OyvindN Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Har forenklet koden her, men dette er opplegget: Jeg får case "en" og case "to" til å virke. Jeg får fram Y ved default: Men jeg får ikke fram X. Så jeg lurer på om det er noe med denne koden som ikke kan skrives slik? Hvis ikke så er det da hvertfall noe annet.. <?php switch($_GET['mode']) { case "en": break; case "to": break; default: if ($_POST['knapp'] == "") { echo "Y"; } else { switch ($_POST['knapp']) { case 'trykk': echo "X"; break; } } break; } ?> Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Hva med å skrive ut $_POST[knapp], så ser du nok at den har verdien 1, og ikke "trykk". Endret 29. februar 2004 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg tar en print_r($_POST['knapp']) der jeg får fram Y, men jeg får ikke opp noen verdi på $_POST['knapp'] her.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Post koden til kanappen din her. Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Koden til knappen: <form method=post action=side.php> <input type=image src=go!.gif name=knapp value=trykk> </form> Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Så det du vil er bare å se om noen har klikket på bildet? Da kan du bruke: if(isset($_POST[knapp])) eller if(!emtpy($_POST[knapp])) Lenke til kommentar
OyvindN Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Fant det ut, har nok gjort denne feilen tidligere. <input type=image src=go!.gif> <input type=hidden name=knapp value=trykk> istedefor <input type=image src=go!.gif name=knapp value=trykk> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå