jchriste Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei Skal kjøpe et DV kamera for første gang. Ser på Canon's nye serie for øyeblikket. Jeg er litt i tvil om jeg skal satse på 1,3 eller 0,8 Mpix. Er det bryet og pengene verdt å gå opp til 1,3 ??? Vil jeg merke noen stor forskjell ?? Jan Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Et videokamera skal ta gode TV-bilder. I vår del av verden brukes PAL-standarden med 720x576 bildepunkter (<0,4 MP). Bortsett fra bildestabilisering er det ikke bruk for mer enn det før vi får HDTV ("High Definition TV"). Stillbildekvaliteten på videokameraer blir aldri bedre enn "ikke så verst med tanke på at det kommer fra et videokamera". Digitalkameraer (stillbilde) er så bra i dag at et rimelig kamera slår det beste videokamerastillbildet "ned i støvlene". Som førstegangskjøper er det mye viktigere å finne et videokamera som tar gode videobilder, som er lett å ta med seg, og som er tilpasset ens ambisjoner og lommebok. Sony TRV-33 har fått mye skryt, men blir snart erstattet av en ny modell. Lenke til kommentar
jchriste Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Det var det jeg håpet å høre. Takk skal du ha Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå