Magpal Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei! Har veldig lite peil på skjermkort å sånnt så jeg trenger litt hjelp. Har en ganske gammel pc med et gammelt skjermkort i. Det jeg vil gjøre er å få et nytt skjermkort med tv-ut slik at jeg kan se filmer etc. på tv'en. Jeg vil ikke bruke så mye penger på det. Helst ikke mer enn 500kr. ser at de har et par på komplett.no til en billig penge, men funker de? Jeg spiller omtrendt aldri spill og hvis jeg først spiller er de ikke spesielt krevende. Er det noe som kan anbefales eller noe jeg bør være obs. på når jeg kjøper? Trenger jeg ekstra-utstyr utenom det nye skjermkortet for å se bildet på tv'en? Takk for svar! Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Det er det beste du kan få for 500 spenn. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hos komplett.no kan du for eksempel kjøpe dette for under 300,-. Du trenger faktisk ikke mer enn det. Kortet er ikke bra til nyere spill, men som du sa - du spiller lite og isåfall mindre krevende spill. Angående kabler: du må nesten se an hvor langt det er fra pc'en til tv'en hos deg. Biltema, Clas Ohlsson etc. selger den type kabel du trenger til en fornuftig penge. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Mitt forslag er bedre siden du får kabler og overganger me korte på kjøppe - Retail. Siden 32 MB SDR suger jo til litt eldre spill, 128 e mye bedre. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Har det mye å si med videominnet? Hva betyr det egentlig? Ser det står: Grensesnittype: AGP. Har et trådløst nettverkskort i fra før av som er PCI. Betyr det at jeg heller må ha et PCI kort eller er det omtrendt det samme? Er litt ny på sånnt. Endret 1. mars 2004 av Pallesen Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Har det mye å si med videominnet? Hva betyr det egentlig? Ser det står: Grensesnittype: AGP. Har et trådløst nettverkskort i fra før av som er PCI. Betyr det at jeg heller må ha et PCI kort eller er det omtrendt det samme? Er litt ny på sånnt. Du må ha AGP Skjermkort i disse dager. 9200 mar 4 ganger så mye minne og denne e raskere til tv-avspilling og spill. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Sjekk først om du må bruke 3,3v AGP kort (gammel maskin) eller om du kan kjøpe 1,5v kort....... L@@k her: http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Maskinen er fra 97 eller 98 så ja! Den er gammel! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Maskinen er fra 97 eller 98 så ja! Den er gammel! Hvilket HK ? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Maskinen er fra 97 eller 98 så ja! Den er gammel! Den har sikkert ikke agp da Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Hvilket HK ? Hva mener du med HK? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvilket HK ? Hva mener du med HK? Hovedkort, så vet jeg litt mer da..... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg har et Gigabye GA-6VXC7-4X hovedkort. tror det støtter agp x4... kan jeg bruke det skjermkortet som pirka anbefalte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå