideer : ] Ja! Kombinere animer og drømmer er awesome. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Drømte at jeg hadde en Lucid dream i dag, ikke tull. Jeg drømte, sovnet i drømmen, begynte å drømme, tenkte at jeg drømte, fikk en helt syk følelse og tenkte at "nå er jeg lucid! Johooo!". Fikk dog ikke gjort noe særlig kult før jeg våknet opp, så jeg ble litt skuffet. Så våknet jeg opp igjen og fant dermed ut at jeg aldri hadde hatt noen lucid drøm, bare drømt at jeg hadde en, og det var skikkelig nedtur. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Må prøve å unngå at denne tråden dør ut. Jeg kjøpte boka Exploring the World of Lucid Dreaming til 100 kr, som er skrevet av Stephen Laberge som har doktorgrad i lucid dreaming. Denne boka er gull verdt. Har ikke kjedet meg et sekund mens jeg har lest den, selv om jeg kunne endel av det som stod der fra før av. Uansett, en teknikk som var der er at man skal ta en reality check, altså sjekke at man drømmer, når man gjør spesielle ting i løpet av dagen. Da vil man også etterhvert gjøre det i drømmen. Har tatt det på noen litt random tidspunkt i det siste og det har påvirket en av drømmene mine til å bli bevisste. RC'en jeg foretrekker er å klype meg for nesa for så å prøve å puste igjennom den. Greier jeg å puste igjennom den blokkerte nesa så drømmer jeg. Har valgt ut noen tidspunkt med ting som jeg gjør hver dag, på disse tidspunktene skal jeg ta en RC. - Når jeg går igjennom en dør. - Når jeg har en samtale med noen andre. - Når jeg føler sterke følelser, feks. glede, frykt, forvirrelse. - Når jeg er sulten. - Når det skjer noe uvanlig. - Når jeg drar opp mobilen for å sjekke melding eller se hva klokka er. Kommer kanskje til å legge til flere punkter etterhvert. Oppfordrer alle til å bli med på dette. Lag gjerne dine egne punkter, eller ta av mine. Jeg kommer til å oppdatere hvordan det går og håper flere blir med. Edit: Og ja, det er omtrent et must å skrive en drømmedagbok. Selv husker jeg minst 2 drømmer per natt nå på grunn av den. Kan være vanskelig å motivere seg til å skrive i den av og til, spesielt med tanke på at det skal gjøres med en gang man står opp. Endret 19. september 2010 av Aleks 1 Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hvor kjøpte du denne boka? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg bestilte den fra Amazon. Tok litt tid før den kom, men var verdt hver eneste krone. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Skal teste RC. Jeg prøvde meg på å telle til 10 på fingrene, men det funka ikke. Så skal ta å teste puste gjennom nesen teknikken. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Skal teste RC. Jeg prøvde meg på å telle til 10 på fingrene, men det funka ikke. Så skal ta å teste puste gjennom nesen teknikken. Konge! Lag deg noen punkter og, ellers så er det veldig lett å glemme det, eller at man bare gjør det en gang om dagen. Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Noen som har tips for hvordan jeg skal vekke meg om morgenen? Var i en periode da jeg huska drømmenen mine hver natt, men klarer ikke det nå lenger. Føler jeg liksom våkner for brått og går ut at senga for fort slik at drømmen blir fort "borte". Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Du tar en tom notatbok som dedikerer bare til å skrive ned drømmene dine. Denne og en penn legger du rett ved siden av sengen din sånn at det første du gjør når du våkner er å skrive i den. Med en gang du reiser deg fra senga er det lett å glemme ting allerede. Dette er noe man må gjøre for å få bedre dream recall for at man skal huske de bevisste drømmene. Kan være vanskelig og motivere seg til å skrive. Selv pleier jeg å lese i boka som jeg pratet om tidligere for å øke motivasjonen min igjen. Og om du bare husker et lite glimt fra en drøm, skriv det ned. Da innstiller du hjernen din på at du skal huske drømmene dine. Edit: Egentlig skal man huske minst 2 drømmer hver natt før man begynner å prøve på bevisste drømmer. For å få best resultat that is. Endret 19. september 2010 av Aleks Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Gjør det, men har sikkert ikke fokusert nok før jeg sovner og når jeg våkner, husket faktisk to drømmer fra i natt så er bare å forsette å skrive ned! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kjøpt meg Lucid Dreaming bok på iBooks på iphonen! Gleder meg til å lese ikveld Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kjøpt meg Lucid Dreaming bok på iBooks på iphonen! Gleder meg til å lese ikveld Hva heter boken? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Selvsagt, glemte det jeg! Den heter "Advanced Lucid Dreaming: The Power of Supplements", tror det var det. Kosta 9,99$ i US iTunes store iallefall. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Åja, du får gi tilbakemelding på hvordan den er. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Beste metoden for meg når det gjelder random reality check er å på flere tidspunkter om dagen ta frem begge hender forann ansiktet ditt, telle alle fingre. Du vil gjøre det i drømmen og med en gang skjønne at du drømmer. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Beste metoden for meg når det gjelder random reality check er å på flere tidspunkter om dagen ta frem begge hender forann ansiktet ditt, telle alle fingre. Du vil gjøre det i drømmen og med en gang skjønne at du drømmer. Jeg vil påstå at det er feil å si at den er den beste. Den krever for mye fokus på hendene dine og da kan lett drømmen bli ustabil, men den fungerer for veldig mange og. Selv bruker jeg og klype meg for nesa og prøve å puste igjennom den blokkerte nesa. Da kan jeg fremdeles se og fokusere på omgivelsene for å forsterke stabiliteten i drømmen. Edit: Åja, leste ikke "beste for meg". Det kan det fint være. Endret 20. september 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kan prøve nese metoden. Hater å klympe meg på nesa though, kjenner masse snørr klistre seg inni der Er nok nødt til å starte med drømmedagbok igjen. Var for slækk der. Lenke til kommentar
Julian666 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hvor lang tid tar det (ca) fra man begynner med reality checks og "drømmedagbok", til man får lucid dreams? Hvor lang tid tok det for dere? Har veldig lyst til å prøve liksom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå