Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lucid Dreaming rocker. Har hatt en interesse for dette en stund, og hatt en god del av de opp gjennom livet - pleide å få en del av de helt tilfeldig når jeg var yngre, men de siste årene har jeg prøvd å "lære" meg å få slike oftere. Noen linket http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/index.html tidligere i tråden, og det nettstedet med forum, har all infoen du trenger. Alt som skal til er litt dedication, så vil alle kunne klare å bli lucid temmelig ofte.

Anbefaler forøvrig filmen "Waking Life", på det varmeste. Hele storyen er satt i en fyrs lucid dream.

Endret av Ever
Lenke til kommentar

Har Lucid Dreams ganske ofte, men den verste hadde jeg en gang i høst, tror jeg det var.

Jeg drømte at jeg lå i senga mi, på rommet mitt, alt var helt autentisk. plutselig sjer det noe helt sykt (som f.eks at en dassrull full av blod ruller tvers over gulvet). da våknet jeg, i akkurat samme posisjon som jeg lå i drømmen, var våken i 30-60 sek, for deretter å sovnr og drømme akkurat det samme opp igjen, med visse forandringer. Jeg tok meg f.eks en tur rundt i rommet, la meg i senga igjen for så å våkne.. var veldig freaky.. og meget facinerende.. lurte flere ganger på om jeg var i ferd med å bli gal..

Endret av PoL-E
Lenke til kommentar

I natt hadde jeg noen midre bra LD trur jeg. Jeg stoppa opp mitt i drømmen og trudde først at dette måtte være en drøm, men så begynte jeg å tru at jeg dagdrømte i stedenfor (itter mange ganger og fantaserer sån mit på dagen når jeg kjeder meg).

Jeg hadde da full kontroll, men siden jeg trudde jeg dagrømte så var det visse ting jeg ikke gjorde. Når jeg sitter å tenker sån mit på dagen så tenker jeg skjelden på å hoppe i sengs med fine damer, det har sine logiske grunner. Sitter somregel på bussen og slikt nå jeg dagdrømmer, da er det lit kipt om en plutselig... ja, dere kjønner sikkert. Derfor kom det ingen damer, var noen action fylte drømmer i stedenfor. Var kult det også.

Lit merkelig å tru at jeg satt å dagdrømte på bussen egentlig, siden dette var mye mer virkelig. Jeg trur enaste grunn til at jeg klarte å holde meg i drømmen var at jeg trudde det bare var vanlig dagdrømmin, at jeg satt på bussen o tenkte på kule ting. Har altid vokna ganske fort når jeg har innset at dette var en drøm.

Jeg innså dette flere ganger i løpe av natta, ganske kult.

Lenke til kommentar
(...) for da blir jeg bare stempla som komplett luni.. (igjen) ;)

Men festlig er det.. :)

hah, den dagen noen blir stempla som lunatic ved å ha rare drømmer, da gir jeg kroppen min til Bøndenes Salgslag for forskning på nye typer gjødsel.

Alle har vel helt sprengte drømmer, så om folk ikke er syk nok om dagen, så får underbevisstheten lekt seg litt om natta :p

Lenke til kommentar

Den ene Red Dwarf episoden hvor de får post fra langt tilbake i tid inn til skipet, og finner det kuleste råeste spillet er litt morsom da. Spillet går ut på at du bruker sånne hjelmer som du tar på deg, og er dermed inne i spillet. Der kan du gjøre akkurat som du vil, og ønske deg akkurat hva du vil. Rimmer har det storveis i starten, og skaffer seg både bil og dame. Men etter en stund så begynner ting å skjære seg. Hjernen til Rimmer nekter han liksom å ha det godt, så det hele ender opp med mareritt på mareritt.

Poenget mitt her var vel.. eh.. øh.. at det er litt kjipt hvis det samme skjer i lucid dreaming. Hehe..

Lenke til kommentar
(...) for da blir jeg bare stempla som komplett luni.. (igjen) ;)

Men festlig er det.. :)

hah, den dagen noen blir stempla som lunatic ved å ha rare drømmer, da gir jeg kroppen min til Bøndenes Salgslag for forskning på nye typer gjødsel.

Alle har vel helt sprengte drømmer, så om folk ikke er syk nok om dagen, så får underbevisstheten lekt seg litt om natta :p

vel.. "problemet" er vel at man er minst like "syk" på dagtid også ... ;)

(eks på "rare" drømmer: jeg har sett meg selv bli drept sikkert 10 ganger på 10 forskjellige måter, om og om igjen)

Lenke til kommentar

Har ikke no med LD å gjøre, men det var en :scared: drøm.

Jeg drømte i natt at jeg kom til ett gammalt hus. Vi var på klasse tur eller no i den duren (var mange fremede i klassen da). Inne i huset så var det en sjakt med en trapp i, en slik trapp som var i en sjakt i en salt gruve i Polen ett sted. Var litt trang, og den gikk nesten i det evige nedover. Langt nede så komm det plutselig mange demoner og andre skummle vesner løpande og flyvende. De kom ut fra noen side ganger fra denne sjakta. Alle blei livredde og begynte å løpe opp igjen. Mange blei dratt ned av demon vesnene, og mange blei drept også. Jeg klarte og komme meg opp igjen, men det lurte en skygge i huset. Det var en slaks stor flytande skygge sak. Det gikk frysninger ned over ryggen bår jeg kom litt for nære den. Jeg klarte å komme meg ut av huset til slutt, og det var ei jente som hadde klarte å kommet seg opp også. Ho blei nesten tatt av skyggen, men ho klarte å håppe ut et vinde mens jeg tokk ho imot føre skyggen tokk ho.

Vi løp alt vi orka, vi var livredde. Vi kom til et sted som hadde en glød over seg, vi følte en slaks trygghet. Det var ett slott (farlig likt Hogworth i Harry potter, slik jeg forestiller meg det). Vi møtte Albus Dumbedore (fra Harry Potter det også :ermm: ). Han utsrtålte den varmen og tryggheten som det kom fra dette stedet.

Det kom seiner to personer, de så lit sån un trusty ut, sleipe lurendreiere. De prøvde og få meg til bake til det gammle huset. Jeg skjønner ikke hvorfor, men jeg følte en meget stor trang til å gå til bake dit. Jeg blei nesten overtalt, men jeg spurte han Albus Dumbledore om hva jeg skulle gjøre. Han sa at jeg skulle stå imot, og la vær å følge de personene. Jeg klarte og stå imot også.

Så våkna jeg.

Var en skremende drøm. Er lenge siden jeg har vert så redd som jeg var nede i den sjakta i en drøm. Det var som når jeg var liten og drømte om at en slange kom og skulle bite meg. Når jeg vokna og la meg igjen så fortsatte drømmen. Enda jeg gikk opp for å ta meg noe å frikke så fortsatte drømmen etterpå.

Dette var en av mange drømmer jeg hadde i natt. Det å skrive drømme dagbok har gitt gode resultater for meg i å huske drømmene mine.

Lenke til kommentar
Eneste Lucid drømer jeg har hatt er att jeg faller, men jeg vet at jeg drømmer og faller og faller. Jeg kjeder meg faktisk og når jeg treffer bakken blir jeg skutt inn i kroppen min igjen og rykker til.

Det er enkelte forskere som mener at verden er datalagd siden de fysiske lovene kan forklares med så enkle formler.

joda har og det med å våkne opp med et rykk, man skvett godt da.. Og ja har og oppdaget at man er i en drøm, men som regel er det noe som vekker meg bittelitt etterpå....

Lenke til kommentar

Jeg drømmker sånn nesten hver natt, sånn som hvis jeg dør eller no sånt bare spoler jeg tilbake... HAr rimelig syke drømmer av og til, ett eksempel er vel når jeg var detektiv i mummidalen :|

Og den gikk over 2 netter, når jeg våkna etter første natta sto det "To be continued" foran øya minje i rød skrift :lol:

Jaggu fortsatte den ikke dagen etter å...

Lenke til kommentar
Har ikke no med LD å gjøre, men det var en  :scared: drøm.

Jeg drømte i natt at jeg kom til ett gammalt hus. OSV OSV

Du har sett litt for mye på film, gutt :roll:

Mulig det... Jeg så Harry potter dagen før, og jeg så også Form dusk to dawn. Sist nevnte så forestilte jeg meg at den pyramide saken vampyranne var i var nedgangen til ######.

Menget mulig disse filmenne var mye av årsaken til andlinga.

Det jeg syntes var rart var at jeg syntes dette følte så mye mer ekte.

Når jeg tenker meg om så kanskje jeg skulle ønnske jeg var sanndrømt. Men bare om en tenker seg at det var nedgangen til ###### jeg var i, og det var himmelen jeg kom i til slutt. :ermm::green:

Lenke til kommentar
Så himmelen er Hogwarts og Gud er Humlesnurr? :scared: Det skremmer i hvertfall meg :laugh:

Blah...

Drømmene mine har ofte tedennser til å skifte ut steder med noe annet som kan asosiers med det stedet. Nå kan vel ikke disse assosieres hel med himmelen da :laugh: Men den følelsen jeg følte kan assosieres med slik jeg forestiller meg det kunne vert i himmelen. Harry potter greine kom muligens inn grunnet jeg så en viss film :ermm:

BTW: Harry potter bøkende er ikke bare for barn... for dere som trudde det.

Lenke til kommentar

BTW: Harry potter bøkende er ikke bare for barn... for dere som trudde det.

Nei, de er bra de så lenge de er på EnGeLsK!

(gå litt on-topic? ok da) Må prøve det trikset med lapp med "sau" på

Ja Engelsk er selvsakt best.

Kan se litt dumt ut å ta opp en lapp konstant da. Kanskje folk trur du er gal. Tar opp samme lapp hele tia, og det står kunn sau på den. :laugh:

Lenke til kommentar

Det har ikke slått dere at Wachowski-brødrene kanskje har noe riktig i det de sier?

Hvis det er slik at bevisstheten blir mye sterkere (naturligvis) i LD, og dere dør da. Hvordan tør dere det. Eller for å si det på en annen måte: Er dere sikker på å bare våkne opp hvis dere dør da?

Selv har jeg dødd mange (flere ihvertfall) ganger i vanlige drømmer, og har overlevd til nå ;) Er en stund siden sist jeg kan huske at jeg gjorde det da.

Litt mer On-Topic kanskje;

Det går i perioder om jeg husker drømmene mine. Det kan være en uke hvor jeg husker alle, og så kan det gå en måned uten at jeg husker en eneste. Men skal begynne å føre drømmedagbok.

Blir spennende å se. Håper jeg får til LD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...