eab Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Det har tilta for fatter'n og han har tenkt å bytte ut den emminente scorpioen med en 1983 Opel Ascona med 1300 gassermotor . Ikke nok med at det er en homospøler, det er en trang og lat homospøler Så derfor lurer jeg på om noen her har adresser til noen fine og informative nettsider om ascona c. Eventuelt personlige erfaringer med disse bilene. Bilder kommer i mårra. Jeg mistenker den for å være mildt sagt stygg og dårlig, prisen på 1500kr tatt i betraktning. Eneste jeg vet er at bilen er rød, todørs (litt pluss iallefall) og at den gikk gjennom eukontrollen rimelig greit. + todørs (ikke hatchback <- takk og lov, det er ille nok som det er) lett (950kg på sokkelesten) bare 1500 kroner visstnok ikke gått så langt - homospøler/feilhjulstrekk osv osv trang og liten liten motor med gasser (vasseste 1300'n har 75 hester, tror dette er den lateste aka. lavere effekt) må bytte et hjullager gammel og så videre, og så videre. Når jeg får sett bilen kan jeg nok fortsette mye lenger. offtopic: kjøpe bilen min?. Den blir vraka innen 15.mars dersom ingen kjøper den. Kan eventuelt selges i deler. *vil egentlig ikke selge * Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 svar på OT: Du trenger vel ikke å vrake bilen, du kan vel bare levere inn skiltene... Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 hvis jeg bare leverer inn skiltene må det uansett betales årsavgift for i år. Bilen hadde skilt 1.jan i år Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Legg årsavgiften inn i prisen for bilen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 det har jeg gjort, derfor man får to biler til 7000 kroner Lenke til kommentar
otis Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Asona 1300 C har 11:1 i komresjon og dermed 75 hester, men den uten C har bare 60 hester fordi den har 10:1 i kompresjon. Jeg har hatt en slik bil, bare at det var "hatchback" eller kombi om du vil. Men jeg fikk den aldri på veien, fordi det var for dårlige bremser etter min mening.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) har forstått det som at den med 60hk har betegnelsen 1,3N, mens den med 75hk har betegnelsen 1,3S. 11:1 i komp hørtes mye ut. Har selv hørt 8,2:1 og 9,2:1.. spørs om det er toppen eller stempla som er annerledes da på de to utgavene *Edit: fant forresten ut at det blant annet er forskjellig forgasser på de to utgavene. http://www.fortunecity.com/silverstone/toy...29/techdata.htm Endret 2. mars 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Her er det bilde av "bilen". Den har ikke gått langt, men er ganske rustbefengt akkurat rundt taklista, noe som er normalt på disse bilene. Må bytte hjullager og få av litt rust på bremserøra bak. Og det var, som jeg fryktet, den utgaven med manuell choke og 60 hk. Fikk med en gasser med autochoke da iallefall, så slipper jeg å knote med å dra i knappen hver gang jeg starter. Endret 2. mars 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
otis Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Ja det stemmer med tanke på N og S i modell betegnelsen, jeg husket feil. Men bilen er vel ikke så dårlig at det gjør noe.. Jeg hadde den med 75 hester, og den sånn passe med tanke på hvilken motor som sitter i den. Men såklart, den gikk ikke altfor godt.. Endret 3. mars 2004 av otis Lenke til kommentar
amund Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ja det stemmer med tanke på N og S i modell betegnelsen, jeg husket feil. Men bilen er vel ikke så dårlig at det gjør noe.. Jeg hadde den med 75 hester, og den sånn passe med tanke på hvilken motor som sitter i den. Men såklart, den gikk ikke altfor godt.. Har selv kjørt Ascona C 82-modell en del. 4-dørs 1.6 liter. Komfortabel bil (alderen tatt i betraktning) fordi den er tung. Sprek er imidlertid ikke stikkordet. En del problemer med autochoken på disse bilene (også vår), så jeg vet ikke om jeg ville brukt spesielt mye ressurser på å få byttet ut den gode gammeldagse choken... Mvh, Amund Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 når jeg, så langt, har kjørt mest store amerikanske biler og scorpioer så tror jeg ikke den bilen vil være så komfortabel sett i mine øyne Kommer til å kjøre litt med den originale gasseren først. Så bytte og vurdere hva som drar best og evt bytte tilbake. I helga blir det fram med slipeutstyr og rødlakk, samt polering. Skal også skifte hjullageret. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Opel Ascona C 1.3 : Dårlig smøring til kamaksel = slitte knaster = ulyd Noe trøbbel med forgasser (Pierburg eller VaraJet ?) - Chokeelement svikter - generelt slitte i dyser osv. Svake bremser - bakbremsene er generelt dårlige. Mangler selvjustering - gjør ikke noe for det virker ikke allikevel på Asc.C Oljelekkasje fra bunnpanne og bensinpumpe. Vel..hva kan man forvente av en '83 modell anyway... Hadde en '86 Ascona GT for noen år siden. Den var litt morsom å kjøre Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Vel..hva kan man forvente av en '83 modell anyway... Mye mer enn dette her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå