Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er alltid ved bevissthet i marerittene mine. De handler ofte om at jeg må gjemme meg eller rømme fra noe. Jeg husker en gang jeg løp bortover en islagt gate med et monster som så ut som en diger fjellsau som lette etter meg og ville ta meg. Jeg gjemte meg bak en bil, men jeg var ved bevissthet og visste at det bare var en drøm. Jeg overga meg til monsteret, så våknet jeg.

 

Den drømmen jeg husker best fra livet mitt er en drøm jeg ofte hadde da jeg var 4 - 6 år gammel. Jeg hadde denne drømmen mange ganger og var alltid ved bevissthet. Jeg startet alltid i gangen i det huset jeg bodde i på den tiden. Det var natt og mørkt, og jeg måtte komme meg fra gangen, ned trappa og inn på rommet til foreldrene mine. Men i huset var det noen mørke skikkelser. Jeg så aldri noe mer enn en skygge, men jeg kjente igjen omrissene til Sniff, Mummitrollet og Mummipappa.

Jeg prøvde alltid å skynde meg til foreldrene mine, men hvis en av disse skikkelsene sto utenfor gangen, i trappa, eller nede foran døra til rommet deres, og så meg, var jeg plutselig tilbake i gangen igjen. Noen få ganger klarte jeg å komme usett ned til rommet deres, og da var mamma våken og ventet på meg. Noen ganger turte jeg ikke å gå ned trappa, så jeg gikk inn på stua eller kjøkkenet istedet, men noen ganger var skikkelsene der også.

Lenke til kommentar

Eg er alltid meir bevisst i mareritt, men ikkje veldig bevisst på at det faktisk er ein draum. Det er meir som å sjå på ein film og leve seg veldig inn, men fortsatt kontrollere til ei viss grad kva eg kan gjer.

 

Eg har ikkje ofte mareritt, men ein gong drøymde eg at eg budde i ein slags gamal kultur av eit slag,(noko star-gate/trek basert) og djevelen frå deira religion kom opp av bakken og krevde meg som offer for å la dei andre leve.. Til slutt i draumen døydde eg, det var veldig rart å vakne igjen...

Lenke til kommentar

No må ikkje tråden dø :(

 

Eg lasta ned Lucidweaver til mobilen, javabasert program som kjem med små lydar, blink eller vibrasjonar etter ei bestemt tid. Greit om ein ikkje har 200 euro til ein novadreamer ;)

Skal prøvast ut i natt, sjå om eg berre vaknar, eller om eg gjenkjenner noko frå mobilen i draumen.

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
Så hvordan funket dette java programmet svelemoe? Drømte du noe heftig lucid ?

 

Nei, dårleg med det... Trur kanskje at volumet var litt for lavt, eller at eg heller burde ha Three beep som som alarm enn berre Beep. Kanskje velge flashing screen og sette mobilen opp slik at den blinkar meg litt i ansiktet? Huskar ikkje ein gong kva eg drøymde inatt, så det er vel hypotetisk mulig at eg blei lucid.. Men då hadde eg nok huska det.

 

Ellers var det eit greit program, kan bruke egne settings så og sei over alt. det går an å øve på dream recall, slik at ein blir vekt av ein gongong etter kvar REM fase (om ein veit når ein har REM..)

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ingen som driver med dette lengre?

Fikk en bok eg bestillte for noen dager siden, rundt 300 sider der man får info om allt rundt lucid dreaming, hvordan man får det till og ja, allt egentlig.

Skal sette meg litt mer inn i dette fremover nå!

 

 

Hvor kjøpte du den boka? :)

 

 

Jeg har aldri opplevd Lucid dreaming før ( tror jeg ), hva er det man kan gjøre egentlig?

Kan man foreksempel "spawne" ting som biler og sånt?

 

EDIT: Skriveleif

Endret av olehh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN

Etter jeg før en periode holdt på med lucid dreaming .

Har jeg hatt lucid dreams daglig.

Men begynner og bli trøtt av det da alle drømmene mine handler om det samme.

jeg , megan fox og en tube med flytende sjokolade!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN
Men hvis det er lucid dreams, burde du kunne stikker fra megan fox og tuben med flytende sjokolade hvis du vil :) Lucid dreams kan man ALDRI bli lei av.

Sikker på at jeg vil stikke fra megan fox og en tube med flytende sjokolade? ;)

Lenke til kommentar
Etter jeg før en periode holdt på med lucid dreaming .

Har jeg hatt lucid dreams daglig.

Men begynner og bli trøtt av det da alle drømmene mine handler om det samme.

jeg , megan fox og en tube med flytende sjokolade!

:ermm:

 

seier meg forøvreg enig i svelemoe, eg bør legga meg tidligare og prøve litt hardare :p

Lenke til kommentar

Jeg har sjelden Lucid dreams men har lest litt om det.

Når jeg endelig en dag fikk det så tenkte jeg bare: "Hey, dette er en drøm... Og nå vet jeg det er en drøm så nå har jeg lucid dreaming! Fett, tenk på noe kult... Vent da! Det vil si at kroppen min ligger og sover?" *BANG* Så kjente jeg kroppen min som lå i senga... dritt! :/

Lenke til kommentar

Hadde lucid dream i natt igjenn. Og det på grunn av boken eg leser.

Leste der at man skulle kjenne på ting i drømmen for og finne ut om det var unormalt.

Det gjore eg i en sjø som var varm og da husket eg at dette hadde eg lest i boken så dette var drøm. Men så ringte alarmen noen sekunder etter :/

Men gøy er det!

Lenke til kommentar

Kom faktisk på nå at jeg hadde en lucid dreaming tidligere i år. Husker ikke helt konkret når, men var vel rundt sommertider? Uansett, jeg ble overbevist at jeg var i bevisst tilstand, og dette utnyttet jeg og hoppet ut og fløy fra en stor skyskraper (litt av en klisjé når man tar i betraktning at dette var en lucid dream, men jaja) og deretter våknet jeg. Varte sånn 5 sekunder kanskje? Har ikke opplevd det siden, men husker at det var passe artig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...