Davenci Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 The Old Hag is often accompanied by feelings of anxiety. You think you are awake, you lie in bed and somebody dark and scary approaches. You can't move, can't scream, nothing. You are very frightened. When you encounter the Old Hag, one way out of it is to close your eyes, try to relax and tell yourself it's all a dream, and enter a new dream. Noen som har opplevd dette? 6022000[/snapback] Opplevde ofte noe lignende når jeg var liten. Skjedde alltid når jeg holdte på å sovne, plutselig ble jeg totalt lammet og kunne ikke røre meg. Bare ligge å se rett opp i taket imens masse skumle ting skjedde rundt. Husker ikke eksakt hva de skumle tingene var men faen så redd jeg var. Har hatt dette en gang til de siste 4 årene men da hallusinerte jeg ikke noe, bare ble lammet så jeg ikke kunne røre meg. Så en dokumentar på national geographic for noen måneder siden om Ufoer. Der ble det nevnt at I USA er det en haug med mennesker som mener de har blitt kidnappet av ufoer imens de sover. Ifølge en japansk forsker er det som egentlig har skjedd i de fleste tilfellene at de har hatt sånn "old hag" greie. Dvs at de blir lammet og hallusinerer masse skumle ting. Ofte innbillninger av at man blir kidnappet av ufoer osv. Ihvertfall er det det den japanske forskeren mente. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg har opplevd Old Hag engang. Jeg hadde feber og var forkjøla. Jeg tror jeg våkna veldig fort, og når jeg var våkna var jeg helt svett, og turte ikke røre meg. Det var også lyder nede, og dette var uvanlig siden klokka var 2-3... Det endte med at jeg klarte å plukke opp mobilen og ringe ned for å se om noen var nede. Freaky... Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 The Old Hag is often accompanied by feelings of anxiety. You think you are awake, you lie in bed and somebody dark and scary approaches. You can't move, can't scream, nothing. You are very frightened. When you encounter the Old Hag, one way out of it is to close your eyes, try to relax and tell yourself it's all a dream, and enter a new dream. Noen som har opplevd dette? 6022000[/snapback] Når jeg var liten drømte jeg flere ganger at et skummelt vesen kom mot meg, da måtte jeg lukke øynene og late som om jeg var død... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Problemet mitt rundt dette er at jeg har totalt sluttet å drømme. Kan faktisk ikke huske sist jeg drømte noe, tror fantasien min har dødd ut. Skulle visst om dette da jeg var 12-14 år, drømte HVER natt, 2-4 drømmer... Noen tips for å drømme mer? Se mer skumle filmer? Mer sving i fantasien? 6022445[/snapback] Du drømmer alltid. Alle drømmer. Du bare husker ikke dem. Prøv, med en gang du våkner, å tenke på hva du har drømt om, og bitene faller på plass. Du må ikke ville det intenst. Bare prøv å få det tilbake. Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Til dere som strever med aa oppnaa LD; Sov med lyset paa, slik at du sovner mer bevisst. God natt, naa skal jeg LD'e litt Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er noe jeg har tenkt på ang. Lucid Dreaming, og det er at... Ifølge Freud er drømmenes hensikt det å bearbeide inntrykk du har fått samme dag. Om man ikke får drømme i tidlig alder, er det større sjanse for å få adferdsvansker og hjerneskader. Det finnes også tilfeller som kan ramme en eldre person i tillegg. Og når du "LD'er" får du ikke drømt om hva du skal, da drømmer du hva du selv vil og drømmenes hensikt forsvinner, tror jeg. Kan noen motbevise? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Tror jeg hadde noe slikt for mange mange år siden, da jeg var en liten unge. Jeg drømte at en tornado kom og jeg ble dratt inni den ved der jeg bodde før. Jeg tenkte på denne drømmen senere og sa til meg selv at jeg ikke måtte bli tatt av tornadoen igjen. Så da jeg drømte det samme senere, klarte jeg å unnslippe tornadoen Lenke til kommentar
synsing Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er noe jeg har tenkt på ang. Lucid Dreaming, og det er at... Ifølge Freud er drømmenes hensikt det å bearbeide inntrykk du har fått samme dag. Om man ikke får drømme i tidlig alder, er det større sjanse for å få adferdsvansker og hjerneskader. Det finnes også tilfeller som kan ramme en eldre person i tillegg. Og når du "LD'er" får du ikke drømt om hva du skal, da drømmer du hva du selv vil og drømmenes hensikt forsvinner, tror jeg. Kan noen motbevise? 6027516[/snapback] Mulig det stemmer, men man drømmer mange drømmer i løpet av natta og man klarer nok aldri å være bevisst i så mange av dem at det er noen fare. Ang. å klare å bli bevisst i en drøm har jeg et tips og det er å våkne tidlig på morran rundt fem f.eks. Prøv deretter å sovne igjen men ha i bakhodet at du skal være bevisst på at du sovner. Hvis man klarer det vil man ofte se mange rare bilder, streker osv... og faktisk "gå" rett inn i en superrealistisk drøm. (Wake Induced Lucid Dream @ google og du finner alt om det) Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Dette har ikke noe med ld å gjøre, men da jeg var mindre og var syk. Kvalm, hodepine og slikt, hadde jeg ofte en drøm (jeg lå i sengen, og sov ikke, men var vel på grensen til å sove). Og da fikk jeg denne drømmen med en masse streker og krusseduller, jeg ble alltid kvalm da jeg drømte den. Det var skikkelig ekkelt, blir faktisk litt kvalm når jeg prøver å tenke på den drømmen enda. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er noe jeg har tenkt på ang. Lucid Dreaming, og det er at... Ifølge Freud er drømmenes hensikt det å bearbeide inntrykk du har fått samme dag. Om man ikke får drømme i tidlig alder, er det større sjanse for å få adferdsvansker og hjerneskader. Det finnes også tilfeller som kan ramme en eldre person i tillegg. Og når du "LD'er" får du ikke drømt om hva du skal, da drømmer du hva du selv vil og drømmenes hensikt forsvinner, tror jeg. Kan noen motbevise? 6027516[/snapback] Mulig det stemmer, men man drømmer mange drømmer i løpet av natta og man klarer nok aldri å være bevisst i så mange av dem at det er noen fare. Ang. å klare å bli bevisst i en drøm har jeg et tips og det er å våkne tidlig på morran rundt fem f.eks. Prøv deretter å sovne igjen men ha i bakhodet at du skal være bevisst på at du sovner. Hvis man klarer det vil man ofte se mange rare bilder, streker osv... og faktisk "gå" rett inn i en superrealistisk drøm. (Wake Induced Lucid Dream @ google og du finner alt om det) 6027761[/snapback] Så, er du en "klardrømmer"? I så fall, har du opplevd at det ofte er drømmer du ikke har snøring på at de nemlig er drømmer? Lenke til kommentar
synsing Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Så, er du en "klardrømmer"? I så fall, har du opplevd at det ofte er drømmer du ikke har snøring på at de nemlig er drømmer? 6028310[/snapback] Ja, det er jo det jeg sier. Jeg skriver "man klarer nok aldri å være bevisst i så mange av dem at det er noen fare." (Bevisst drøm = LD) Med andre ord man vil fortsatt ha mange vanlige drømmer, der man ikke har noen anelse om at det bare er en drøm. Er ikke helt sikker på hva du mener med klardrømmer men. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Satt på skolen i dag, og mens jeg satt å leste noe greier, så sovna jeg. Eller man kan si at jeg halvsov. Og da opplevde jeg noe av dette. Det ekleste, var at jeg klare å bla om på sidene i boka jeg "leste", mens jeg sov. Og det jeg drømte, kunne jeg bestemme helt selv. Da jeg voknet, var jeg faktisk ikke sikker på om jeg hadde drømt, eller ikke.. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Har klart å få til lucid dreaming en gang. Men den varte dessverre bare i 10 sekunder. Det var noe jeg så, husker ikke hva det var, som lå på ett gulv. Plutselig innså jeg att jeg faktisk drømte og da ville jeg gjøre alt mulig. Men jeg mista fokus også husker jeg ikke noe mere. Men det var gøy å få den følelsen av å vite att jeg drømte. Må prøve å få det til igjen. Ikke noe som har med LD å gjøre. Men jeg hadde en old hag uten det skumle en gang. Jeg klarte ikke å røre på meg, eller si noe. Jeg fikk nesten panikk fordi jeg prøvde så godt jeg kunne å røre på meg, men det gikk ikke. Så jeg prøvde å slappe av og da gikk det over. Grunnen til att slikt kan skje er att man kobler ut musklene når man sover fordi man ikke skal begynne å bevege på seg. Men det hender man våkner før musklene gjør det. Endret 2. mai 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hadde noen ganske virkelighetsnære drømmer når jeg var mindre. Var sånn at når jeg våkna lurte jeg litt på hvor den nye sykkelen hadde blitt av Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Til dere som strever med aa oppnaa LD; Sov med lyset paa, slik at du sovner mer bevisst. God natt, naa skal jeg LD'e litt 6025369[/snapback] Sov med briller, så drømmer dere klarere! Hadde noen ganske virkelighetsnære drømmer når jeg var mindre. Var sånn at når jeg våkna lurte jeg litt på hvor den nye sykkelen hadde blitt av 6029015[/snapback] Samme her, en gang våkna jeg og lette i skapet etter dynamittkubbene jeg hadde lagt der Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har hatt en LD en gang, men ikke helt ordentlig LD for jeg hadde ikke full kontroll, men det føltes ekte. Uansett, jeg gikk på skolen og gjorde alt som vanlig. Trodde det var virkelig. Gikk og la meg på kvelden, og når jeg våknet, altså våknet på ekte, så trodde jeg at jeg hadde vært på skolen den fredagen og at det nå var lørdag. 1 dags fravær. Litt skummelt men gøy. Men har aldri klart å få til LD igjen. Men har hørt om et par tips som hjelper. Det ene funker som jeg har prøvd, men våkner hver gang jeg vet at jeg drømmer. 1. Når du skal sove.. så tenker du om igjen og om igjen "neste gang jeg drømmer skal jeg vite at jeg drømmer". Trikset er bare å si dette inni deg akkurat når du sovner.. Ikke lett. (har ikke fått dette til å funke) 2. Tenk på en ting du gjør ofte i drømmeland, som du ikke gjør i virkeligheten. SI til deg selv at hvis du merker at du gjør dette, så vet du at du drømmer. F.eks fly, men velg noe du gjør ofte i drømme. (litt det samme som å se på en tekst 2 ganger eller klokke). Hver gang jeg klarer dette så våkner jeg bare.. irriterende. Lykke til. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 For min del er det lettest å få til når man skal stå opp, gjerne gjør det en helg når du ikke må på jobb\skole. Så legger du deg bare igjen etter du har stått opp, hadde en ganske rar en i dag om at jeg var i militæret og vi skøyt med softgunner var sånn halveis vondt å bli skutt i låret - måtte jo få en til å skyte meg for å se hvor vondt det er hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Dette har ikkje noge med Lucid Dreaming å gjøre... Men husker da jeg var liten... Omtrent hver natt (som jeg husker da) så enten hadde jeg en rar drøm eller så fantaserte jeg noe. Lå og så i et lite vindu høyt oppe på veggen. I vinduet så jeg at jeg gikk nedover gaten i Sandnes. Så traff jeg farmor på et gatehjørne, og fikk en Dent (sånne drops...) av hun. Så kom det noen cymbaler fra luften og slo oss i hodet.. Heheh. Drømte dette hele tiden Ellers så hadde jeg mye mareritt når jeg var yngre. Og hver gang det skjedde et eller annet skummelt i drømmene, så prøvde jeg å løpe vekk (f. eks. når det kom et eller annet monster eller noe), men det var akkurat som å løpe oppover i en rulletrapp som går nedover. Hehe, rare opplevelser. Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Dette har jeg opplevd mange ganger. Og som sagt kan drømmene bli litt...sensuelle. Jeg har hatt andre eksempler der jeg har flydd som Supermann, hatt superkrefter osv. Ganske utrolig, må jeg si. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 inatt drømte jeg at jeg våkna igjen. skikkelig sært. var litt forvirret når jeg våkna på ordentlig ja. gleder meg til inatt, håper jeg får en bra ld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå