Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

I drømmen husker jeg at jeg var i et klasserom. Der og da gikk jeg bare rundt omkring og følte på ting for å kjenne hvor realistisk det var. Senere tok jeg tilfart og hoppet ut et vindu for å fly. Det var ganske vanskelig å svinge i lufta, men jeg ble vandt til det. Følelsen av luften mot fjeset og den susende lyden var helt utrolig.

 

Nå skal jeg gi det et forsøk. God natt. :)

 

Wow, du har klart noko umuleg, nemleg å gi meg lyst til å gå til sengs relativt tidleg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow, du har klart noko umuleg, nemleg å gi meg lyst til å gå til sengs relativt tidleg :D

Haha, any luck? :)

 

Tenkt mye på å prøve ut Lucid Dreaming, men alltid blitt lagt i glemmeboka, eller så har det blitt "Gjør det imorra". Nå tenker jeg virkelig å prøve fullt ut. Hadde en halveis lucid drøm inatt som var veldig sær. Er det en drømmetydnings-tråd på forumet og eller?

Sjekk ut DreamViews-forumet.

Lenke til kommentar
Jeg fikk til dette en gang ved hjelp av en CD. Den fungerte på en litt annen måte. Den gjorde så jeg var "tilstede" under hele prosessen fra man er våken til man sover. Har dog bare klart å drømme en skikkelig lucid dream én gang. Da var jeg supersupermann. :ninja:

 

 

SKulle gjerne ha visst kvar du fekk den cden.

 

Fant igjen flac-rippen, men vet ikke helt hvem av dem det er. Skal undersøke nermere når jeg kommer hjem fra jobb.

 

http://www.new-mind.com/HemiSyncLucidDream...ciddreaming.htm

 

Edit: Det er flac-versjonen av DVD'en på denne siden som har hjulpet meg. Har da brukt Ex. 4. "Exercise Four is designed for a full eight-hour sleep period "

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

I natt var jeg i Femundsmarka. Det var midt på sommeren, varmt og på ettermiddagen. Jeg våknet i teltet, gikk ut og det føltes ut som om jeg var alene i verden.

 

Jeg tente et bål, hentet ved, satte på kaffen og prøvde et par kast med fiskestanga. Så hørte jeg plutselig mjauing, og med ett så jeg katta mi som var langt oppi fjellet. Han kom løpende mot meg og la seg godt til rette foran bålet og sovnet.

 

Jeg fikk en jævlig fin røye, og akkurat da jeg fikk den opp så våknet jeg. :wee:

 

Har hatt mange slike drømmer i det siste, også et par drømmer der jeg møter fattern (som døde for 10 år siden) der vi sitter og prater om litt av hvert og snakker om det som har skjedd siden han døde. Dette skjer også i villmarka et eller annet sted.

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Forrige natt opplevde jeg lucid dreaming for første gang i mitt liv. :)

Det var dritfett. Hadde en drøm om spionering på sjøpirater.

Midt i spionasjen, så tenkte jeg:

"Jeg må passe meg nå så kapteinen ikke ser meg. Eller så kan jeg dø!

Nei, vent nå litt... Dette er jo bare en drøm! Haha! Dritkult!"

Så fant jeg ut at jeg hadde en lucid dream, og det fant jeg ut, ennå i drømmen!

Hvor kult er ikke det?? :D

 

Håper på flere sånne drømmer. :)

Lenke til kommentar

Hva er det dere røyker før dere legger dere ? :new_woot:

 

Hehe, neida :) høres spennende ut, og sikkert noe en opplever selv uten og huske det alltid.

 

Slik jeg har forstått det så er LD når du styrer "handlingen" i drømmen selv og det føles mer ekte enn vanlig drømming ?

 

Har nok opplevd det ett par ganger, men husker så dårlig.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det så er LD når du styrer "handlingen" i drømmen selv og det føles mer ekte enn vanlig drømming ?

Ja, man har full kontroll over seg selv i drømmen. At det føles mer ekte enn en vanlig drøm skal jeg love deg, for til tider føles det mer ekte ut enn virkeligheten!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om man har lyst til å prøve noe VILLT, så lær deg å få frem din egen underbevisthet som en skikkelse i drømmen. Det kan være litt vanskelig å få til, men det er utvilsomt det råeste du kan gjøre i lucid dreaming. Du føler en kontroll ikke bare over drømmen men også med litt trenng kunne påvirke følelser etc på en utrolig spennende måte.

 

Her er en liten artikkel om emnet:

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/lucid-dream-self.html

 

Oppnådde det for første gang selv i natt, og var utvilsomt helt sinnsykt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...