Gå til innhold

9600xt og grafikk i spilll...

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg 9600xt 128mb fra sapphire , og lurer derfor på. vil det yte nok i spill? da tenker jeg på deus ex2/half life2, doom3, aquila, UT2004 osv... resten av HW'n min trenger man ikke tenke på. men er det framsynt å kjøpe 9600xt nå?

vet det har vært lenge på markedet men må ha et nytt nå. får jeg akseptable framerates i feks denne situasjonen: half life² i 1280x1024, med full grafikk. bytt gjerne ut halflife med deus ex2 hvis du heller har den kombinasjonen...

takker på forhånd for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok ikke få gode framerater i framtidige spill nei. 9600XT er et middels kort sammenlignet med de sterkeste kortene. Men med det kortet får du meget god ytelse for pengene. Dersom du er interresert i ytelsen på skjermkortet ditt så anbefaler jeg at du tar en titt på noen tester osv.

Noen tester

1. http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1522&page=1

2. http://www.hardcoreware.net/reviews/review-192-1.htm

Du finner en god del tester dersom du søker litt rundt

Lenke til kommentar
Du vil nok ikke få gode framerater i framtidige spill nei. 9600 XT er et middels kort sammenlignet med de sterkeste kortene. Men med det kortet får du meget god ytelse for pengene. Dersom du er interresert i ytelsen på skjermkortet ditt så anbefaler jeg at du tar en titt på noen tester osv.

Sikker? Vil neppe tro at et 9600 XT plutselig gir deg dårlige framerater i framtidige spill når det kjører dagens spill ganske flott. Nå kommer det jo an på hva du mener med "framtidige spill" da. Uten å si noe helt bombesikkert, så vil jeg påstå at 9600 XT vil pøse ut gode framerates i nye spill i minst et år framover.

Spill som Far Cry og UT2004 er ennå ikke utgitt og kan da defineres som "framtidige spill" og de kjører helt flott på min PC, så det er det ikke noe galt med.

9600 XT skal kunne kjøre Half-Life 2 på høyeste grafikknivå og mange andre framtidige spill, såfremt utviklerne ikke lager grafikkmotorer som bare grafikkort av 9800 XT-klassen knapt kan kjøre.

9600 XT er et godt kjøp og du får mye for pengene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis man ikke er for kravstor vil det kortet holde lenge. Men ikke forvent deg å få kjørt HL2 eller Doom3 i høy oppløsning eller med AA og AF. Heller ikke forvent deg 60+FPS selv i 1024x768.

Q: I have a P4 2.0 with 512 MB RAM and Radeon 9600 Pro... Is there any point of upgrading for HL-2 ?

A: Your system will be fine at 30-40 FPS at 1024x768.

-Valve

Lenke til kommentar
Nå kommer det jo an på hva du mener med "framtidige spill" da.

Med framtidige spill mener jeg Doom 3, Far Cry og kanskje Quake 4. Jeg teller ikke UT2004 som et framtidig spill pga. av at det er en tweaket versjon av UT2003. Men dette gjelder da bare dersom du vil kjøre spillene i full detaljer og høg oppløsning. 9600XT er er godt kjøp, det skal jeg ikke nekte for. Dersom du har et budsjett å forholde deg til så anbefaler jeg 9600XT ovenfor GF FX 5700.. Men dersom det ikke står på penger så vil jeg anbefale et 9800 pro, det ligger vel på rundt 2500-3000+ eller noe. Jeg fikk tak i et for litt over en måned siden. Og hittil har det ikke akkurat skuffet.

Lenke til kommentar

kjørte demoen av UT2004 på mitt gamle radeon8500 i dag. fant ut at jeg fikk akseptable framerates på 12x10 med nesten maks detaljer. (godt jobba *de som laga spillet*)

dette er derimot ikke situasjonen med feks deus ex2, der jeg har ræwa oppløsning og beskjeden framerate. jeg har hørt at deus ex2 har samme grafikkmotor som hl2, stemmer dette? isåfall. vil 9600xt surfe gjennom denne grafikken på maks? 9800 er litt for dyrt i dag. jeg skulle egentlig bare bruke mitt nåværende skjermkort til en annen pc, så skulle egentlig vente med skjermkort til sommeren. nå har ikke komplett eller andre butikker kortet uansett, så jeg får ikke tak i noe før seinere i mars... kanskje jeg fisker tak i noen ekstra gryn og brifer med et 9800pro likavell.... tiden får vise. og om noen vil sitte på i pirat'n min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...