svelemoe Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Gjøre realitychecks oftere kan nok funke, eller lese endel om lucid dreaming før du legger deg. Også å si til seg selv at denne gangen skal jeg vite at jeg drømmer(eller lignende) skal visst også ha funket for mange Las 20 sider i Stephen LaBerges bok mange gongar rett før eg la meg, og prøvde både MILD og WILD etter det... Eg tenkte med meg sjølv i natt: Eg er så spent på å få den grøne laseren frå hong kong, at eg GARANTERT kjem til å drøyme om den. då MÅ eg bli bevisst når eg har laseren i handa! Og i natt drøymte eg akkurat det. Laseren lyste opp, og det var i tilleg ein 1000-pack med serviettar i pakken frå hong kong, men at det kunne vere ein draum slo meg ikkje inn Så vakna eg (men ellers var drømmen VELDIG koselig ) Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ld4all har nokre gode tips ja... "Don't want it too much. Things you want too much slip away from you." Kan vel gjelde like mykje i real life som i ein draum. Skal bruke heile haustferia på lucid dreaming Altfor lite liv i denne tråden... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Altfor lite liv i denne tråden... Veldig enig. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Altfor lite liv i denne tråden... Veldig enig. Satse på at eg har noko å fortelle i tråden neste morgon då Kan søvnrutiner påverke evna til å drøyme lucid? Eg legger meg omtrent i 12-tida kvar dag, uansett om det er helg eller kvardag. Våknar i 8-halv 9 tida når eg skal på skule, og kanskje i 10-11tida når det er helg... Kva tid er det lurast for meg å prøve WILD? Bør eg sove lenger/kortare kvar dag? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 hmmmm.. Prøvde å slappe skikkeleg av før eg sovna i natt, lot HI komme, og tenkte at eg skulle ha ein lucid draum. Men ingen resultat... Må nok ta meir reality checks. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) http://www.lucidcrossroads.co.uk/WILD.htm Eg bør prøve snart Må berre finne eit augeblikk der eg ikkje blir forstyrra... Litt utfordrande når systra mi øver på tverrfløyte, eller faren min kjem brasandes inn døra og seier at eg må finne på noke, og ikkje sitte inne i feria... (Det regnar trollkjerringe ute) Endret 5. oktober 2009 av svelemoe Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Burde vi kanskje laga ein ny lucid dreaming tråd med en stor intro, guide og nyttige linkar i førstepost? Få fleire folk med kanskje? Er ALTFOR lite ståhei i denne tråden. Meir spennande å sjå på flyndre-samleie enn å sjekke mine innlegg for tida... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Skulle ønske jeg kunne dette Har ofte vært sånn at jeg prøver å bestemme hva jeg skal gjøre i en drøm, men da våkner jeg som regel. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Du kan gjøre det du, men hør med en moderator først. Kjipt om den blir stengt med engang pga denne tråden. Vi kan også få trådstarter til å stenge denne for å lage en ny. Google Lucid dreaming og legg med noen gode linker til forskjellige metoder og sider så blir det sikkert bra Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har heller ennå ikke lykkes i å få til dette, men har vært lite aktiv på å prøve det i det siste også. Spørs om jeg burde prøve å virkelig gå inn for det igjen. Men frykter jeg er for utålmodig. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Tror jeg også er for utålmodig. Men nå som jeg har høstferie og får sove skikkelig skal jeg jammen meg prøve. Sist gang jeg hadde en lucid dream var to år siden. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Håper jeg opplever dette en dag. Føles alltid som en tilskuer i egen kropp i drømmene. Vil ta kontroll Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Se filmen hos Youtube fått den på hjerna, satse på at den byrjar midt i en draum og eg blir aware Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 ikke få panikk i sleep paralysis. eller tankeskraping. når man lukker øyene så er det ofte mye visuelt som ligger på netthinna. Det er også audielle ting, LIke normalt som visuelle ting. Man våkner også opp til indre prosessor hvis man faller utenfor lucid dreaming scenerioet. Og det kan virke litt ubehagelig med det første. Men er ikke en plass en tilbrenger noe spesiell tid. Jeg er vel ikke så gira lenger som før i tiden og blitt litt skremt for å si det mildt. hehehe. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 I dag tidleg drømte eg at eg drømte :/ Blei halv-lucid i drømmen, men våkna(til då den andre drømmen, som eg trudde ikkje var ein drøm), så vakna eg igjen... Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ikke akkurat noe med Lucid, men jeg kan bekrfete at spise mye ost en dag gir der rare drømmer- myten. Spiste tilsammen 6 brødskiver med to feite skiver ost på i går. I natt hadde jeg 4-5 MERKELIG og kule drømmer, noe jeg ikke har hatt på en stund. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Husker jeg drømte at jeg var i krig, ledet en hel batallion . Med engang jeg døde , begynte jeg bare på nytt igjen , slik holdt jeg på lenge. Var jeg som bestemte Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ikke akkurat noe med Lucid, men jeg kan bekrfete at spise mye ost en dag gir der rare drømmer- myten. Spiste tilsammen 6 brødskiver med to feite skiver ost på i går. I natt hadde jeg 4-5 MERKELIG og kule drømmer, noe jeg ikke har hatt på en stund. Må eg prøve:D South park the movie på tv idag, skal fyre opp 2 svære doble ostesmørbrødsmørbrød og varme dei i toast-jernet Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Prøv å spise litt ost før du legger deg og! Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Et heftig inntak av sukker / godteri på kveldstid gir meg heftige drømmer . av å til får jeg lucid . Er vist flere matsorter som hjelper på drømmingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå