Gå til innhold

Et skikkelig noob spørsmål om hovedkort


Gangrel

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A

Dette kommer til å høres ut som et noob spørsmål (som det er)

Hva betyr det at 2 av ram slots`ne er blå, mens den ene er svart? Har dette noe med dual ddr ram å gjøre, eller har det ingen betydning?

jeg har 2 ddr ram brikker ja

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et skikkelig noob relater spørsmål fra meg bare sånn for å høyne irritasjonen. Har deet noe å si hvilke plasser rammbikkene er plasert i. Bank 1, 2 og 3 osv... Har en 256mb brikker i 1st memorybank og en 512 i nr 2...er det noe forskjell om jeg hadde switcha de? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Et skikkelig noob relater spørsmål fra meg bare sånn for å høyne irritasjonen. Har deet noe å si hvilke plasser rammbikkene er plasert i. Bank 1, 2 og 3 osv... Har en 256mb brikker i 1st memorybank og en 512 i nr 2...er det noe forskjell om jeg hadde switcha de? :dontgetit:

Jo, det har noe A si if0lge min bror. den brikken med mest ram skal stA pA slot 1, altsA den helt til venstre. Er ikke helt sikker pA hvorfor men kan finne det ut. Har det slik pA min gamle data.

Lenke til kommentar

Hm...it makes somewhat sense....maskinen virker avogtil ikke helt osm den skulle ha hatt 640 med ram...skal bytte nå og se om jeg får noe mer effekt... :roll:

 

Edit: Vel...nå har jeg switcha de to...men jeg kan ikke si at jeg har merket no mer action enn før...oh well...men jeg skjekket hovekortet mitt og det kan kjøre dual ddr...må jeg ha to helt like brikker da for at dette skal funke? Eller kjører den allerede? Er det noe sted jeg kan se det?

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

tror faktisk ikke ytelses blir så sinnsykt mye bedre med dual ddr... hørt en ytelsesøkning på rundt 4% +-

 

Ganske så sikker på at minnebrikkene må være like ja!

 

Skal stå under oppstart av maskinen om den kjører dual mode eller singel. Hos meg står det Dual mode eller noe i den dur, hvert fall lett å se.

Lenke til kommentar

Å kjøre dual channel RAM hjelper mest hvis du bruker et onborad (integrert) skjermkort, de hadde en test på dette hos tomshardware.

Men det hjelper også uten onboard skjermkort

 

Men ved bruk av onboard skjermkort hjelper det kolosalt å kjøre dual-channel RAM

Endret av CerveZa_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...