svelemoe Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Prøv å spise litt ost før du legger deg og! OSTEsmørbrøda mine inneheld så mykje ost at du knapt kan forestille deg det. omtrent 16 tjukke skiver ost tilsaman på 2 toastar/smørbrød(4 skiver brød) Off topic: WTF kallar man 2 brødskiver lagt ihop med ost og skinke mellom, som blir varma i eit slags vaffeljern med anna mønster på..? har alltid meint det er toast, men toast er tydelegvis det eg har kalt rista skive alle mine år... Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kaller det toast, jeg og. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Då blir det to svære, nammelige toastar med masse ost ikveld Kanskje ein liten banan for vitamin B6 også, har hørt B6 skal gjere drømmane meir "ekte".. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Ikke akkurat noe med Lucid, men jeg kan bekrfete at spise mye ost en dag gir der rare drømmer- myten. Spiste tilsammen 6 brødskiver med to feite skiver ost på i går. I natt hadde jeg 4-5 MERKELIG og kule drømmer, noe jeg ikke har hatt på en stund. I norge får egentlig kun kjøpt 9microgram, kansje 12, men hovedsaklig 1- 3 mikrogram vitamin b-12 i en gjærform. Jeg kjøpte ofte 1000mcg og tok gjerne flere vitaminer piller, samt med opptaksmidler som melkeprodukter, for at det skal gå inn i systemet. Utenom sterke b-kompleks vitaminer. Det er beskrevet at enkelte vitaminer har positivt effekt på hukommelse. Men jeg mener at det hjalp litt på. I ost får man b-12. B vitamine er naturlige og baset på skallet av brun ris. Men det er ulovlig å kjøpe sterke b-vitaminer, f.eks solgar vitamines inn til Norge. For noen år siden så ble det bestemt. Det naturlige kunstige sukkeret som heter Stevia som er like potent som de syntetiske sortene som aspartam, etc er også delvis ulovlig men brukt f.eks i coca cola og pepsi i Japan. Jeg så på b-12 vitaminet som et dream drug. Det finnes også 3 forsjellige bindinger av b-12 vitaminet. cyano er et av dem og skal ifølge vitenskapen være det som ikke blir tatt opp i kroppen skikkelig eller i det hele tatt. Men det er også sagt at så lenge kroppen får en arbeidstegning av vitaminer så danner kroppen mer av dem selv, ved å kopiere. Men stoffet må ligge latent i kroppen før det blir brukt opp, så det kan kopieres videre. Alkohol tapper det. Men så blir en jo lucid av hallisunogener også. Tror det har noe med molekyler som ligner på serotonin/melatonin molekyler som blir går mer på hjernen. Og muligens b-12 spiller en lignende rolle der som åpner det visuelle. Men det beste måten er å trene på visualisering, ta en cola kork i hånden og se på den rundt opp og ned. Repeter det igjen med øyene igjen. Men ha gjerne hendene på korken utenfor øyelokkene og repeter nøyaktig det du gjorde mens du såg på den. Slik kan du åpne sperren mellom det du fysisk ser og det som blir produsert av bilde i hjernen. Teknikker for å forsterke inner visuality. Endret 7. oktober 2009 av pizzafordi Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Gjerne det siste jeg tenker hardt på eller snakker om før jeg legger meg , blir med inn i drømmene. akkurat som pizzafordi beskriver , hjelper det med slike teknikker . Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Eg hadde songen "Land of lucid dreams" på hjerna når eg la meg, men eg klarte å tenke på BRUS rett for eg sovna... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvem tenker på brus av alle ting før de sovner? Selv har jeg et fast sted jeg pleier å "reise" til. Nemlig rett utafor døra ved huset. Der står jeg og begynner sakte men sikkert å hoppe opp og ned. For hvert hopp kommer jeg høyere og høyere opp og tåler mer og mer når jeg lander også. Til slutt ender det opp med at jeg hopper rundt i hele byen Det er jævlig nice, kan stå midt på Torget i Trondheim og hoppe opp til Nidarosdomen uten problems whatsofuckin'evah. Det kjipe er når jeg våkner og innser at jeg står kliss naken i munkegata oppi et tre med en banan i den ene hånda og en kikkert i den andre.. Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det virker som om ost funker ganske bra på drømmer! Prøvde det i natt. Men Lucid dreaming får jeg aldri .. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det virker som om ost funker ganske bra på drømmer! Prøvde det i natt.Men Lucid dreaming får jeg aldri .. Ikkje med den innstillinga, nei... Folk kan ha lucide drømmar berre dei VEIT at dei skal ha det. Om nokon hadde sagt at å smøre inn brystvortene med WD-40 og ete krumkake før ein sovnar, og nokon hadde trudd på det, hadde dei kanskje hatt ein lucid draum. Det er berre å vite med seg sjølv at ein skal bli lucid. MILD hjelper ikkje om ein ikkje TRUR på det ein seier. Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har heller ikke gjort noe for å prøve å få det. Men det som er litt kjipt er at jeg aldri tror på at noe virker før jeg har fått bevist at det virker. Men for all del, ubevisste drømmer kan være fett nok det! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Mange som skrive drømmedagbok? Har lenge vurdert å begynne med det i og med at det visstnok skal hjelpe noe veldig når det kommer til å huske drømmene, men har ikke fått rota meg til å gjøre det enda :/ Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Drev med litt loggføring før , men ble så skremt av mange drømmer jeg hadde at jeg bare sluttet med det. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Skremt av dem som i mareritt da eller? Man kan også bruke lucid dreaming for å overkomme mareritt Men du mener altså at du husket drømmer lettere, hvor lang tid tok det før du begynte å huske skikkelig? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Læreteknikken jeg har brukt er : første jeg tenker på når jeg våkner, drømte jeg noe i natt? Om det er tilfelle, går jeg igjennom drømmen i hodet flere ganger. Noen ganger tar det 4-5 minutter å komme på alt. andre ganger tar det mange timer før jeg sitter med en komplett oversikt over drømmen jeg hadde Jo mer jeg tenker på drømmen jo bedre husker jeg i ettertid. Lucide drømmer husker jeg veldig godt, for du klarer trossalt å styre hva som skal skje Så tar jeg pennen fatt og noterer det jeg husker Eks: 20 / 05 - 01 Luicd Jeg står midt på en byggeplass, det er flere fiender rundt meg, gamle og nye, flere kommer til fra alle kanter. Jeg føler meg svak, og er sikker på at denne gangen får jeg skikkelig juling. Men så får jeg full kontroll. Oppfører meg som en ninja uten hemmninger . Jeg tar rundspark, hopper rundt på kjøretøy som står i nærheten , river planker av byggninger å banker hele gjengen. Følelsen av å være svak i det ene øyeblikket , mens jeg i det andre øyeblikket har full kontroll over hva som må gjøres var utrolig Jeg begynte tidlig å huske drømmer , de gamleste notatene jeg har er fra 1996, da jeg var 11 år Edit : Aleksmy: Var en periode på 2 år der jeg hadde mareritt veldig ofte, skikkelig groteske greier. Å en lang periode der drømmene fikk utspill i virkeligheten, ved at jeg hadde deja vu i mange situasjoner. skikkelig ekkelt. derfor ble det slutt på loggføringen Endret 8. oktober 2009 av Lumpness Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Husker å ha drømt slik en gang. Var sammen med Donald Duck, Mikke Mus, Minni, Langbein og så videre i en bygning maaange mil over bakken som stod på en tynn påle. Husker ikke hele drømmen, men det endte med at Donald og Mikke stod ved siden av meg og siktet på hodet mitt med pistoler. Prøvde av all min styrke å våkne, men det gikk ikke.. Etter en lang stund ble pistolene om til pil-og-buer og jeg våknet.. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Men for all del, ubevisste drømmer kan være fett nok det! Ja det, nokre gongar vaknar eg berre med eit stort glis på kjeften Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Aleksmy: Var en periode på 2 år der jeg hadde mareritt veldig ofte, skikkelig groteske greier. Å en lang periode der drømmene fikk utspill i virkeligheten, ved at jeg hadde deja vu i mange situasjoner. skikkelig ekkelt. derfor ble det slutt på loggføringen Høres ikke greit ut nei, mareritt kan være skikkelig jævlige av og til. Drømmen du beskrev hørtes kul ut da^^ Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Drømte igjen at eg drømte :| Eg drømte at eg låg i senga, og holdt på å sovne, men så vakna eg (i drømmen) når eg holdt på å få ein lucid draum... litt merkelig ja.. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 *mine innlegg* dette interresserer meg veldig, og høyrte om det for første gong i 2007, eller noko sånt, via sida www.ld4all.com Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) *mine innlegg*dette interresserer meg veldig, og høyrte om det for første gong i 2007, eller noko sånt, via sida www.ld4all.com Eg las om det i illustrert vitenskap i 2006-2007-ish, men eg visste ikkje kva det heitte på engelsk, og eg fekk det ikkje til, så ej gav opp, heilt til eg stumbla over Lucid Dreaming - (Six incredibly awesome mind states you can experience) Sidan den gong har eg skrive ned dei fleste draumane min når eg har tid, og prøvd litt RC, men ingen suksess. Kjenner på meg at draumane blir lettare og lettare å kjenne igjen though, så min første LD sidan eg var 8 år blir vel kanskje snart :!: Endret 20. oktober 2009 av svelemoe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå