Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Gjøre realitychecks oftere kan nok funke, eller lese endel om lucid dreaming før du legger deg. Også å si til seg selv at denne gangen skal jeg vite at jeg drømmer(eller lignende) skal visst også ha funket for mange :)

Las 20 sider i Stephen LaBerges bok mange gongar rett før eg la meg, og prøvde både MILD og WILD etter det... Eg tenkte med meg sjølv i natt: Eg er så spent på å få den grøne laseren frå hong kong, at eg GARANTERT kjem til å drøyme om den. då MÅ eg bli bevisst når eg har laseren i handa!

Og i natt drøymte eg akkurat det.

Laseren lyste opp, og det var i tilleg ein 1000-pack med serviettar i pakken frå hong kong, men at det kunne vere ein draum slo meg ikkje inn :p Så vakna eg :( (men ellers var drømmen VELDIG koselig ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altfor lite liv i denne tråden...

Veldig enig.

Satse på at eg har noko å fortelle i tråden neste morgon då :p

Kan søvnrutiner påverke evna til å drøyme lucid? Eg legger meg omtrent i 12-tida kvar dag, uansett om det er helg eller kvardag. Våknar i 8-halv 9 tida når eg skal på skule, og kanskje i 10-11tida når det er helg... Kva tid er det lurast for meg å prøve WILD? Bør eg sove lenger/kortare kvar dag?

Lenke til kommentar

Du kan gjøre det du, men hør med en moderator først. Kjipt om den blir stengt med engang pga denne tråden. Vi kan også få trådstarter til å stenge denne for å lage en ny. Google Lucid dreaming og legg med noen gode linker til forskjellige metoder og sider så blir det sikkert bra :)

Lenke til kommentar

ikke få panikk i sleep paralysis. eller tankeskraping. når man lukker øyene så er det ofte mye visuelt som ligger på netthinna. Det er også audielle ting, LIke normalt som visuelle ting. Man våkner også opp til indre prosessor hvis man faller utenfor lucid dreaming scenerioet. Og det kan virke litt ubehagelig med det første. Men er ikke en plass en tilbrenger noe spesiell tid. Jeg er vel ikke så gira lenger som før i tiden og blitt litt skremt for å si det mildt. hehehe.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat noe med Lucid, men jeg kan bekrfete at spise mye ost en dag gir der rare drømmer- myten. Spiste tilsammen 6 brødskiver med to feite skiver ost på i går. I natt hadde jeg 4-5 MERKELIG og kule drømmer, noe jeg ikke har hatt på en stund.

Må eg prøve:D

South park the movie på tv idag, skal fyre opp 2 svære doble ostesmørbrødsmørbrød og varme dei i toast-jernet :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...