torstein_a Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Jeg slettet en "partisjon" (som det heter altså harddisk under innstallasjon av XP) Jeg trodde man bare slettet innholdet på hardisken ikke selve tilgangen til den. Lurer derfor på hvordan jeg skal få tilgang til den på lettest mulig måte (helst utenom at jeg må installere hele Xp på nytt!!! ##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen - Blib## Endret 29. februar 2004 av Blib Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Posten er feilpostet og flyttes til en bedre kategori Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Posten er feilpostet og flyttes til en bedre kategori sorry, har ikke lagt merke til dette stedet. SORRY SORRY!!! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Det viktigste du må gjøre er å IKKE lagre noen fler filer eller installer noe nytt! Da er det stor sjanse for at du overskriver dine gamle filer! Altså hvis partisjonene egentlig lå på samme disk... Tror jeg har prøvd nesten alle programmer som finnes, og det som funker best er R-studio FAT 2.0... Bare så du vet det så er samtlige av slike programmer sånne du må betale for, så det er ikke noen vits å lete etter noen som er gratis... Hvis du evt finner det så si ifra! EDIT: bare for å gjenta meg, IKKE installer nye ting (unntatt R-stuio FAT da selvfølgelig)... Da vil dine data blir overskrevet og du VIL miste dem for alltid! Som det står uthevet på r-stuio sine hjemmesider: "NEVER TRY TO WRITE THE IMAGE FILE OR RECOVER DELETED FILE ON THE LOGICAL DISK WHERE THE FILE HAS BEEN FOUND OR YOU MAY LOSE YOUR DATA ON THIS DISK!" Sånn, da burde det ikke være noen fare for at du ikke fikk med deg det... Endret 29. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Det viktigste du må gjøre er å IKKE lagre noen fler filer eller installer noe nytt! Da er det stor sjanse for at du overskriver dine gamle filer! Altså hvis partisjonene egentlig lå på samme disk... Tror jeg har prøvd nesten alle programmer som finnes, og det som funker best er R-studio FAT 2.0... Bare så du vet det så er samtlige av slike programmer sånne du må betale for, så det er ikke noen vits å lete etter noen som er gratis... Hvis du evt finner det så si ifra! EDIT: bare for å gjenta meg, IKKE installer nye ting (unntatt R-stuio FAT da selvfølgelig)... Da vil dine data blir overskrevet og du VIL miste dem for alltid! Som det står uthevet på r-stuio sine hjemmesider: "NEVER TRY TO WRITE THE IMAGE FILE OR RECOVER DELETED FILE ON THE LOGICAL DISK WHERE THE FILE HAS BEEN FOUND OR YOU MAY LOSE YOUR DATA ON THIS DISK!" Sånn, da burde det ikke være noen fare for at du ikke fikk med deg det... Skjønner ikke helt hva du mener. Jeg bruker ikke den gamle harddisken uansett, men det er noen drivere på den gamle harddisken som jeg kunne trenge! Jeg tror den eneste måten å få brukt harddsiken på er å installere XP på nytt Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Så du har to disker, og den gamle disken blir ikke funnet av XP? Måtte bare gjenta meg selv så mange ganger i forrige post så det ikke skulle være noen tvil om at du ikke måtte bruke den gamle disken... Hva slags disk er det? Hvor stor er den? Funket den før du installerte XP og nå er den borte? Hvis det bare er noen drivere som mangler burde det vel kunne være mulig å finne dem på nettet? Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Så du har to disker, og den gamle disken blir ikke funnet av XP? Måtte bare gjenta meg selv så mange ganger i forrige post så det ikke skulle være noen tvil om at du ikke måtte bruke den gamle disken... Hva slags disk er det? Hvor stor er den? Funket den før du installerte XP og nå er den borte? Hvis det bare er noen drivere som mangler burde det vel kunne være mulig å finne dem på nettet? Under innstalasjonen slettet jeg en partisjon som det heter. Jeg trodde man bare slettet innholdet på disken. Men da jeg starter XP står det at disken blir funnet i POWER MODUS (NÅR DEN LETER OPP HARDDSIK, CD-ROM ETC) men når jeg komemr inn på selve XP og Min Datamaskin er den ikke der selvom noen filer leter etter disk C:, men den er jo ikke der, men det føles at den er der på en måte (skjult, altså) !!!!!!!!! Det er egentlig ikke så farlig, men det kommer mange dialogbokser som soøker etter C: når jeg starter derfor er det litt plagsomt. Harddisken er ikke på mer enn 20 gb da,hehe men ja........ Det er jo greit å snakke om sånn at man kan hjelpe andre etter hvert Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 hvis det ikke er så farlig med innholdet på den disken ville jeg formatert den og installert XP på nytt, da vil alt være OK, men du vil altså miste alt da... Evt brenn ut det du trenger først! Lenke til kommentar
wizeman Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 prøv testdisk, snadder gratisprogram!! TestDisk checks the partition and boot sectors of your disks. It is very useful in recovering lost partitions. It works with : - FAT12 - FAT16 - FAT32 - NTFS (Windows NT/W2K/XP) - EXT2FS/EXT3FS (Linux) - Linux Swap (1 & 2) - IBM Multiboot - BeFS (BeOS) - UFS (BSD) - ReiserFS (1 & 2) TestDisk runs under: - Dos, Win9x - Linux - FreeBSD TestDisk is under GNU General Public License. Christophe GRENIER [email protected] http://www.cgsecurity.org/ mvh meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå