Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligg unna LD. Om dere får taket på det er veien til alvorlige søvnforstyrrelser kort.

Driver å eksprimenterer med lucid dreaming selv nå, heldigvis er jeg fult klar over at jeg kan slutte når jeg vil, + at jeg har sovetabeletter :love:

 

Takk for tipset i allefall, skal huske på det :)

 

Sitter og ser over drømmeloggen min nå, og drømmen jeg hadde i natt er faktisk den mest ekte drømmen jeg noen gang har hatt, selv om det ikke ble noe LD ut av det (tror jeg), så var den fortsatt awesome.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Har vertfall begynt og huske drømmene mine nå, husker nesten en hver natt.

Husket to stykker fra i natt.

 

Den ene ble vell egentlig lucid og, jeg sa vertfall til dem jeg var med at dette bare er en drøm så jeg gir faen i hva som skjer :p (var noen som skulle ødelegge huset mitt)

Men følte ikke jeg var lucid heller på en måte. Rart.

Lenke til kommentar

Nice, det skal jeg ta en titt på før jeg legger meg i kveld. Det jeg også pleier å gjøre, er at jeg har ADHD og går derfor på konserta som gjør meg mer våken, så jeg pleir å stå opp ekstra tidlig, også tar jeg tabelettene og stikker å legger meg igjen, er da jeg har fått best resultater egentlig, for da blir hjernen mer og mer våken mens jeg sover.

Lenke til kommentar

Kakemot:Det kan faktisk hende at du ikkje er våken når det rare skjer. Ta ein reality check når slikt skjer. Kan hende du hadde ein superlucid draum(rett begrep?), så ekte at du ikkje veit om du er våken... Nesten som The Matrix :ph34r:

 

 

Det rette begrepet er vel false awakening. Altså at du drømmer at du våkner.

 

Vel. Jeg var garantert våken. Tror jeg hallusinerte.

Men jeg må alltid legge meg igjen med en gang etter en slik episode, ellers går jeg rundt i en halvvåken state som jeg virkelig ikke liker. Et helvete å bare gå på do. :!:

 

Prøver å finne ut hva dette kan være for noe.

Det kortvarige hukommelsestapet kan kanskje komme i forbindelse med alkohol. Hvis jeg drikker flere dager på rad kan jeg ha bivirkninger som varer i flere uker. Det kan ha noe med det å gjøre.

 

Men jeg har små-hallusinert flere ganger i forbindelse med oppvåkning og sovning 4 netter i løpet av de siste ukene nå. :hmm:

 

Veldig interessant!

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Sist gang jeg hadde en ordentlig lucid dream, altså en hvor jeg ble ordentlig bevisst og holdt på en stund istedenfor å våkne av glede, så dengte jeg driten ut av en av skuespillerene :p Sånn går det når du stumper røyken i trynet mitt, gjorde ikke vondt da, var jo det som gjorde at jeg lucid dreama den natta :)

Lenke til kommentar

Jupp! Våknet midt på natten og husket drømmen veldig godt. Dermed tenkte jeg at «jeg drømmer, jeg drømmer» (og så videre) helt til jeg falt i den samme drømmen igjen, og jeg husker at jeg faktisk tenkte at jeg drømte, men tok ikke det magiske steget. Funket bra, lenge siden jeg har hatt en LD (husker det godt, rundt 13 år siden, hadde det flere ganger i barnehagen). Er bare å vente nå.

Lenke til kommentar

Wooow.. Fikk det under en powernap nå nettop!

Kom hjem fra et tidlig fly og la meg ned for å ta meg en liten blund.Har aldri hatt det før. Var liksom som om jeg ikke sovna. Snudde meg i senga så kom plutselig hele familien inn på rommet og begynte å rope og styre. Da tenkte jeg med engang at dette måtte være en drøm og så gjorde jeg whatever det jeg ville! :D

 

Sykt deilig!!! Helt til jeg våkna opp når jeg skulle fly :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ligg unna LD. Om dere får taket på det er veien til alvorlige søvnforstyrrelser kort.

Hva prater du om?

 

Om man er fri til å gjøre hva som helst i drømmeland blir vekkeklokken raskt en fiende som underbevistheten fort kan finne på å stenge ute. For mange forsvinner heminger som dugg for solen når man sover/halvsover.

Når jeg endelig kommer meg opp av sengen har jeg som regel en svak erindring av å ha hørt noe, men da har det gått noen timer.

Det skjer fort at det går 12+ timer i drømmeland.

 

Dette gjelder selvsagt ikke alle, men jeg vet om en god del som har fått det problemet. De som sover tungt i utgangspunktet virker til å ha ekstra lett for å utvikle denne "sovesyken" Jeg hadde valgt å våkne opp frisk og uthvilt etter 7 timer fremfor de helvetes drømmene anyday.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...