magnus85 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Er det en begrensing? Og kan hvem som helst komme inn? Hvordan stopppe dem? Med passord? xp sin brannmur? Er det en begrensing på denne? Endret 29. februar 2004 av magnus85 Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Ikke ment for å mase, men det haster litt? Og regner med at dette er et såpass dumt spørsmål at jeg får svar med en gang?`Men ser det er mange som har vært her og ikke svart, derfor jeg maser. Regner med at svaret er uendlig, at det ikke finnes en limited men at det blir tregere jo flere som er på. Men hvordan sjekke hvem som er på? Og kaste dem ut? Er det mulighet for det? Hvordan? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) hvis det er et vanlig hjemme nettverks utstyr kan du vel i teorien koble på max 253 stk eller noe 192.168.1.1 min og 192.168.1.253 max Endret 29. februar 2004 av Dennis87 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Sånn tråløst setter du bare på kryptering og da må den som kobler deg til ha "passordet" du har satt.. Du har jo også 192.168.2.1 min og 192.168.2.253 max 192.168.3.1 min og 192.168.3.253 max o.s.v Så det er nok... TaaZ Endret 29. februar 2004 av taz Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Og hvordan, på enklest mulig måte, forhindre andre en de ønskede å koble seg inn på mitt nettverk? Er det mulig å konfigurere så man trenger passord. Lenke til kommentar
larsr Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Du kan kryptere nettet, den APen du sendte link til støtter 128 - Bit WEP kryptering. WEP kryptering er ikke kjent for å være veldig sikker, men det hindrer i alle fall naboen å bare koble seg på nettet. WEP kryptering fungere på en slik måte at du legger inn ett "passord" for å koble deg opp mot nettet. Er det veldig sensitive data på nettet finnes det andre metoder for å "stenge" folk ute fra nettet. Mac låsing, VPA, Citrix server osv. Men disse krever litt mer kunnskap. Jeg kjøpte akkurat et trådløst ruter, der var det muligheter å "koble" seg opp mot den vha en vanlig nettleser, da kunne du sjekke hvem som var tilkobla til ruteren. Lykke til med å sette opp trådløst nett! Endret 29. februar 2004 av larsr Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Dette er selvfølgelig mulig men aner ikke hvordan. Har ikke trådløst nettverk så har ingen anelse Lenke til kommentar
opticus Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 alle vil vel dele hastighet, alle får ikke maks om jeg tar feil.. selv om de er helt inntil access punktet. hvor mange har du planer om å koble på? du kan jo bare sette på kryptering, da må folk vite "passordet" for å koble seg på. du kan også sette på mac filter, dvs kun de nettverkskortene du vet mac adressen til og har lagt inn i access lista kommer på. det er det sikkreste, hvis du da i tillegg har kryptering med nøkkel er det ganske vanskelig å komme seg inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå