Bluebeard Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Om man har lyst til å prøve noe VILLT, så lær deg å få frem din egen underbevisthet som en skikkelse i drømmen. Det kan være litt vanskelig å få til, men det er utvilsomt det råeste du kan gjøre i lucid dreaming. Du føler en kontroll ikke bare over drømmen men også med litt trenng kunne påvirke følelser etc på en utrolig spennende måte. Her er en liten artikkel om emnet: http://www.world-of-lucid-dreaming.com/lucid-dream-self.html Oppnådde det for første gang selv i natt, og var utvilsomt helt sinnsykt!! Det der gjorde Lucid Dreaming SÅÅÅ mye mer fristende, og jeg var allerede SUPERFRISTET bare av vanlig lucid. Så genialt! Tenk å få dine rene tanker, som ikke har blitt filtrert gjennom bevisstheten! Da kan man finne ut mye om seg selv! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Lenge hatt lyst å prøve dette, men får ikke helt til. Hvordan er Astral Projecting iforhold til LD? (Ut av kroppen) Men er redd for å drømme noe sykt skummelt fordi jeg vet jeg kommer til å tenke "ikke tenkt noe skummelt" og da kommer det automatisk og jeg vil aldri sove godt igjen.. Samme med Astral project etter at jeg leste dette ble jeg litt tvilsom og vurderer å bare holde meg unna den "verdenen". http://www.psychic-experiences.com/real-psychic-story.php?story=221 How-to astral project: http://oneflynangel.com/astralproject.html virker mye lettere enn LD. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Astral project har jeg veldig lyst til og oppleve. Skal lese litt på de du la ut der. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det sies at man drømmer for å kunne huske ting bedre ( tror jeg har lest dette før). Vil ikke dette bli "ødelagt" når man lucid drømmer? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg har husket ganske mange av drømmene jeg har hatt i det siste, og de var ganske kule. Og jeg har hatt en del LD før, problemet er at jeg som oftest ikke vet at jeg drømmer når jeg gjør det. Noen som har noen tips ? Vet om det der med å forsøke å lese tekst osv, men gjerne mer enn sånne typer tips. Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Når dere skriver ned drømmene deres, skriver dere ned alt dere husker eller bare noen stikkord? Hvis jeg skriver ned alt jeg husker ender jeg opp med rundt 2-4 A4 sider. Endret 5. august 2010 av lordbost Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Jeg har både hatt lucid drømmer, og klart den saken han i den første videoen møllers tran linker til snakker om, men jeg har ikke fått til lucid drømmer lenger av gangen enn ca 30 sek, og avbrøyt meg selv i den andre saken når de skikkelige trippy sakene startet (det var ikke egentlig det jeg prøvde på, det var et forsøk på meditering liggende på ryggen i senga før jeg skulle sove ). Når det gjelder å skrive ned drømmer, så er det kanskje greit å skrive stikkord og tenke gjennom hele drømmen et par ganger, og så repetere å tenke gjennom drømmer fra stikkord fler ganger kommende dager for å beholde minnene. Når det gjelder reality chekcs, så er et par kjappe lette som ikke er nevnt: *hold deg for nesa og se om du kan puste gjennom den *lukk øynene og se om du fortsatt kan se (denne har jeg brukt mye, men trenger ikke alltid fungere) *klyp deg selv i armen og se om det gjør vondt *prøv å levitere (EDIT: jeg husket på denne tråden etter å ha hørt et interview med en jente/dame som drev med lucid dreaming på P4 mens jeg var i bilen i dag) Endret 5. august 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Kan anbefale nettsiden http://www.dreamviews.com/. Har strålende guider og et godt og aktivt forum. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Denne tråden er drit kul. Masse tips til hva man kan gjøre for nybegynnere og mer avanserte. http://www.dreamviews.com/f11/dare-above-user-lucid-goals-96998/ 2 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Takk for linken Aleks. Er det noen som har opplevd dette ? : Dette var ikke en LD, så er kanskje litt OT, men jeg hadde en drøm for noen dager siden som var ganske spesiell. Det jeg husker er at jeg var på østkanten av Oslo sentrum, ikke så veldig langt unna Grønland bussterminal-området. Det jeg husker at jeg først så vestover, og så at et kjempestort område opp mot kollen var dekt av røyk og aske, som 9/11 bildene. Så så jeg ut mot Bygdøy og diverse, og samme greiene der. Det var i og for seg greit nok, men det som var merkelig var at når jeg gikk videre, så kom jeg til en butikk som er helt lik en butikk jeg har vært i i en annen drøm! Veldig spesielt. Og personene inni var like og såvidt jeg husker. Alt annet i drømmen var forskjellig bortsett fra denne ene butikken. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Opplevde noe lignende her om dagen, husker ikke hva drømmen gikk ut på og jeg visste det ikke mens jeg drømte. Når jeg våknet var jeg helt sikker på at jeg hadde drømt det samme for veldig lenge siden. Nostalgisk egentlig^^ Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg tror selv jeg har hatt en lucid-dream. Eller så drømte jeg bare at jeg hadde en, jeg er usikker. Hadde jeg en, for jeg husker at jeg sa "dette er jo bare en drøm" og det det og det må jeg prøve.. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis du innså at du drømte mens du drømte så hadde du en lucid dream ja. Men antar du ikke utnyttet det fulle potensiale, som er tilnærmet umulig egentlig Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Vell, vell. Så inception i overgår. Den fikk meg til å virkelig ville begynne med slikt.. Men tja var det en lucid-dream? jeg husker jeg gjorde forskjellige ting også videre, men jeg er som sagt usikker på om jeg faktisk bare drømte at jeg hadde en luciddream, eller om jeg faktisk hadde det. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Altså, så lenge du vet at du drømmer så har du en LD. Og drømmer kan være så fucked up at det endte med at du så det fra et annet perspektiv eller noe slikt. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Nja, så sikker på det. Går vell ann å drømme at du drømmer at du sier "dette er bare en drøm" Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hva mener du med at du drømmer at du drømmer? Så du deg selv uten ifra? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Nei, men skjønner du ikke hva jeg mener, at du drømmer at du har en lucid-dream. Istedenfor at du har en lucid-dream, for jeg er jo usikker på om at det med lucid-dream var bare en drøm jeg hadde, eller om jeg faktisk hadde en : p Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Tror kanskje jeg forstår deg, men på en annen måte ikke helt. Kontrollerte du din egen kropp i selve drømmen? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg husker at jeg hoppet, og ville prøve diverse ting - siden det var bare en drøm, men jeg klarte liksom ikke alt. Så jeg er usikker på om det var bevist, eller at jeg bare drømte at jeg hadde en luciddream der jeg innså at alt var en drøm også videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå