Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.

Anbefalte innlegg

Jo da, hadde en sånn en i går natt, drømte at jeg var ute og gikk i hjembyggda gjorda allt mulig faenskap rundt omkring (rana lokalsjappa blandt annet :p) helt i slutten kom det en forjævlig stor edderkopp etter meg (ca. dobbelt så stor som meg) Begynnte og løpe etter meg og var noen meter ifra og ta igjen meg. Da skal jeg si deg det var genialt og vite at jeg drømte! Tenkte : "Faan... dette gidder jeg ikke og oppleve!" så jeg kommanderte meg selv til og våkne og heldigvis funka det, har edderkoppfobi... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo da, hadde en sånn en i går natt, drømte at jeg var ute og gikk i hjembyggda gjorda allt mulig faenskap rundt omkring (rana lokalsjappa blandt annet :p) helt i slutten kom det en forjævlig stor edderkopp etter meg (ca. dobbelt så stor som meg) Begynnte og løpe etter meg og var noen meter ifra og ta igjen meg. Da skal jeg si deg det var genialt og vite at jeg drømte! Tenkte : "Faan... dette gidder jeg ikke og oppleve!" så jeg kommanderte meg selv til og våkne og heldigvis funka det, har edderkoppfobi... :p

6103395[/snapback]

Det der er jo ikke lucid dreaming, men det er jo flott at du forteller oss om drømmene dine... :ermm:

Lenke til kommentar

6103395[/snapback]

Det der er jo ikke lucid dreaming, men det er jo flott at du forteller oss om drømmene dine... :ermm:

6105348[/snapback]

Jo da, er ikke lucid dreaming at du vet at du drømmer og kan velge hva du gjør da?... Var akkurat sånn det var... Tok en bevisst beslutning om og rane den sjappa :fun:

Lenke til kommentar

Vet ikke hva dette går under, men dette var den beste tråden jeg fant.

I går når jeg akkuratt sovna, så føltes det og hørtes ut som det var en ball som landa oppå magen min, og jeg føyk opp med en gang.

Forsøkte å sove igjen, men når jeg sovna, så hørte jeg noe klapping. Skikkelig freaky. Hjernen må ha spilt meg et puss.

Lenke til kommentar

forresten, et merkelig triks som jeg fant ut for lenge siden når jeg hadde en skummel drøm, det var at hvis jeg ville komme meg ut av marerittet, så kunne jeg bare legge meg til å sove i drømmen, da våkna jeg på ordentlig eller kom inn i en ny drøm.. merkelig men det fungerte mange ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ey!! Jeg hadde min første LD her i natt. Wohoo. Stilig. Ikke at jeg gjorde noe kult for jeg var så overrasket over å ha klart det endelig. Og det morsomme var at jeg gikk bare rett over fra våken tilstand til å LD. Trodde jeg lå å halvdrømte og fantaserte alt sammen og at jeg egentlig var våken. For jeg lå jo i senga mi. Så etter uttallige reality checks så konkluderte jeg med at jeg drømte. Bestemte meg for å åpne øynene og våkne for å sammenligne drømmeverden og virkeligheten. Ganske likt. Syns bare drømmeverden var litt mørkere og ikke kontrastrik som virkeligheten. Noen andre som syns det?

Lenke til kommentar

Jeg drømmer sånn hele tida, digger det :D

Noen ganger blir det skummelt though, drømte at jeg hadde gjort ei gravid. I en alder av 15 er det temmelig sterkt synes jeg da, husker jeg takla det bra i drømmen, men var litt nervøs når jeg våkna, hadde akkurat vært på fest å gjort nesten det samme som i drømmen, bortsett fra å pule da :)

Er så rått i Nord Norge, det er så lyst ute at man drømmer sånn konstant :p

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Hadde en LD for noen dager siden. Drømmen begynte med at jeg var i et mørkt rom, og en fyr som lignet på Vincent Price i finklær gikk bort og fortalte meg at jeg drømmte, og at jeg kunne styre drømmen, han sa også at jeg bare hadde noen få minutter på meg før jeg våknet.

Dette resulterte i at jeg skapte et gigantisk jordskjelv, fikk fullt av damer rundt meg, gjorde himmelen lilla, og fikk en kjempesvær zombie (som var helt lik den i avataren min) til å spille gitar på en scene forran meg. Alt i alt var drømmen som musikkvideoene til berusede rockeartister. :cool:

Endret av superseven
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har opplevd noe som går innenfor LD (hvis ikke jeg husker feil).

det var at da jeg døde i en drøm våkna jeg i en annen, jeg husker ikke helt om jeg var klar over at jeg drømte, det er en stund siden...

en annen ting som irriterer meg i drømmeland (som ikke har med LD å gjøre) er at jeg altid våkner på samme plassen i drømmen, samme folka, osv

åsså virker dem så utrolig realistiske, for noen mnd siden begynte jeg nesten å få problemer med å skille mellom drømmer og virkelig verden, ganske freaky...

er glad jeg ikke opplever det så mye nå for øyeblikket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...