Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Hmm, jeg husker litt av mine lucid dreams.

Men problemet er at jeg egentlig ikke greier å styre det likevel.

Noen ganger vet jeg virkelig at jeg drømmer, og tenker at jeg vil fly, men krasjer i alltid asfalten.

Prøver og prøver. Men jeg letter liksom ikke.

Det går som regel å fly i korte strekninger, men jeg ender alltid opp med å krasjlande en eller annen plass.

Så prøver jeg å spawne folk jeg kan ha sex med, men våkner som regel. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker en drøm for en stund siden:

Engang jeg var i et hus med mange folk, så fant jeg ut at dette måtte være en Lucid dream. Brølte da ut: 'Gjør dette huset om til et helvetes hus'

Da ble huset netopp det, brant ild rundt omkring og allt mulig slags vesner og greier man kan forbinne med helvete :p

Var bare som en test og se om jeg klarte og forandre noe.

Lenke til kommentar

Har en drøm innimellom der jeg er i et hus med en kompis og en i familien, og etter en stund kommer det en haug isbjørner som begynner å bryte opp huset og prøver å drepe oss. Vi forsvarer oss så godt vi kan, men til slutt kommer det en bjørn inn. Jeg løp opp til andre etasje, da jeg skjønte at det var en drøm. Jeg prøvde å "styre" omgivelsene, men ingenting skjedde, mens jeg sto der som en steinblokk og ikke klarte å bevege meg. Etterhvert gikk denne følelsen av å vite at jeg drømmer bort, og jeg våknet. :o

Lenke til kommentar

Hmm, jeg husker litt av mine lucid dreams.

Men problemet er at jeg egentlig ikke greier å styre det likevel.

Noen ganger vet jeg virkelig at jeg drømmer, og tenker at jeg vil fly, men krasjer i alltid asfalten.

Prøver og prøver. Men jeg letter liksom ikke.

Det går som regel å fly i korte strekninger, men jeg ender alltid opp med å krasjlande en eller annen plass.

Så prøver jeg å spawne folk jeg kan ha sex med, men våkner som regel. :!:

http://www.dreamviews.com/section/dream-control-14/

;)

Lenke til kommentar

For første gang på lenge hadde jeg en "lucid dream" i dag. Jeg kom hjem fra en venn og la meg på senga og leste i boka Ringenes herre. Jeg merket at jeg blle døsig mens jeg leste, og jeg sovnet og drømte at jeg var Sam. Jeg visste med en gang at jeg hadde sovnet, og plutselig satt jeg på rommet mitt på atolen min, og den nevnte vennen min satt i senga mi. Jeg fortalte ham at jeg drømte, men han sa "Nei!" og lo hånlig. Så våknet jeg litt etter det.

Dette har jeg opplevd før. Hvorfor skal alle benekte det når man forteller dem at man drømmer (i drømmen)? Er det bare jeg som opplever dette gang på gang?

Lenke til kommentar

Jeg har noen ganger lucid dream når jeg vil ha det, jeg hadde det idag, og har hatt det noen ganger. Det er ganske merkelig, for noen uker siden hadde jeg en når jeg var på en camping plass i drømmen, men av en eller merkelig grunn trodde jeg at jeg hadde brukket armen så jeg vekket meg selv.. Måten jeg får lucid dreaming på er at jeg er i en vanlig drøm, også begynner jeg å få kontroll og skjønner at det er en drøm, så begynner drømmen og forsvinne, så tenker jeg at alt er svart og drømmen er som ett vindu som slider ut mot venstre. Så tar jeg tak i drømmen og tar den tilbake (!) det funker alltid..

Endret av JRMN
Lenke til kommentar

Hadde en lucid dream i morrest! :D

Drømte mye tull hele natta egentlig, og litt utpå morrakvisten drømte jeg et eller annet igjen.

I drømmen ble jeg sulten og ville få tak i meg noe mat, så jeg gikk til et kjøleskap. Da jeg fant ut at jeg faktisk kunne velge hva jeg ville spise, ble jeg bevisst.

Snakka med noen gamle kompiser som plutselig satt i sofaen, og de hadde akkurat den personligheten jeg ville at de skulle ha. Som de hadde for noen år sida, før de forandra seg. Det var en god følelse å snakke med dem faktisk.

Etterhvert fløy jeg rundt omkring i Trondheim en stund, så tok jeg opp mobilen min og så at jeg hadde sånn 2 tapte anrop og 4 meldinger fra dama.

(Som lå ved siden av meg i senga faktisk)

Så våkna jeg plutselig, med mobilen min i hånda!

(Hadde ingen ubesvarte anrop eller nye meldinger. :!: )

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Ja gjør det, men sjeldent jeg husker hele drømmer, bare deler.

Men men, det kommer seg vell!

Hadde selv problemer med å huske drømmer før jeg begynte å skrive dem ned. Kjøp deg ei simpel bok for å notere og ha den tilgjengelig slik at du kan begynne å skrive rett etter du våkner. Husk: ikke bry deg om hvordan du skriver, for det er ikke ei bok du forfatter. Bare skriv alt som popper opp uansett hvor dumt det høres! Stol på meg, det kommer seg! Been there, done that.

Etterhvert fløy jeg rundt omkring i Trondheim en stund

Heldig! Jeg har hatt en del lucide drømmer men klarer aldri å fly!

Lenke til kommentar

Hmm, jeg får det nesten alltid i forbindelse med en LD.

Men da får jeg alltid LD-en når jeg sovner igjen etter søvnparalysen.

Jeg brukte btw å ha søvnparalyse ukentlig, nå har jeg ikke fått det på en måned kanskje.

Nå opplever jeg bare forvirring og hallisunasjoner i det jeg våkner. :roll:

Men jeg kan altså røre på meg.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det forekommer oftere søvnparalyse når man prøver ut LD? Fikk det i natt, og har aldri fått det før nå, og har prøvd hardt å få en LD i det siste.

Ja, det er nok mer vanlig å oppleve søvnparalyse om man driver med LD enn om man ikke gjør det. Bruker man WILD-teknikken er det ihvertfall vanlig.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Takker! Er litt usikker på om det virkelig var en søvnparalyse, da.

Hva er det egentlig? Bare min høyre arm var helt lam, resten av kroppen kunne beveges. Klokken var da 04:29. Lå helt stille og høyre arm var helt død helt til ca. 04:35, og da sov jeg straks igjen.

Som nevnt tidligere, har jeg aldri opplevd dette før, og det skjedde nok i dag grunnet mine anstrengelser for å oppnå en LD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...