Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en morsom en i dag morges, jeg ble vekt rundt 9 i ca et minutt fordi noen skulle hente noe på rommet mitt, og sovnet igjen for jeg skulle ikke opp før 12 ^^

Uansett, jeg drømte jeg var en fly-designer for militæret og skulle lage en ny hypersonic fighter/bomber. Det var totalt absurd, og jeg var lucid, men hadde ikke veldig god kontroll. Det hele var omtrent som om jeg designet flyet i realtime i lufta i hangaren ala et 3D modelleringsprogram. Jeg spawnet delene i lufta eller i kasser på bakken før jeg satt det sammen via noe som minnet om telekinese...

Når jeg hadde satt det sammen, og en general fra pentagon som var der sa seg fornøyd med designet måtte jeg fly det for å demonstrere at det virket, og skulle fly fra Norge til Afghanistan og bombe et par mål og fly tilbake... Et eller annet skjedde underveis, og jeg endte opp med å fly til England og bombe Tower of London, og ha en dogfight (fighter vs fighter) mot engelske Harriere og F-16, og voknet etter jeg skøyt ned rundt 10 stykker av at vekkeklokka ringte. Genial drøm :new_woot:

Jeg tror det hadde noe å gjøre med at jeg satt og leste noen timer på wikipedia om diverse jet motorer, som RamJet, SCramjet, pulsejet, PDE, etc. og historien og fysikken rundt dem, og også så en del videoklipp i discovery serien "future weapons" i går og forgårs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen gode metoder å få kontroll over drømmene sine ? Får det aldri til selv om jeg kan forstå at jeg drømmer.

http://www.dreamview...eam-control-14/

Takker. Eneste probemet er at jeg ikke har noen kontroll når jeg drømmer. Jeg kan ikke tenke eller forestille meg noe. Det er som er film som jeg ikke har kontroll over uansett hva jeg gjør, og tro meg jeg har prøvd.

Skjer dette også mens du er bevisst i drømmene?

Lenke til kommentar

Noen metoder dere har funnet bedre en andre ? Har hatt Lucid dream 1 gang, og det var helt fantastisk artig. Men dette skjedde uten at jeg hadde noen kontroll over at det skjedde. Hva jeg gjorde for å få det til aner jeg ikke.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Inatt hadde jeg en LD tror jeg. Jeg drømte at jeg tok en reality-check, jeg gjorde diverse ting, følte at jeg "tenkte" klart. Jeg innså at alt var en drøm også videre. Men om jeg faktisk hadde en, eller om jeg bare drømte at jeg hadde en er jeg usikker på. Jeg husker at akkurat idet jeg ble vekt, så gikk det en slags lyd, så ble ting hvit, også våkna jeg.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Veldig frustrerende inatt, jeg var klar over at jeg drømte, pga en drøm som jeg stadig vekk har, men jeg fikk ikke gjort noe som helt. Men det er vel kanskje et steg videre mot LD, så det er vel positivt?

Lenke til kommentar

Jeg tror virkelig ikke det finnes noe som heter den "enkleste metoden". Det er opp til en selv å finne en metode man liker og som funker effektivt for deg. Trikset til å bli en suksessfull LDer er nemlig via å prøve og feile. Det er ikke noe man lærer over natten (hehe). Den vanligste måten å begynne på er å utføre reality checks flere ganger om dagen (i våken tilstand altså) og begynne å skrive en drømmedagbok. Etter en stund vil du automatisk gjøre disse sjekkene i drømmene dine, og da er alltid utfallet annerledes enn i virkeligheten, som igjen fører til at du blir bevisst (lucid) i drømmen. Jeg, for eksempel, teller fingre som reality check, og i drømmene har jeg av en eller annen grunn alltid elleve fingre. Så når jeg teller elleve vet jeg at jeg drømmer og får kontroll over drømmen. Drømmedagbok skriver man fordi man skal huske drømmene sine bedre, da LDer huskes likt vanlige drømmer (om man ikke har WILD da, men det er en annen sak).

Gode linker:

http://ld4all.com/

http://dreamviews.com

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er drømmedagboken bare for å huske hva som har skjedd i drømmene eller hjelper den deg å komme i en LD ?

Bruker å huske hva jeg har drømt om helt til jeg våkner ordentelig. Altså at jeg har stått opp av senga og begynt å gjøre noe.

Lenke til kommentar

Drømmedagboka hjelper deg å huske flere drømmer og huske dem bedre med flere detaljer. I tillegg så stiller du på en måte hjernen din inn på å drømme. Det er også greit å ha noe å gjøre som har forbindelse til LD hver dag, eller så glemmer man det lett. Det er også veldig viktig det som Sondre sier. Dette blir ikke gjort over natten. Vet om folk som strevde i måneder før deres første LD. Men man kan også få det mye fortere da. :)

Lenke til kommentar

Om du føler at drømmen forsvinner mens du teller fingrene dine så kan du prøve så klype deg på nesa og prøve å puste igjennom den. Jeg hadde veldige problemer med den hånd rc'en. Blokkere nesa og fremdeles kunne puste fungerer gull da, men vi er alle forskjellig. Gjør det du føler er best.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...