Gå til innhold

Formel 1 simulatorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstod ikke helt om du mente bra F1 simulatorer eller det med patchene. Men uansett: Hvis du vil ha en bra F1 sim, så ville jeg valgt "F1 Challenge 99-02". Det er en drøm av et bilspill. Nydelig grafikk. Klart og fint å se på, noe som er viktig i bilspill når det går fort. Det er det beste spillet jeg har har, når det gjelder ratt og pedal. Herlig forutsigbar styring. Bilen føles stødig og fin. Det er lett å beregne svinene. Lyden er bra også. Det er ett av mine favorittspill. Hvis ett spill ikke føles bra ut med ratt og pedal, så går det rett i søpla. Hvis du ikke allerede har det så er det et must. Du kommer til å smile hele tiden :)

Lenke til kommentar

Hvis du er heldig kan du muligens finne MicroProse Grand Prix 3 i "billigbøtta" noen steder. Dette er et litt eldre spill, men etter min mening en av de beste F1 simulatorene noensinne. Brukerskapte filer til GP3 (oppdaterte sesongdata o.l.) ser det ikke ut til å bli noen mangel på med det første heller.

Når det gjelder F1 Challenge er jeg litt irritert over at selv den minste bruk av ratt og bremser samtidig uten unntak fører til øyeblikkelig og fatal sleng på bakhjulene. Uansett hvordan bremsebalanse og marktrykk er satt opp. Men så har jeg bare prøvd det et par ganger ennå.

Lenke til kommentar

Grand Prix 4 er også et ganske bra spill etter min mening. Noen hevder det er noe arcade-aktig fordi bilene har litt for bra veigrep, men det synes jeg ikke gjør så mye. Er litt utålmodig selv når det feks gjelder forbikjøringer, så her blir man ikke fullt så hardt straffa for ikke å kjøre den beste linja hele tiden.

Updates og patcher finnes det masse av, blant annether

Spillet støtter også de fleste typer ratt. (Bruk av ratt og pedaler et must i slike spill..)

Ellers så er det vel ganske lenge siden det har kommet noe nytt på F1-fronten. Rykter skal ha det til at lisenser for å bruke fullstendige navn på lag, biler, førere osv er skyhøye. Samtidig er markedet for slike spill relativt begrenset..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...