Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan, jeg kjøpte nytt hovedkort NF7-s v-2.0 og AMD 3200+.

Jeg satte inn alt og fant ut at jeg ville kle kablenne fra psu-en med sorte rør og da ble det mye rør og rot så ved ett uhell kom jeg til å kutte ATX12v1 kabelen fra psu-en :thumbs: Jeg tjuvkoblet kabelen og nå vil ikke vapo-chillen min starte. har prøvd å bytte om kablenne men ingenting virker. bruker nå psu-en i et annet kabinet og alt virker som det skal.

Det jeg lurer på er om psu-en min er gått til ****** eller om det er jeg som ikke har koblet alt riktig. har ikke så altformye peiling på strøm forsyninger har en

Q-tec PSU 550W Dual Fan Gold.

På forhånd takk for hjelpen, kom gjerne med anbefalinger til ny psu hvist dere mener jeg må bytte psu for å få vapoen opp å gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja den bråker noe inn i ........ springer å kjøper i morra. haster nå ja, oppdagde nettop at cpu en ikke er låst, hehe morro! 2,5 ghz uten å øke spenneing eller noe satte bare opp multiplikatoren nettop. Er det muligt! jeg har fått en sånn en, Ligger stabilt på 32 grader med gammel vifte. (Feil toppic vet det) nå ska vappoen i gang, blir morro å se hvor mye denne kan presses til. :w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar
ja den bråker noe inn i ........ springer å kjøper i morra. haster nå ja, oppdagde nettop at cpu en ikke er låst, hehe morro! 2,5 ghz uten å øke spenneing eller noe satte bare opp multiplikatoren nettop. Er det muligt! jeg har fått en sånn en, Ligger stabilt på 32 grader med gammel vifte. (Feil toppic vet det) nå ska vappoen i gang, blir morro å se hvor mye denne kan presses til. :w00t:  :w00t:  :w00t:

2.5Ghz på luft uten å øke Vcore? Neppe!

Beklager gutt, mine antagelser sier meg at du tror du har fått en låst CPU, så du har satt FSB til 200, og multiplier til 12.5, mens det som egentlig da skjedde var at multiplier ble stående på 11 som vanlig, slik som den skal, og at CPU'en kjørte på 2.2Ghz, som er stock for den.

Endret av menT4l
Lenke til kommentar

nope, viser 2,5 i sandra. har byttet hk nå AN7 og samme der gutten min. umulige ting er muligt! koza deg. Dhrystone ALU 9130 MIPS o,sv når jeg tester den i sandra. Er ikke så nybegynner at jeg ikke ser hva multplikatoren står på nå. :p:p:p:p

Lenke til kommentar
Javell, ja. Gi meg et screenshot av MBM5, samtidig som du har CPU-Z og prime95 kjørende. Om du klarer å gi meg det skal jeg tro deg.

Støtter Ment4l her. 2.5ghz med std vcore og 32c høres helt feil ut. Jeg sier ikke at du lyver ,men det er det jeg tenker inne i hodet mitt.

Så gi oss bilder av det som ment4l sier så er jeg med =)

EDIT: [13:57] <menT4l> du kalte meg MET4L! :(((

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Javell, ja. Gi meg et screenshot av MBM5, samtidig som du har CPU-Z og prime95 kjørende. Om du klarer å gi meg det skal jeg tro deg.

Støtter Ment4l her. 2.5ghz med std vcore og 32c høres helt feil ut. Jeg sier ikke at du lyver ,men det er det jeg tenker inne i hodet mitt.

Så gi oss bilder av det som met4l sier så er jeg med =)

støtter menT4l og CFD her..

gi oss printscreen med prime "løpende" i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Men.. tenk litt da.. Får man -32c med vappo? NEI! Selv MachII som er det kraftigste du får tak idag klarer ikke den tempraturen. Han har sikkert en PE eller noe slikt (hvis han engang har det) og den klarer langt ifra de tempraturene.

Lenke til kommentar
Kan i allefall holde oss til topic.

Tror han kjører vappo (Sikkert -32 grader). Så ser ikke umuligheten i det.

Les innlegget hans en gang til. Fant det enda ikke? LES EN GANG TIL!

Ja, han sier faktisk at han kjører LUFTKJØLING, og ligger på 32c.

Beklager om dere synes jeg er frekk i inlegget\inleggene mine, men blir provosert av folk som lyger(vis meg at jeg tar feil), da de ødelegger moroa for folk som bruker tid og penger på å finne akkurat DEN ene cpu'en som klokker bra.

Endret av menT4l
Lenke til kommentar

Han har ikke økt spenning og han leser sikkert av temp i bios (Som forøvrig kan være helt galt). Så jeg ser ikke problemene. Kanskje har han en gull chipp, men men det er å se. Vil gjerne se ss evt bilde av cpu med stepping osv.

Lenke til kommentar
Han har ikke økt spenning og han leser sikkert av temp i bios (Som forøvrig kan være helt galt). Så jeg ser ikke problemene. Kanskje har han en gull chipp, men men det er å se. Vil gjerne se ss evt bilde av cpu med stepping osv.

Så du tror altså at bios har en feilmargin på 30c? Da tror jeg HK produsentene ville begynt å skjønne alvoret, og pælma de stakkars tempdiodene dem har igjen i elva!

Nei, dette lukter løgn og fanteri, og jeg tror det ikke før jeg får se det(X-files here I come!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...