Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette heter i alle fall mappen den ene av de jeg har heter :

Brain sync and brainwave mind voyages\Brainwave Mind Voyages (Series XII) - Guided Dream Incubation (BMV Entrainment)

Inni til slutt er det 8 "sanger" : 01. Creating Your Own Dream Place.flac , 02. Basic Dream Travel.flac, 03. Advanced Dream TravelTeleportation.flac , 04. Meeting Someone in Your Dreams.flac, 05. Healing Dreams.flac, 06. Taking A Dream Vacation.flac, 07. Inducing Lucid Dreams & OBE.flac og 08. Goal Setting For Nightly Dream Sessions.flac

Så vit jeg husker så tar du enten alle disse på i riktig rekefølge og setter på loop, slik du sover med det på eller et eller annet, og andre metoden er å ta bare en av dem på loop gjennom natten.

Dette er slik som i-doser bare med en stemme som du hører etter på og gjør som den sier.

Lenke til kommentar

Hadde slike drømmer ofte når jeg var yngre, nå har jeg begynt å få de igjen, faktisk har jeg de veldig ofte. Har ikke vanlige drømmer lengre(kanskje jeg har det, men vet ikke om det).

Disse drømmene har jeg som regel en liten stund før jeg våkner om morgenen, og de varer kanskje rundt 10minutter, er av og til litt ekkelt siden disse drømmene kan virke veldig ekte, at jeg av og til lurer på om det som skjedde i drømmene har hendt i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Høres bra ut, men hvor finner eg dette? må eg på seiltur til en bukt?^^

vell nå er denne mappen min fra 9. april 2007, 07:39:55

Så man kan si det er en stund si og jeg er ikke sikker, men jeg tror det var i den tiden jeg var ute å seilte ja, så var vi inne en havn og fikk med oss noen god varer hjem :).

Arrrrrrrr :!:

Utennavn.jpg

Der har vi god mappen min!

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lucid dreaming, det er det, det kalles, ja! :D Har gjort dette i årevis, siden jeg var liten, og skryti til kamerater hva jeg gjorde der og da i den drømmen, osv. Det er genialt! Har mange gode "minner" fra disse drømmene, gøyale, perverse, voldelige osv :p

Merkelig greier, sist gang jeg drømte slik, gikk jeg nedover gata i nabolaget med vennene mine. Plutselig fikk jeg en rar følelse mens jeg drømte som sa noe med at jeg skal våkne nå, men så bestemte jeg meg faktisk for å IKKE våkne, og drømte videre. Konge!

Noen som kan fortelle noen drømmer? PS: Fant ikke denne geniale tråden før nå!

Lenke til kommentar

Morro med lucid dreaming ja!

Hadde en for ikkje så mange dagene siden faktisk.

Drømte at eg satt i stua og såg på tvn, så plutselig såg eg ut vinduet og der var det en lang metal arm som kom slyngende mot huset, da tenkte eg at dette må være en drøm. Stakk meg i armen med noe og kjente ingenting, da fante eg ut at det var drøm!

Og da begynte eg og fly rundt i huset. Men våkner altid så fort etter eg finner ut det er drøm :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå som jeg har flyttet hjem fra internatskolen i ferien så merker jeg at det er lettere å finne ut at jeg drømmer i og med at hver drøm som uthandler seg på internatskolen så kommer jeg på at jeg egentlig har ferie og er hjemme så dette må være en drøm. Uansett, banket opp en en fyr på skolen i skikkelig god Naruto/Fairy Tail style. Dro igang en Rasengan(bare de som har sett Naruto kan skjønne hva det er. Ganske smertefult uansett finnes sikkert video av det på youtube.) på han, så slo han litt med flammende knyttnever.

Uansett så har jeg et problem i de fleste drømmene mine som jeg blir lucid i, og det er at jeg ser bare mer og mer uklart. Av og til går jeg helt blind og når jeg prøver å tvinge øynene mine opp så våkner jeg bare..

Noen tips? :)

Lenke til kommentar

Tror eg har opplevd det samme selv, er på en måte at man er på vei til og våkne.

Har selv problem med at når eg finner ut at eg drømmer, så varer det litt till så blir det mer og mer uklart og så våkner eg. Ganske synn, siden eg vill selvsagt drømme videre etter at eg finner ut at det er drøm :)

Men skal bist være diverse ting man kan gjøre i drømmen når dette skjer.

Lenke til kommentar

Leste litt rundt, og det skulle visst hjelpe å spinne rundt i sirkel, sånn som man gjorde når man var liten(og av og til enda :D) for å prøve å bli svimmel. Man blir ikke svimmel i drømmen, men på en eller annen måte så skal det funke mot at drømmen "faller fra hverandre".

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anbefales veldig. Hadde en her om dagen, men var ikke intressert i å prøve meg fram da så jeg gikk bare rolig rundt åskulle gjøre et eller annet og da hadde jeg mye mer kontroll. Helt til jeg prøvde og kaste flammer og sånt da ble jeg litt for ivrig og våknet. Trikset er å holde seg mest mulig rolig ellers så ser jeg bare mindre og mindre og til slutt går jeg blind. Kroppen min hører heller ikke helt på meg, skulle kaste et slag og armen gikk rett opp istedet. Dette var da en annen drøm. Om dere lurer på hvorfår jeg driver med vold og superkrefter så er jeg en 17 år gammel gutt. Hva annet kan dere forvente :D

Edit: Hva liker dere å gjøre i deres lucid dreams forresten?

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar

Lenge siden eg har hatt dette nå.

Tror eg skal begynne og prøve igjenn.

Sleit altid med at eg våkner når eg finner ut at eg drømmer. Får ikkje tid til og gjøre noe liksom.

Men de gangene eg har fått gjort noe har eg somregel flydd rundt i lufta eller ødlagt ting.

Husker eg kaste stein på naboens sitt hus engang^^

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prøvde WILD laurdags morgen, men eg klarte å skru av alarmklokka utan å våkne eller bli bevisst :realmad: Det var etter 5 timar søvn. Men, når eg vakna klokka 10, huska eg fleire av draumane mine en vanleg... kanskje det lille avbruddet frå REM-søvnen har skylda?

Drømmen var hvertfall i ei blanding av super mario 64, wii golf, oblivion (nord i spelet) og tower defence spel... Etter det var det nokre nanorobotar og bilar i ein liten fjellby som minte om South park.

At eg ikkje har innsett kor obvious det er når eg drøymer at det er ein draum enda, er merkeleg...

Har lest halve Stephen LaBerge's bok om lucid drømming, men dataskjermen er ikkje så snill me augene langt ut på natta. Lurer på å bestille papirutgava frå amazon.

Eg var lucid kvar einaste natt som 5-8 åring... Gode tider :p

Mista nylig drømmedagboka mi også :( inkludert illustrasjonane frå då Hitler hadde verdsherredømme og teknologien hadde blitt framskynda 40 år... Så måtte vi beskytte oss frå strålinga frå atombombene med kroppsdekkande vannballongar...

Og ein gong hadde vi plutselig sex-undervisning med den litt tvilsomme mattelæraren våra.

så var det gongen eg sykla frå Oslo til Ørsta på 5 minutt...

Kva kan eg gjere for å skilje draum og virkelegheit enklare? hyppigare virkeligheitsjekk?

EDIT: hadde ei dritskummel opllevelse i går kveld. Holdt akkurat på å sovne og myste bevisstheita, litt hypnagogic images osv, og akkurat i det eg sovna, kjentes det ut som eg datt utfor eit høgt stup, og eg vakna fort, og pulsen flaug i taket :p

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...