Oovz Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg har også snakket til meg selv når enkelte drømmer har gått over stokk og stein, og sagt "Kremt, dette er for mongo til at det er virkelig". Heldigvis har det ikke skjedd i gode drømmer Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg sier til meg selv hele tiden nå at "I natt skal jeg ha en lucid dream!". Hører det er folk som sier det hjelper Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Når du nevner å fly. Jeg har drømt flere ganger at jeg har flydd. Noen ganger har jeg vært superman. Det lit pinelige er at jeg faktisk ikke har innset at det var en drøm. Jeg har bare fortsat drømmen i full tro at det var virkelig De gangenne jeg har innset at det er en drøm har det skjelden vært rare ting som har skjedd. Jeg bare sån plutselig får det for meg at det er en drøm. Så våkner jeg selvsakt. Det er som du sier, du kan være klar over at du drømmer, men du tenker ikke over det, noe som er en lav-level LD. Jeg har blitt helt opptatt av dette i det siste, og I natt så hadde jeg faktisk en lav-levels Lucid Dream. Jeg drømte at jeg satt I sengen min, og jeg tenkte "dette er faktisk en drøm, men fyf*** hvor ekte alt er".. Rommet var opplyst av et gyllent lys, jeg viftet med armene i luften og kunne føle vinden mot hendene. Men jeg kunne ikke reise meg, har ikke peiling hvorfor. Men dette var nok ikke noen bra LD. jeg mistet etterhvert fokus og den skled over i en Normal drøm, der jeg hadde null kontroll. De som er eksperter kan innføre en Lucid Drøm akkurat når de ønsker ved å ta ibruk diverse teknikker. Noen av drømmene deres er også sagt til å være så virkelige at de sjekker flere ganger daglig om de drømmer eller ikke... Sykt Men etter å ha fått til dette delvis så kommer jeg til å prøve mye mere. det er noe av det kuleste jeg har opplevd, og må absolutt anbefales å sette seg inn i. (Det er faktisk vitenskapelig bevist at det er mulig med Lucid Dreaming) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 sist jeg hadde LD, så måtte jeg kjempe meg ut av drømmen, det var liksom vanskelig å komme ut av den og inn i LD, jeg satt litt fast i drømmen. og det med klokka er litt rart, jeg kan ikke huske å ha sett en klokke noen gang i en drøm, når jeg "ser" på klokka, så vet jeg bare hva den er... btw, jeg har flydd mange ganger, men jeg har liksom ikke kontroll, det ender oftest med at jeg blir sittende fast i taket 1 Lenke til kommentar
kenny Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Jeg ble vel også litt oppslukt av emenet og bestemmte meg for å prøve det i natt. Jeg vekket meg selv i 5 tiden, men sovnet igjen etter 10 min. Etter en stund begynnte jeg å drømme (syk drøm der jeg var Harald Eia og kjørte 125 ccm motorsykkel drag-race mot Shau). Men jeg våknet av denne drømmen etter å ha kjørt på vannet. Jeg sovnet fort og steg inn i drømmeverdenen igjen, saken er her at man faktisk tror at man fortsatt er våken. Ved å innse at dette faktisk kan være en drøm, for så å utføre RT (reality tests) kan man oppnå lucid dreaming. Jeg bestemmte meg for å skrive ned drømmen: ........... Det var nå jeg oppnådde lucid dream for første gang. Jeg var i filmen "Svidd Neger", men handlingen var ikke den samme. Jeg var ”en flue på veggen”, som man jo alltid er når man ser film. Det var høst og mange nye karakterer hadde blitt lagt til. Pga. at jeg hadde lest endel om lucid dreaming kvelden før og faktisk blitt klar over at dette var mulig tenkte jeg at dette kan være en drøm. Vanligvis ville jeg ha voknet eller bare fortsatt å drømme uten kontroll, men jeg visste nå at jeg kunne ta en reality test. Jeg så på hånden min og smeltet sammen langefingeren og ringfingeren. Jøss tenkte jeg overrasket, der ER faktisk en drøm, og jeg som nettopp var våken?! Følelsen var ubeskrivelig. Jeg kunne ”føle kroppen min”, vite at dette var en drøm men likevel ha full kontroll. Det første jeg gjorde var å stige rett inn i filmen. Jeg utførte et høyt hopp med en hall forlengs rotasjon (lande på ryggen å rulle rundt på beina igjen). Jeg tok et par kung-fu (tror jeg) moves mot en av karakterene i filmen, han ble ganske forskrekket over å se meg, nesten paralysert. Etter en stund med ?kung-fu? følte jeg det knytte seg rundt halsen min, og jeg oppdaget av noe dro oppover i en hette jeg hadde på meg. Det var trangen til å fly. Jeg sparket lett ifra, lettet fra bakken og det trykket ikke lenger mot halsen. Jeg var fortsatt i filmen og så høstlandskapet ovenfra. Det var lett tåke. Jeg prøvde å fly fort, og inntok supermannstil, men klarte det ikke. Jeg svevde bare sakte (2-3 m/s) i en selvvalgt retning. Pga. tåken ble alt mer og mer diffust, alt fadet bort ettersom jeg kom høyere opp. Jeg prøvde å fly ned igjen men landskapet var borte. Jeg kunne ikke finne det igjen. Etterhvert kunne jeg også kjenne kroppen min i sengen, og bevege på kroppsdeler. Nå er jeg vel våken tenkte jeg, og det var jeg. I natt skal jeg stå på snowboard, eller sjekke om det er et sort hull i midten av Melkeveien. Håper flygingen forbedrer jeg da, ellers kan det ta veeeldig lang tid å komme dit. Lurer på hvordan det ser ut inni et sort hull Edit: Mye leifs så tidlig på dag Endret 2. mars 2004 av kenny Lenke til kommentar
brillan Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Wicked! Etter og lest dette i går kveld, hadde jeg en sånn drøm i natt. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Kul drøm kenny Likte spesielt å lese at det funker det de sier om den reality check'en der . Hmm, har ikke fått til noen lucide drømmer etter at jeg begynte å lese om det jeg. Håper på å få det til snarest mulig... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Kul drøm Kenny! Senere starter jeg en tråd om ut av kroppen opplevelser Det er ikke så ulikt lucid dreams tror jeg, men jeg har ikke klart det enda. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Kul drøm Kenny! Senere starter jeg en tråd om ut av kroppen opplevelser Det er ikke så ulikt lucid dreams tror jeg, men jeg har ikke klart det enda. Før var det folk som trudde det var et bevis på at vi har en sjel. De trudde de på virkelig flydde ut. Men så er det bevist at det er bare et sted i hjernen som jobber noe ekstra, og da skjer ofte det. Men det hadde jo vert en kul opplevelse da. Hadde vert fet og fått det en gang. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ah, Out Of Body Experience ja... det skal visstnok være j*vlig Men hadde sikkert vært litt kult å prøvd det en gang. Anyway, nå skal jeg se Vanilla Sky Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Filosofering rundt LD. Tenk om jeg har en form for LD nå. En hvor ting er tilrettelagt, og jeg kan kunn styre enkelte ting, og det er meg selv. Jeg har også enkelte fysiske lover jeg må holde. Alt dette plotter en maskin som jeg har kjøpt i den virkelige verden inn i meg. Den har jeg kjøpt for å ha kule realistiske drømmer. Den er også lagd slik at jeg ikke husker noe fra den virkelige verden, for dette skal være som et nyt liv. Alle dere er bare noe denne maskinen i sammarbeid med mit hode har kokt i hop. Så alle steder som er utenfor mit synsvidde er bare hvit, ingen ting, tomt. Når jeg vokner opp etter å ha sovi i en natt i den virkelige verden så har alt dette bare vert en drøm, en livs lang drøm. Neste natt så vil jeg starte på nytt, som en annen person. Eller enda bedre, tenk om alle vi har en slik maskin, og de maskinene kobler seg opp tilverandre. Dermed så er alle en person som drømmer i den virkelige verden. Så når en person dør her i drømmen så er det bare forde han vokner opp i den virkelige. Så se lyst på livet... vi har nemmelig et liv etter døden. Dette er vel sikkert rimlig gammle tanker, har tenkt på det mange ganger selv før. Folk har sikkert tenkt på det for mange herrans år siden. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Kul drøm Kenny! Senere starter jeg en tråd om ut av kroppen opplevelser Det er ikke så ulikt lucid dreams tror jeg, men jeg har ikke klart det enda. Før var det folk som trudde det var et bevis på at vi har en sjel. De trudde de på virkelig flydde ut. Men så er det bevist at det er bare et sted i hjernen som jobber noe ekstra, og da skjer ofte det. Men det hadde jo vert en kul opplevelse da. Hadde vert fet og fått det en gang. Jeg har hørt forskjellige forklaringer. Blant annet at sinnet faktisk forlater kroppen, og at du ikke forlater kroppen men svever rundt i en mental verden inne i hodet ditt. Men, det er folk som hevder de har sett folk ute av kroppen og personer som hevder å bli sett når de er out of body - dette var med en klarsynt person visstnok. Etter det jeg har lest så kan du gå til en venns hus og se hva han gjør på når du er ute avkroppen, og neste dag vil han si han gjorde noe helt annet.. Så, om man faktisk forlater kroppen kan diskuteres, jeg tror det ikke men utelukker det ikke helt heller. Men, det er sikkert veldig gøy slik som LD Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvorfor gidder folk som har fullkontroll over LD og være våkene i det heletatt? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Hvorfor gidder folk som har fullkontroll over LD og være våkene i det heletatt? godt spørsmål.... jeg mener så absolutt LD burde vært mer kjent, da folk som har hatt en god LD er i mye bedre humør når de står opp, og er fulle av energi... Hvis gjennomsnittlig levealder er 75år så sover vi jo bort ca 25 år av livet vårt, hvorfor ikke gjøre noe ut av den tiden? Endret 2. mars 2004 av apollox 1 Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ja, elsker LD-drømmer. Det er digg, i stedet for de horror drømmene. Sånn Doom aktig... Skal se om jeg får en LD drøm i kveld. Noen som har drømt at de er i Matrix? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Filosofering rundt LD. Tenk om jeg har en form for LD nå. En hvor ting er tilrettelagt, og jeg kan kunn styre enkelte ting, og det er meg selv. Jeg har også enkelte fysiske lover jeg må holde. Alt dette plotter en maskin som jeg har kjøpt i den virkelige verden inn i meg. Den har jeg kjøpt for å ha kule realistiske drømmer. Den er også lagd slik at jeg ikke husker noe fra den virkelige verden, for dette skal være som et nyt liv. Alle dere er bare noe denne maskinen i sammarbeid med mit hode har kokt i hop. Så alle steder som er utenfor mit synsvidde er bare hvit, ingen ting, tomt. Når jeg vokner opp etter å ha sovi i en natt i den virkelige verden så har alt dette bare vert en drøm, en livs lang drøm. Neste natt så vil jeg starte på nytt, som en annen person. Hmm, du har vel ikke tilfeldigvis sett Vanilla Sky? Noe av det du skrev der er som hentet rett ut av filmen Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg hadde en slik drøm en gang , jeg var ombord i et passasjerfly så tenkte jeg dette er ikke virkelighet så jeg hoppa ut og fikk et luftig svev , ganske deilig egentlig Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Merlin, det har jeg og opplevd, men når jeg først falt trodde jeg jeg var våken. Dønn realistisk, og skummelt, så jeg våknet. Jeg må begynne med slike RT, slik at jeg vet at jeg drømmer og ikke trenger å være redd for noe og risikere å våkne. Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Eneste Lucid drømer jeg har hatt er att jeg faller, men jeg vet at jeg drømmer og faller og faller. Jeg kjeder meg faktisk og når jeg treffer bakken blir jeg skutt inn i kroppen min igjen og rykker til. Det er enkelte forskere som mener at verden er datalagd siden de fysiske lovene kan forklares med så enkle formler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå