Dumle Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 hei Har lånt noen cd med filmer på divx format. Problemet er at når jeg spiller av filmene på min pc - så er ikke bilde og lyd synkront og det blir bare værre og værre utover i filmen. Kjører dette på en 500+ maskin, med 256 MB ram (+32 MB ram på skjermkortet). Er det noen knep jeg kan gjøre for å få orden på dette - eller trenger maskinen en oppgradering ? Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Prøv med en annen spiller enn den originale Mediaplayer' en som f.eks. PowerDivX eller DivX sin egen spiller. Kanskje det hjelper :smile: http://divx.com/ Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei Du kjører sikkert på en Pentium 4 maskin, og p4 har litt problemer med å lage Div-x filmer mulig noen har problemer med å kjøre de også, jeg har ikke noe problemer å kjøre de men hvis de er lagd med min p4 maskin så funker de på den måten som du forklarer. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 en 500 maskin er nepper en P4 nei... har opplevd det samme på min maskin, bare med The Fast And The Furious.. har prøvd DivX5 og The Playa, media player har jeg ikke kodek te så.. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 20:12, Dumle skrev:heiHar lånt noen cd med filmer på divx format. Problemet er at når jeg spiller av filmene på min pc - så er ikke bilde og lyd synkront og det blir bare værre og værre utover i filmen. Kjører dette på en 500+ maskin, med 256 MB ram (+32 MB ram på skjermkortet). Er det noen knep jeg kan gjøre for å få orden på dette - eller trenger maskinen en oppgradering ? Du skriver ikke hva slags OS du har og hvilken spiller du bruker, men min erfaring er at Windows Media Player 6.4 er best sammen med kodek'ene divx 3.11alpha og divx 4.12 (finnes på http://www.digital-digest.com). Selv kjører jeg dette på min maskin, som er en NEC bærbar maskin, celeron 600 med kun 4 MB skjermkort. Hvis du kjører divx 4.xx: En annen ting som du må sjekke hvis prosessoren ikke er blant de kjappeste er at man ikke må kjøre bildekvaliteten på topp, siden at man da får et bilde som hakker og ikke er synkront med lyden. Man gjør dette med å kjøre en divx-film i Windows Media Player, høyreklikk på bildet, velg "properties", velg så "Advanced", trykk på "DivX Decoder Filter" og så skal "Postprocessing Level" være på minimum eller nært minimum. Undertegnede fikk ikke bra resultater med den nye divx 5.0, men dette varierer litt individuelt fra maskin til maskin. Noen, særlig med raske prosessorer opplever at denne kodek'en gir bedre bilde enn før med mye mindre etterslep i mørke partier. Lykke til tommelomsk [ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-03-21 08:56 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå