Lystig Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei hei, etter litt stress med å finne de rette driverne til kortet mitt "Brooktree Corporation Bt848 Video Capture" så har jeg endelig fått bilde, men jeg savner lyd, (lyden er der, når jeg skrur opp høyttalerne på maks, og enda litt till så hører jeg såvidt musikk når jeg kikker på mtv osv.) alle tingene på mix'eren er skrudd på fult, den bruker "cd" ialle fall, når jeg skrur ned den så hører jeg ingenting, bare masse skurring... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (lyden er der, når jeg skrur opp høyttalerne på maks, og enda litt till så hører jeg såvidt musikk når jeg kikker på mtv osv.) alle tingene på mix'eren er skrudd på fult, den bruker "cd" ialle fall, når jeg skrur ned den så hører jeg ingenting, bare masse skurring... Noen som kan hjelpe? Hoeres ut som om kortet er muta og maa unmutes med v4lctl. Proev: v4lctl volume 100% v4lctl volume mute off Dette var i hvert fall det jeg maatte gjoere med mitt cinergy 400 kort. Soek paa google etter v4lctl hvis du ikke har det. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 BT848-baserte kort sender lyden ut en vanlig ledning og inn på line-in på hovedkortet, gjør de ikke? Da må du skru opp line-in-volumet på hovedkortet ditt (i f.eks. alsamixer). Ofte kalles denne bare for "Line". Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Et lite spm. funker fjernkontrollen? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Paa terratec cinergy 400 kortet funker fjernkontrollen dersom man er villig til aa knote litt (dette innebar cvs drivere og en enkel egenprodusert skript hack), men i de nye driverene tror jeg dette skal fungere ut-av-boksen. (Fjernkontrolleren faar sin egen /dev/input/eventxx device.) Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 BT848-baserte kort sender lyden ut en vanlig ledning og inn på line-in på hovedkortet, gjør de ikke? Da må du skru opp line-in-volumet på hovedkortet ditt (i f.eks. alsamixer). Ofte kalles denne bare for "Line". Jepp, jeg har satt i kabel og skrudd Line inn opp på maks. Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Nå har jeg lstet ned v4lctl og fått skrevet kommandoene som du foreslo, men de virket ikke =/ Jeg har også vært innpå alsamixer og skrudd opp alt som var der, virker fortsatt ikke. HJELP Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) I fare for å gjenta meg selv: Valgt riktig capture? Edit: ikke meningen å mase Endret 1. mars 2004 av Cronius Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) ja........ edit: masse punktum Endret 1. mars 2004 av Lystig Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) bash-2.05b# tail -f /var/log/syslog Mar 1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-1 Mar 1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-1-0Mar 1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-1 Mar 1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-1-0Mar 1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-1 Mar 1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-1-3Mar 1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-2 Mar 1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-2-3Mar 1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-3 Mar 1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-3-3 Dette burde da hjelpe litt? Hvordan får jeg fikset dette? Endret 2. mars 2004 av Lystig Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 jepp, alt annet funker av lyd, mp3, filmer osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå