tigerdip Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Noen som har tips om alternativ hip-hop ? Da mener jeg ikke gangsta. Gjerne med særegent lydbilde. Jeg kjenner ikke så godt til sjangeren fra før, men liker sånt som: Anti-pop consortium, Deep puddle dynamics (men ikke så mya annet fra anticon), a tribe called quest og de la soul. Hører ellers på en del litt sær og utilgjengelig musikk så jeg setter pris på tips om litt "vriene" ting også Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Dj Dangermouse - The Grey Album Bare tilgjengelig på nettet. En miks mellom Jay-Z's The Black Album og The Beatles' The White Album. Meget bra Beatnuts er verdt å nevne Prøv også noe Grandmaster Flash, gammalt og godt! Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Dj Dangermouse - The Grey Album, litt kul. Glemte å nevne denne, lastet den ned for et par dager siden. Grandmaster Flash skal jeg sjekke ut litt nøyere. Jeg så ham live på betong i høst, det var jo litt kult Beatnuts ? Hm, får teste det. Takk for gode tips tar gjerne imot flere. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 -Orishas (Cubansk hiphop med digge latinske rytmer) -Blacknuss -Beatnus (som haltan nevnte) -Guru -Gangstarr Ellers hører eg på mye svensk hiphop for tiden. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 The Roots! HIp hop med live instrumenter Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Side Brok med sangene "Ein Likanes Kar" og "Ein,To,Tre,Fyyre" Fremmed Rase med sangen "Råne" jævli morsomt Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 "Kjøyrer nedover i bygda og ser på tjekksene" "Stein som ein røys" Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 "Kjøyrer nedover i bygda og ser på tjekksene" "Stein som ein røys" jepp HER finn du to sidebrok sanger. "Ein likandes kar" anbefales Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Vel har enda et tips .. det faller egentlig under Gangster Rep sjengeren.. men ved å høre på de virker det ikke slik.. "Bone Thugs-N-Harmony".. ville anbefalle deg å høre "Change the world" og "Crossroads" PS: han med den veldig veldig lyse stemmen er "Bizzy Bone" som faktisk ble kidnappet som 4åring så har vi jo selvsagt Spooks også da Lenke til kommentar
Kebabxt Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Det finnes ekstremt mye ikke-gangsta skaff deg programmet soulseek (www.slsknet.org), søk etter artister du liker og browse filene til en person som har den artisten og sjekk ut noen tilfeldige han har på lager. Har funnet masse fett på den måten, jeg så noen nevnte Dj Dangermouse remix albumet, jeg kan også anbefale Dj Kno (fra cunninlynguists, en av de beste produsentene pr.dags dato) sitt 'White Albulum'.. ja albulum. MERK: Mye av dette vil du slite med å finne i vanlige butikker, så anbefaler å laste ned før du kjøper, men finner du det KJØP MED EN GANG!! Hvis du vil ha noen konkrete artister med intelligente tekster kan jeg jo anbefale: Sweatshop Union (sangen ascend fra debut albumet er drit digg) Cunninlynguists(Alt utenom sloppy seconds, styr unna SLOPPY SECONDS!!) Deltron 3030 The Lost Children Of Babylon/Egipt Zion I (Deep Water Slang 2.0 albumet feks.) Living Legends (almost famous albumet osv) Genelec & Memphis Reigns (last ned/kjøp alt du finner) Son Of Ran (last ned/kjøp alt du finner) Binary Star (ikke så fete beats, men funker) Ellers har vi artister som rett og slett har drit fete beats: Jedi Mind Tricks (trinity, exertions remix, heavenly divine, sacrifice osv) Arsonists (date of birth albumet) Abstract Rude (codename: scorpion albumet) Non Phixion Endret 4. mars 2004 av Kebabxt Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 HER er den desidert BESTE musikken Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 ja.. KRS One - Sound of da police og Luniz - Got 5 on it er litt spess men konge da De har også andre sanger som også er konge Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Ja.. først litt namedropping: Lyrics Born Madlib Cannibal Ox Buck 65 Slum Village Herbalizer Dizzee Rascal Handsome Boy Modelling School Rjd2 Deltron 3030 Aesop Rock EL-P Viktor Vaughn Northern State Cody ChesnuTT Ugly Duckling Jeg hører mye på hip-hop, er innom alle sjangre men mest den alternative delen. Liker litt mer avanserte greier, selv om bangere er bra til sitt bruk. Sjekk ut artistene, det er mye gull å finne. Lenke til kommentar
lubb Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Kan anbefale på det høyeste ''Blackalicious'', fengende beats og ikke noe ganstatull. ''Dont let money change u'' synest jeg er spesielt bra. Endret 7. mars 2004 av lubb Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg spyr nesten når jeg hører/ser SideBrok. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 -Gangstarr vil ikke akkurat kalle Gangstarr for alternativ hiphop. men jeg vet hva du leter etter! The Streets !! må du bare høre! genialt! =) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 For meg er det litt alternativt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Gravediggaz har en jazz-lignende hip-hop... faktisk jævlig stilig. Tror vel at et par av rapperne er med i wu-tang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå